In dubio

Jouw Seiko gevoel is dan ook mijn Breitling gevoel :grin:

2 likes

Nou, sommige modellen vind ik best mooi.
Bijv. de Aviator 8.
En Breitling is toch redelijk veel bang 4 ze buk.

On topic: de Yema :grin::yum:

3 likes

Die Yema heeft ergens wel wat van de Omega railmaster.

Hoe zou het zwart van de dial zijn bij de Alpinist? Vergelijkbaar met de SARB033 of matter? Bij de SARB lijkt het net een zwart gat of een oneindig diepe zwarte plas waar je met je vinger in wilt prikken om te kijken hoe diep het is.

Na urenlang surfen op het www en video’s kijken op YouTube ben ik er uit: de Seiko is voor mij de winnaar. Wel nipt want ze zijn allebei heel tof.
Wat de doorslag heeft gegeven? Gevoel. Rete irritant als iemand dat zegt want jullie kunnen daar niks mee maar het is zo.
Toch ben ik nog niet 100% overtuigd dus ik wil hem eens passen voor ik de knoop doorhak. Hij komt eind deze maand, wacht dat is vandaag al🤗, uit dus ik ga binnenkort eens een belrondje plegen.

2 likes

Goede keuze. Ik heb de mijne vandaag binnen gekregen :grinning:


(Sorry voor de matige foto kwaliteit)

5 likes

Vind ze beide niet echt mooi.
Maar als het moest … de Seiko. Alleen zo zo jammer van die puist die erop zit.

Maar je hebt dus de goede keus gemaakt :grin: :+1:t2:

Tof man. Ziet er goed uit.
Ben jij bekend met de SARB033? Is dat zwart van de dial vergelijkbaar of is dit iets “doffer”?
Waar heb jij hem vandaan?

Ja ik ben bekend met de SARB033. De SBDC087 wijzerplaat is matter en minder zwart. Als je onder de loep kijkt zie je kleine witte stippels waardoor de wijzerplaat in bepaald licht antraciet lijkt.

Ik wilde de zwarte alpinist al sinds de jaren 90 maar heb het toen nooit kunnen bemachtigen. Deze heb ik gekocht bij seiyajapan. Goede prijs en snelle verzending. Komt alleen nog 140 euro invoer rechten en BTW bij.

Ok thanks. Dat was me na alle video’s nog niet helemaal duidelijk.
Kreeg vandaag ook een mailtje van Gnomon met de nieuwe King Turtle. Die trekt me ook wel moet ik zeggen. Zeker omdat ik de oude Turtle even een paar dagen heb geprobeerd en die beviel me echt heel goed.

1 like

Gaaf die wafel wijzerplaat :+1:

Jammer van het Prospex logo en de loep, anders was het perfect geweest.

En als kers op de taart zou dan ook de dagschijf zwart moeten zijn.

1 like

Je kunt dacht ik wel een Kanji kiezen, dat is wel een pluspunt.

Die loupe heb ik geen ervaring mee, was er eerst niet zo van maar ik sta er wel voor open dat eens te proberen.

Dat Prospex logo boeit me niet. Ik heb de tijd zonder niet bewust meegemaakt dus die verandering heb ik niet ondergaan. Het voelt voor mij niet verkeerd zoals bij anderen het geval is.

1 like

Ik zou zeggen de Yema…maar
Waarom staat er bij de Yema Patent Pending op de wijzerplaat???
Ik vind dat net zoiets als Drs. voor je naam zetten.

1 like

Goed punt, was me na al die filmpjes geen eens echt opgevallen :thinking:

Erger nog. Het patent (octrooi) is nog niet toegekend. Het is dus meer iets als ‘Drs. in opleiding’. :joy: