Dat is een persoonlijke afweging die jouw rationalisatie van een hobby niet gaat omdraaien
Je hebt gewoon teveel gezien. Dat heb ik ook als ik voor een zeer goed gevulde etalage sta in een of andere grote Duitse stad. Dan lijkt het allemaal op elkaar en schreeuwt het om aandacht. Bovendien zit je jezelf af te vragen waarom die bepaalde modellen nou 50k plus moeten kosten terwijl die op het oog hetzelfde er uit zien als de instappers van het merk die maar een paar K kosten. Het word allemaal wat lastig om een goed beeld te krijgen van wat jezelf wilt hebben.
Een mooi horloge koop je vooral om er zelf blij van te worden. Het budget bepaal je zelf maar je hoeft niet iets voor de prijs van dakkapel om je pols te hangen om het mooi te vinden.
Tussen de 1000 en 2500 euro kun je fantastisch mooie horloges kopen. Te kust en te keur.
Focus op de een speciale reden om een mooi horloge voor jezelf te kopen. Baken het budget af. Bepaal het type horloge wat het beste bij je past en koop dan het mooiste model voor de prijs die je het beste past.
Hoezo eenzaam, als je nu een nieuwe bestelt is die er nog op tijd toch?
Misschien 1 of 2 Rolexen gezien die ik wel wat aantrekkelijk vond.
Maar er waren dan toch andere merken waar ik iets meer gevoel bij had. ( Victorinox, Swiss Army en de Seiko Alpinist ook gezien… erug mooi in het echt)
Niet voor list…
Als het gevoel er al niet is, dan houdt het op natuurlijk.
Sorry, maar ik word een beetje depressief van je verhaal
Gelukkig heb je je vrouw nog.
Moet daar wel iets onder liggen dat nog een beetje aan te gluren is
Ontopic: wat had je verwacht dan @Mausje75 ? Waar bestond je illusie uit? Dat er een Zwitser bij werd geleverd die ze ter plaatse even voor je photoshopte? Productfotografie is nagenoeg een wetenschap hè, ik bedoel, ze weten zelfs een vies gedrocht als een Big Mac nog appetijtelijk op de foto te zetten…
Ik heb inmiddels wel een redelijke hoeveelheid horloges van nabij mogen bekijken, ook van de écht grote namen, en ik ben iedere keer weer onder de indruk van het detailniveau dat men weet te bereiken. Hiermee wil ik niet zeggen dat ik alles ook zou willen hebben (budget even buiten beschouwing gelaten).
Mooi verwoord… en daar zit zeker een kern van waarheid in wat je zegt!
Waarom hoor ik dit nu pas?
The eye of the beholder zeg maar…
Misschien dat ik veel horloges in het echt mooier zou vinden dan dan op de foto’s.
Er was een merk en type dat ik altijd heel mooi gevonden heb… en lang getwijfeld heb om aan te schaffen… toen ik m in het echt zag was ik blij dat ik toen de knoop niet heb doorgehakt.
Goed gezegd
Dit dus…
Afgelopen jaar ben ik hier 3 keer geweest. Volgens mij is het meer het probleem dat je zoveel topstukken in de etalage ziet staan dat het gevoel een beetje doodslaat. Overdaad schaadt zullen we maar zeggen.
Het wordt denk ik een ander verhaal als je lang moet sparen en zoeken om iets te vinden wat je echt aanspreekt.
Dat heb ik dus bij Tinderdates
Dat bijtellingsvoordeel is nu al historie vrees ik.
Dat!
Ik begrijp wat je zegt en waar je vandaan komt (of zoals we in de straten zeggen “ik voel je man”).
Een flieger is een flieger, maar één waar IWC op staat vind ik toch 8.5x koeler
Goed punt. Ik denk dat het vooral goed is om altijd rationeel en vooral objectief te blijven. Naar mijn bescheiden mening is het altijd van belang om op de eerste plaats te kijken waar je het meeste horloge krijgt voor je geld. Er zijn de nodige dure en gehypede merken waar dat niet altijd het geval is. Soms dan ook weer wel. Sommige onopvallende schelpen moet je wel eens omdraaien om de schoonheid echt te kunnen zien. En ik denk dat sommige horloges als het ware naar je toe moeten komen. Vaker meegemaakt dat de “wauwfactor” in eerste instantie groot was maar naderhand werd dat dan snel minder. Er zijn veel factoren die meespelen om tot een goede keuze te komen.
Dan koop je er toch een van die merken? Als jij ze mooi vindt is het toch goed?