In dubio

Ik hou het kort, jullie begrijpen het idee.

Deze:

Of deze:

  • Seiko Black Alpinist
  • Yema Navigraf Heritage

0 stemmers

4 likes

Haha verdomme dit had mijn post kunnen zijn :joy:

Alpinist:
Prospex logo. Rammelband met gare aansluiting op endlinks. Prospex logo. Nieuw duurder dan een 017 inclusief een prima aftermarket band met Seiko sluiting. Prospex logo. Rare index op 12. Maar verder wel een gaaf en draagbaar ding. Met een prospex logo :expressionless:

Yema:
Mooie en draagbare re-issue. Eigen smoel, minder saai dan de Alpinist. De afwerking is ook meer Frans dan Japans. Minder bekend. Iets vriendelijker geprijsd. Iets meer afschrijving.

De keuze is een lastige, maar mijn keuze zou 100% de Yema zijn. Juist omdat 90% van de mensen voor een Alpinist zou gaan.

8 likes

Die Seiko is echt heel mooi

2 likes

Ja, maar die Yema geeft toch meer dat vintage duiker gevoel. Wat ik wel kan waarderen. Het is maar net wat je erin zoekt.

3 likes

Als de wijzers dezelfde kleur hadden dan ja. Ik zeg seiko

3 likes

Als je het doet, doe dan de originele:

7 likes

EIk heb gestemd… de Seiko had het kunnen zijn, maar op dit horloge vind ik de Dagobert/Mercedes-wijzers echt belachelijk.

1 like

Dat is wat mij ook zou tegenhouden. Zelfde met de Oranje wijzer van een Squale.

2 likes

Je hebt vergeten te vermelden dat de yema geen prospex logo heeft :joy:

7 likes

Juist. Soms is wat anders leuk. Maar het moet wel kloppen vind ik.

Met andere wijzers zeker de Yema,is weer eens wat anders,maar aangezien deze wijzers en ik niet door 1 deur kunnen zou het voor mij de Seiko worden.

2 likes

Sterk argument !

1 like

Persoonlijk snap ik het apetijtelijke van een Alpinist niet. De Yema vind ik ook prima smoelen, keuze voor de Yema dus!

1 like

Niet echt. Op horlogegebied kies ik overwegend altijd de underdog. Of bedoel je dit sarcastisch?

1 like

Het zijn cathedral wijzers. Veel gebruikt in militair-achtige horloges voor WO2.

1 like

Yema all the way

1 like

:point_up_2:

1 like

Yema. Leuk merk!

1 like

Ik vind deze keus verdomd moeilijk :thinking:
In eerste instantie de Seiko, maar zo mooi is ie nou ook weer niet. Het klopt niet helemaal, vandaar.
Het zijn ook 2 totaal verschillende horloges, dus lastig. Zou ze eerst moeten passen en voelen.

2 likes

Ja sarcastisch.
Wat kan jou het bouten wat mainstream is of niet.
Gewoon dragen wat jij zelf mooi vindt !