In dubio welke Squale 1521?

Dag mensen,

Ik ben al lang om het merk Squale aan het heendraaien, en heb de uiteindelijke 2 kandidaten te pakken.

Het zijn identieke modellen, beide de 1521.

Maar ik kom er niet uit welke versie…

Misschien hebben jullie argumenten waarom welke versie aan te schaffen?

De pvd versie zal ik aanschaffen op origineel zwart rubber, (komt later een zwarte en een oranje Isofrane bij en een paar zulu’s en nato’s)

http://michaelwatch.com/pix/forsale/5-2009/squale-pvd-2.jpg

De blauwe koop ik op originele Squale mesh, ( en daarna een oranje Isofrane en een zwarte vintage tropic een vintage sport tropic en een paar nato’s)

Blauwe is door z’n kleur erg tropisch en de zwarte is wel een coole stealthy mudderfucker.

Brand maar los!

Groeten,

Noel.

1 like

Persoonlijk zou ik voor de blauwe gaan.
Maar gewoon omdat ik niet van PVD hou, mijn persoonlijke voorkeur gaat naar staal uit.
Staal ziet er wat robuuster en frisser uit in mijn ogen.
Daarbij vind ik de verschillende banden er ook mooier bij staan.

Succes bij je keuze.
Pieter.

1 like

Ik vind de blauwe het mooist

3 likes

Voor mij de blauwe versie. PVD is voor mij sowieso een no go, en dit is echt een hele mooie tint blauw

1 like

Non PVD als je het mij vraagt. Ik zie zo’n PVD coating als een slijtlaag, die het eerst op de scherpe hoeken van de kast gaat slijten.

1 like

Ik heb de pvd-versie gehad en ik vond dat de prachtige kastvorm helemaal niet mooi uitkwam. Ik heb hem toen laten beadblasten en dat vond ik er echt perfect uitzien. Squale maakt nu ook zelf een gebeadblaste versie in het blauw. Dat zou mijn keuze zijn.

1 like

De blauwe…omdat ik die ook op t oog heb. De LE versie hiervan (volgens mij gemaakt voor een ander forum) vind ik zelfs nog mooier.

1 like

Ik weet precies welke je bedoeld!

De blauwe met de uurmarkeringen van de Squale 2002 101 atmos.

Dat is inderdaad de mooiste versie, is een Pools horlogeforum limited.

Ik heb er ook naar gezocht en er stond er 1 te koop 2e hands voor meer dan de nieuwprijs…

Groeten,

Noel.

Van die slijtageplekken op de scherpe randen en hoeken kreeg ik voor deze post al twijfels over de pvd versie idd.

Maar omdat het toch 2 compleet andere looks betreft kon ik moeilijk kiezen.

Ik heb her en der al wel beschadigde pvd versies gezien idd…

Groeten,

Noel.

Dat is mij ook opgevallen idd, met name in deze review :point_down: is te zien dat de kenmerkende chique vormen aardig wegvallen bij de pvd versie zoals de facetranden en de bezelrand.

Groeten,

Noel.

Heren tot zover bedankt voor het meedenken! :ok_hand:

Mijn onderbuikgevoel wat betreft de pvd versie is nu wel bevestigd…

Ik zou niet happy worden van een flinke kras op de kast inderdaad, een pvd bezel zoals de Sinn 103 st is easy te vervangen als er een paar krassen op de bezel zitten dat is met een pvd kast weer een ander verhaal.

En het mooie van deze karakteristieke kast is toch wel de klassieke vorm met facetranden en mooie bezel die vallen meer op bij de stalen versie.

En meer mogelijkheden qua bandenswappen is bij de blauwe ook een feit.

Groeten,

Noel.

1 like

Dus definitieve keuze gemaakt, Noel? De mooie vormgeving komt het beste tot zijn recht bij de blauwe, erg mooi, en meer keuze als je van banden houdt.

Eric

1 like

Hallo Noel,

Goede keus heb je gemaakt! Ik zit ook al een tijdje naar Squale te kijken en dit model komt er ook voor mij goed uit. Ik zag op de Squale site overigens wel dat dit model tijdelijk is uitverkocht. Hebben ze hem wel in de UK voor een vergelijkbare prijs?

Jack

1 like

@ EricPP

Ja inderdaad wel een definitieve keus gemaakt nu, heb een tijdje getwijfeld, maar de quality control is geloof ik up to date nu, voorheen vaker vernomen dat slecht uitgelijnde bezels vaak voorkwamen of een slecht afgeregeld uurwerk en een loslatende bezelpip…

Die kinderziektes zijn er bij de nieuwe modellen uitgehaald naar wat ik vernomen heb.

En de blauwe is idd erg mooi,

Zoals zovelen hier hik ik tegen het idee aan dat een pvd laag er op een gegeven moment aan moet geloven hetzij op een lug een bezelrand of waar dan ook…

De blauwe is een horloge die ook bol staat van de details, facetranden op de aflopende lugs, mooie coin edge bezel, kast aan 1 zijde iets hoekig, aan de andere zijde een Squale inscriptie, orange minute hand, en het blauw wat erg mooi met het licht speelt, veel van deze details vallen een stuk meer weg bij de pvd versie behalve de orange minute hand.

Dus de blue it is!

@ Skyjack

Ik weet niet of de UK een verdeler heeft…

Op veel plekken is de blauwe uitverkocht ( en meerdere modellen ) en ze zullen toch afhankelijk zijn van Squale voor aanvoer.

De blauwe is al een aardig tijdje uitverkocht bij AWCO, dus die zullen net als de andere aanbieders ook op voorraad wachten.

Ik wacht gewoon tot hij bij Squale.de weer te koop is dat is voor mij vroeg genoeg, ik ga em wel bij Squale kopen ik denk dat dat de snelste manier is om een nieuwe te bemachtigen.

Groeten,

Noel.

En ik ben nu de eigenaar van die beadblasted (matte) squale denk ik!
Via forum gekocht, nog steeds wekelijks om de pols.

Ook de moeite om te overwegen is de matte blauwe.
Die vind ik persoonlijk helemaal te gek!

http://imageshack.us/a/img850/9669/oaz5.jpg

4 likes

Yep, da’s mijn ouwe. Mooi man!

2 likes

…en deze zou ik dus kiezen:

1 like

De zwarte zonder twijfel. Prachtig te combineren met leren banden.
Ik vind mesh eerlijk gezegd zo’n beetje het lelijkst wat er bestaat als band,

1 like

follow your hart…

1 like

Ik vind de blauwe mooier met gepolijste kast, alhoewel deze ook mooi is natuurlijk.

Als ik een gematteerde versie aanschaf dan wil ik graag een vergelijkbare matte finish als de super matt dat was geloof ik een Page & Cooper limited die in zeer beperkte oplage leverbaar was, deze versie satinato/blue die je hier gepost hebt is ook leverbaar met zwarte plaat en bezel (satinato) maar deze heeft een satijnachtige finish, en is dus niet de super gematteerde versie, t woord zegt t al…

Plaatje: :point_down: Satinato boven, Super Matt onder.

Als de blue met gepolijste kast me bevalt kan ik over een tijdje de pvd zwarte erbij kopen, mocht de pvd laag er onverhoopt toch afgaan op bepaalde plekken en ik mij daaraan ga irriteren dan kan ik er altijd een super matt van laten maken door em echt mat te laten beadblasten, mooie optie om toch een super matt te bemachtigen op termijn omdat de echte super matt gewoon niet meer leverbaar is, dat heeft JackW tenslotte ook gedaan.

Groeten,

Noel.