In dubio

šŸ¤¦

Niet overdrijvenā€¦ Volgens de poll slechts 64% (peildatum 28/1/2019 19:22) :grin:

1 like

Bedankt voor je uitlegšŸ‘šŸ¼. Maar dat neemt niet weg dat ik de combinatie van deze wijzers met de rest van het ontwerp niet mooi vind.

1 like

Maar die is nog duurder :grimacing:
(Overigens wel mee eens)

De Seiko absoluut. :+1:

1 like

Er mist alleen een plaatje van een ondeugend kijkende sexy dame met een lolly in dā€™r mond.

Deze citeer ik maar Ć©Ć©n keer :sweat_smile: Ik was in de tijd zonder PS ā€œXā€ nog niet echt thuis in de markt. Dit is voor mij dus ook geen probleem. Ik geef er niet om.

Je krijgt trouwens de groeten van mijn zus. Kennen jullie elkaar?

Please enlighten me. Zoals hierboven :point_up_2:t3:, ik zit nog niet zo lang in de scĆØne en ben te lui het zelf uit te zoeken. Ik zie wel wat uiterlijke verschillen maar dat komt omdat ik vaak ā€œzoek de verschillenā€ doe met mijn zoontje.

Ik ook, vandaar mijn vraag :hugs:

Blijft een lastige. Ik neig naar de Seiko al vanaf het eerste plaatje dat ik zag.
Maar Yema is weer een onwijs gaaf merk vind ik met een flinke heritage en toffe modellen. Oh wacht, Seiko ook :thinking:

2 likes

Als het 100% alleen maar tussen deze twee gaat dan niet de Seiko maar zoals hierboven aangegeven zijn er andere Seikoā€™s die ik wel mooier in evenwicht vind. Succes!

1 like

Ik ben getrouwd dus ik weet van niks. Groetjes terug!

2 likes

Zie hier de geschiedenis van de Alpinist:

De huidige modellen zijn een soort light versie van de ā€œRed Alpinistā€ Die tevens in zwart, wit en groen verkrijgbaar waren. De Red Alpinist is +/-2 jaar op de markt geweest in de 90ā€™ies en is destijds op de markt gebracht in Japan om jongelui enthousiast te maken over mechanische horloges omdat de meesten meer interesse hadden/ waren opgegroeid met Quartz horloges. Om dit te doen hebben ze in de Red Alpinist een sort-of Grand Seiko uurwerk gestopt. (Weet niet meer helemaal precies, lang geleden dat ik het allemaal heb onderzocht :slight_smile: )

Verschil met die van mij en de huidige zwarte is dus onder andere het uurwerk, uurwijzer, tekst op de wijzerplaat; er staat zowaar Alpinist op. (Waarom dat er niet meer op staat is mij een raadsel gezien de naam echt vet is imo) Andere verschil is dat de wijzerplaat heel subtiel is verdeeld in taartpunten, wat een verwijzing is naar de originele Seiko Laurel, de voorloper van de Alpinist lijn.

2 likes

Lol grappig topic dit. Ik heb deze Yema onlangs gekocht zie ook mijn NA topic eerder.

En toevallig wil ik nu (de oude) Alpinist gaan kopen. Of de Bulova Pilotā€¦ Twijfels, zal ik ook maar een poll beginnen.

1 like

Thanks man. Leuk stuk! Daar ga ik van de week even wat leestijd in stoppen.

Wel een vreemde afsluiter:
ā€œBe warned that the moment you purchase your first Alpinist, you may find yourself looking for the next Alpinist to add to your collection.ā€

1 like

Ohja, die had ik voorbij zien komen. Hoe bevalt ie nu na een paar dagen? :sweat_smile:

En toen zei Zulu ditā€¦ En toen ging het fout.

1 like

Haha ja daar heb ik geen last van! Juist het tegenover gestelde :slight_smile:

Deze is voor mij alles wat ik nodig heb qua Alpinist geweld

1 like

Nog steeds erg blij mee!
Ik was op zoek naar een duiker met beetje vintage looks. Daarom ben ik voor deze gegaan.

De Sarb017 is een beetje meer allrounder, heel ander klok.
Dus voor mij zijn deze twee niet Ć©Ć©n of de ander. Ik zou voor beide gaan.
Maar welke wil je het eerst :stuck_out_tongue:

edit: Hij is wel echt vet hoor die SARB. Maar haal de X en Cyclops weg en je hebt goud!

1 like

Snap ik. Mooi ding met een mooie geschiedenis.

Een lul met vingers is het ook! Anyway, zie deze content:

En deze:

De filmpjes die er gelikt uitzien zijn vaak gesponsord en alleen bedoeld om te aan te prijzen.
De vrij gare filmpjes die eigenlijk niet om aan te gluren zijn, die zijn gemaakt door gasten zoals wij. Vaak geven die een objectiever beeld.

3 likes

Dit spreekt mij ook iets meer aan.
Hij heet trouwens geen SARB meer maar krijgt een nieuwe ref.
ā€œProspex Alpinist Sharks Tooth Black Ref. SBDC087 / SPB117J1ā€.

Yes filmpjes. Ik heb heel YouTube al uit inmiddels. Dat maakt de keuze er ook niet makkelijker op trouwens.

1 like

De Yema want de Alpinist heb ik altijd al een
aards lelijke bak gevonden.

3 likes

Dat had ik dus met die groen/gouden 017. Maar dit smoelt wel lekker vind ik.