In een parallel universum, grail watch tot 15k: GEEN Rolex, GS, Tudor, Omega...

Dan lonkt zoiets:

2 likes

Ooooooooooooooooooooooooooooohhh, waarom zei je dat niet meteen?

Easehh. Eerst vond ik het een handboei, nu ga ik ervan kwijlen :drooling_face: De 14790ST (36mm)

9 likes

Is deze wel echt?

1 like

Yes sir. Wat doet je twijfelen?

:stuck_out_tongue_winking_eye: Eigenlijk niets. :joy:

Het enige wat ik mij afvraag is hoe je die schroefjes aan moet draaien:

KnipselAP

2 likes

Dat zijn mini bouten met een moertje een de andere kant. :wink:

2 likes

Dat is een optie ik wel had overwogen, maar niet had verwacht in een horloge!

Ik zag laatst in een filmpje hier wel dat de gaatjes hiervoor gefreesd werden, maar de rest niet.

Of zou het allemaal voor de sier zijn en totaal geen functie hebben?

Deze is ook in het gewone universum een plaatje:

Net als:

En:

Maar we moeten denk ik nog wel drie parallelle universa verder voordat die voor 15k te vinden gaat zijn…:wink:

7 likes

Als ik het goed heb gaat dat boutje door de kast heen en bij de backcase vastgezet.

Edit: plaatje gevonden!

1 like

Nice!
Ik zie nu dat ze een soort busjes met inwendig draad aan de onderkant gebruiken met een een “schroefkop” erop.

Ik zag ze al met een steeksleutel 2 in zo’n klok zitten harken :face_with_monocle:

Gaaf horloge met mooie kleur wijzerplaat. 36mm is bij een royal oak perfect. Ik vind zelf de petite tapisserie met lange markers mooier. Dit exemplaar is weer netjes opgemaakt. Jammer dat daardoor de scherpte ervan af is.

1 like

Check, ook mijn keuze!

1 like

Gezien wat er allemaal weer voorbij komt, doe dan deze maar voor 15k uit een para-universum.

7 likes

Tja. 15k uitgeven aan een horloge is wel érg veel geld. Ik vermoed dat mij dat niet de voldoening zal geven die voor anderen hier vast en zeker wel geldt. Ik zou hem namelijk niet eens durven / willen dragen. En daar zit hem voor mij nou net de lol: lekker dragen.
Een grail moet voor mij dan ook (op termijn) haalbaar kunnen zijn.

Er is voor mij dus een ‘grailgrens’. En gelukkig is Seiko niet uitgesloten binnen dit topic. Ik zou namelijk gaan voor de SLA015J1.

Eerder getwijfeld, had de ‘gewone’ MM300 in mijn hoofd, maar een ‘grail’ zou m.i. toch eigenlijk een wat meer bijzonder horloge moeten zijn.


(foto van het net, vanzelfsprekend :yum:)

3 likes

De kleur wijzerplaat is zeker bijzonder, heel mooi!

1 like

:innocent: Jullie weten tochh allemaal dat in een parallel universum waar Rolex, Omega,… en zo niet bestaan we dan leven onder het bewind van de Russen of de Chinezen… dus iedereen een Vostok of een Seagull… :innocent:

Dan zou ik gaan voor een Arnold & Son, bijvoorbeeld een mooie HMS1 of als het lukt een perpetual moon… :heart_eyes:

5 likes

https://img.horlogeforum.nl/uploads/db9961/optimized/4X/8/1/d/81d8c953e4188f264cd00b77350c1b5ac7be7bf4_1_669x499.jpeg
Mooi formaat, prima horloge, veel waar voor je geld. En in dit parallel universum te dragen zonder miepende Rolex fanboys. Helemaal top! :ok_hand:

6 likes

Prachtig! Nederlands trots. Helaas is Christiaan niet meer actief en is he merk overgenomen door wat commerciële jongens.

1 like

pfff PRACHTIG

1 like