In plaats van de Beeklustlaan 38 te Almelo: Bethune DB28 Digitale

Ik had nog nooit van het merk Bethune gehoord, maar dit ding is toch wel erg eigenwijs:

Foto’s allemaal gejat van dit zeer aardige artikel:

Ik vind 'm cool, maar 115.000 ballen… dat zijn er 112.500 te veel. :slight_smile:

11 likes

Het kan dus wel: 100K+ en redelijk smaakvol. Niet dat ik dit nou direct zou kopen, ook niet als het 10K zou zijn, maar toch.

Grt. Marco

4 likes

En dan moet ik er zelf zeker een jubilee aan het knutselen. Het loopt hier de spuigaten uit.

8 likes

Dat ding is net het liefdeskind van die blauwe Credor en een Seiko Discus Burger.

Dit dus:

Met dit er in:

Maar dan het kastje gefreesd door @Arie_Kabaalstra.

3 likes

Haha, grappige titel :wink:

1 like

Als jij hier over een maand of wat een foto plaatst van dat ding om de pols op een Strapcode Jubilee ga ik uiteraard helemaal stuk. Kun je er een aanvragen voor review? :slight_smile: De lug breedte is moeilijk te vinden. :slight_smile:

2 likes

Dit is toch geen “opgewaardeerde” Seiko 5 naar een Seiko 9…?
:fearful:

https://www.funda.nl/koop/almelo/huis-49221727-beeklustlaan-38/

voor dezelfde prijs…

3 likes

Credor mag niet eens in de schaduw staan van De Bethune

Kunstwerk!

(En onvergeeflijk (calvinistisch) om te stellen dat zo’n kunstwerk eigenlijk EUR 2.500 zou mogen kosten.:wink:). Dit is allemaal handwerk van het allerhoogste niveau, ongekend mechanisch vernuft en waanzinnig materiaalgebruik. Banaal om daar een Hollands prijsje op te plakken. :rage::wink:

6 likes

Ik heb de Credor site eens goed bekeken, en afgezien van de Eichi II, wat ik nog steeds een van de mooiste horloges vind, heb je gelijk, vrees ik. Dat doet GS beter, grappig genoeg.

1 like

Grand Seiko eigenlijk ook niet :joy:

Ja, maar da’s niet vreemd… Die maken dingen in het lagere Rolex / JLC prijssegment. Knakenhorloges. Absolute Shitters dus. Het is inderdaad geen Grönefeld. :slight_smile:

De meeste modellen kan ik erg waarderen, maar tot nu toe niet echt een wauw moment gehad.

Jij vergelijkt het met een horloge van 2500 euro :wink:

Heeft wel wat, maar ik zou wel proberen wat af te dingen…

Grappig dat je dat zegt. Aangezien ik een Nomos Ahoi aan het aanschaffen ben, vergelijk ik in m’n hoofd alles daarmee.

Ja, dat was me al duidelijk. Ik woon in Almelo en TS heeft net een horloge naar me opgestuurd :smirk:. Maar dat kon jij allemaal niet weten​:grinning:.

1 like

Dat was een pure toevalstreffer. De vorige topic had in plaats van een 2e auto als titel. Wat kun je voor 115.000 Euro kopen, dacht ik zo, opende Funda en voilà.

Ik moest wel even lachen.

1 like

Het horloge is turnkey, het stulpje aan de Beeklustlaan 38 daarentegen…