Hee stelletje trustlevel-fetishisten ga ff lekker naar off topic!
(ach, mij maakt het eigenlijk niet uit waar jullie over keuvelenâŠ)
Over die video: Hij geeft aan hoe de vele blog en reviewkanalen âminihypesâ veroorzaken (voorbeeld Timex). Dat geloof ik wel.
Hij spreekt de verwachting uit dat de horlogemarkt âgaat ontspannenâ, niet dat de markt dood gaat. Zou maar zo kunnen. Maar hoe snel dat weet ik niet. (Hij ook niet, hij zegt dat hij een rustige daling verwacht).
Dan Henry (de man van vlees en bloed, niet het het merk) lichtte in de zomer nog zijn visie op het mechanisme toe van de omhoogschietende prijzen van de zeldzamere stukken:
Smaken veranderen, de interesse naar vintage (kleinere diameters) zal wellicht afnemen met de tijd en daarmee kan de prijs ook zakken. Anderzijds zullen er altijd liefhebbers zijn die het wel kunnen waarderen.
De horlogemarkt dood is nogal rigoureus, dat hij continu in beweging is en op bepaalde gebieden wat inzakt zal ongetwijfeld.
Feit blijft wel dat voor velen, jong en oud, het horloge toch bij uitstek âhet sieraad voor de manâ is. Daarom denk ik dat er altijd genoeg vraag blijft naar dure en exclusieve horloges.
Meer on topic - valt op hoe lang de die-hard klassiekers die âiedereenâ moet hebben (ben daar niet bijster veel origineler in ) soms in het blauwe deel blijven staan. En voor prijzen die bij vintage al een tijd stabiel of zelfs wat terugkrabbelend lijken.
Nee, heb geen voorbeelden - die zijn er wel, maar ga ik niet noemen. Is lullig voor de verkopers.
De horlogemarkt gaat niet dood. Je ziet wel fluctuaties. Op vlak van vintage bvb zie je wel een terugval op de grote merken dit jaar. Een mooie Omega, Longines, Eterna, UG, Seiko,⊠gaat volgens mij nooit âout of styleâ geraken en minder waard worden. Zijn dan ook doorgaans klassieke tijdloze ontwerpen.
Ik ben niet zo van het vlaggen. Maar een badge is nooit weg.
Nou zie ik zojuist dat iemand in het blauwe gedeelte een rechtstreeks antwoord heeft gegeven en nog een belachelijk uitgebreid. En dat mag helemaal niet!
Mijn handen jeukenâŠ
Een collega van me handelt in alles wat los en vast z it : draaimolenpaarden, cilinderbureauâs, staartklokken, kasten, emaille reclameborden, enzovoorts. Bij elke aankoop steevast de uitspraak "en het mooie is, het behoudt zijn waarde."
Nou, inmiddels is âde marktâ compleet ingestort, alles voor een grabbel te koop (behalve het emaille geloof ik) maar hij blijft kopen âwant de prijzen zijn zo laag en het is een kwestie van tijd voor ze weer gaan stijgenâŠâ heet het nu. Over het waarde behoud hoor ik m niet meerâŠ