In het echt….besef

Een Vostok Amphibia kast is nochtans gewoon 316l zoals de rest van de horlogewereld buiten Rolex. De oude gevouwen banden zijn wel 304l wat iets meer gevoelig is aan corrosie. Daarnaast hebben de echt klassieke modellen nog bezels van verchroomd messing en kronen van messing met een 316l kapje erop. Nieuwere modellen hebben echter bezels en kronen volledig uit 316l.

Ook niet te verwarren met soms erg gelijkaardige Kommandirskie modellen die nog gewoon een verchroomde messing kast gebruiken. Maar die dingen waren vroeger dan ook 3 tientjes…

2 likes

Wat een geweldig topic is dit, zeg. Totaal niet zoals TS waarschijnlijk had bedoeld, maar ik heb echt hardop gelachen van een aantal posts hier. Dank voor alle bijdragen aan iedereen!
:clap: :clap: :clap:

On topic:

Dit dus!

7 likes

Maakt niet uit… ook ik heb wel genoten en ook gelachen van sommige opmerkingen. :+1:t3::slightly_smiling_face:

2 likes

Dan zit je in de meeste gevallen tegen zwarte Tupperware afdekplaten te kijken. Een motor/parts mogen ook al niet meer “bloot” tegenwoordig :wink:

Die kroon is zo ontworpen… maar dat wist jij echt wel :wink:
Matige uurwerken: ze blijven echt wel lopen maar ze zijn inderdaad niet super stabiel qua snelheid.

allereerst , de luxe industrie verkoopt een illusie van gebakken lucht . dit wordt gedaan door een heleboel geld te spenderen aan gepersonaliseerde reclames en het aantrekken van ‘ambassadors’ die jou op een zeer persoonlijke manier aanspreken

en omdat ze net altijd een tandje hoger gaan zitten dan waar jij je nu bevind wordt er op jouw gevoel gespeeld “schaf nu maar dit horloge aan (of deze auto , dit leerwerk, deze koffer, deze motorfiets , deze boot, deze reis etc etc etc) en dan zul je zien , dan klim je vanzelf op in de maatschappelijke ladder en sta je weer een trede hoger”

wat wordt er dus verkocht ? niet het horloge, laten we daar duidelijk over zijn. Maar wat wordt er dan wel verkocht ?

een levenstijl , een gevoel , prestige en een nonchalange. Nonchalange? ja… hoe mooi is het wel niet om je omgeving te laten zien dat je zonder problemen 1-2-5-10-30k euro kunt uitgeven aan een mannen sierraad dat nul komma nul functie heeft , maar het zet je wel neer binnen een bepaalde doelgroep van steeds minder hard werkende mensen met steeds meer vrij besteedbaar inkomen

en op een gegeven moment ‘hoor je erbij’ , dan heb je hetzelfde klokkie als ‘de baas’ of zelf ‘de baas van de baas’ , maar pas op dat je dit niet gaat pushen want dan val je er weer buiten , stel je voor dat je een mooier en duurder klokkie hebt dan ‘de baas van je baas’ ? dta houd in dat je een betere smaak hebt en meer vrij besteedbaar inkomen dan ‘2 levels up’ , dus balanceren

anyway , wat koop je nu echt ? gebakken lucht waar miljarden aan advertenties aan gespendeerd wordt om jou maar het idee te geven dat je ‘echt iets van waarde’ koopt

just my 2 cts

ps ik heb nog een paar heel mooie DRSD’s waarvan ik de uren en minuten wijzers heb laten afhalen , en alleen de sweep seconde wijzer heb laten zitten, waarom ? om een statement te maken “het gaat er niet om dat je kunt zien hoe laat het is” , zie het maar als kunst oid

5 likes

Vostok “Panerai” :wink:

2 likes

Na al die jaren blijft dat “5” logo me nog steeds tegenstaan. Maar dat is persoonlijk.

Eén van de horloges die me de afgelopen jaren het meeste plezier heeft gegeven is de Longines VHP. Objectief gezien een beetje opgeklopt HAQ en anti-magnetisme verhaal en de 50m waterdichtheid is voor een Longines Conquest een lachertje. Maar om de pols “klopt” het horloge gewoon voor mij.

Een merk waar ik zelf ook veel plezier aan beleef is Certina. Dat gevoel heb ik dan weer helemaal niet bij Tissot, wat een beetje in hetzelfde prijssegment zit. Het blijft toch grotendeels een gevoelskwestie.

2 likes

:x:

:100:

:100::100::100:

:x: Mocht hij willen

:x:Mocht hij willen en mn huis is ook groter

:100: Zeker weten, op ieder gebied.

Dit :arrow_up:

2 likes

Vind het juist mooi als iemand van het personeel een mooi huis, auto, horloge, reis, boot of weet ik veel wat kan kopen.
Je gunt iedereen toch het maximale!

Iemand die die centjes vrij kan uitgeven heeft gemiddeld genomen een stuk minder zorgen aan zijn kop en is dus ook productiever op zijn werk.

Dus.
Van mij mag elke werknemer een dikkere en betere en duurdere van alles en nog wat hebben dan ik zelf heb hoor.
Het is hen gegund!!!

Als je als baas daar iets van vind ben je een egoïstische flerk!

5 likes

VictorInox Swiss Army Alliance, met een ETA 2892-A2 caliber, dat ook in (veel) duurdere horloges zit. Voor minder dan € 600,- nieuw op chrono24 te vinden.

3 likes

Beetje onderschat merk, zou ik vaker willen zien op HF

En toch vind ik dit oude logo mooier dan het nieuwe. Maar het is “ in the eye of the beholder” :wink:

1 like

Ik gun mensen vooral gezondheid, vrijheid en geluk. Materiële zaken zijn nodig en liefst ook een beetje kwaliteit maar daar hangt wat mij betreft het “maximale” niet vanaf.

4 likes

Mooi klokje! :pray:t3:

:astonished::astonished:

2 likes

Eens.
Alleen hier gaat het vooral ook materiële zaken.

1 like

:joy:

1 like

Klok:

Klokje:

:wink::grimacing:

1 like