In search of; het perfecte duikershorloge

Het gekke is zoals altijd; als je eenmaal een bepaalde combi in je hoofd hebt is bijna elke andere combi het net niet. Deze vind ik té blauw.

1 like

Ik houd wel van een kleurtje, dus ik zou hier best mee kunnen leven. :sunglasses:
Vind alleen de bezel bij dit model wat goedkoop ogen. (Op foto’s in elk geval, heb hem nog niet in het echt gezien) :thinking:

1 like

In het echt vind ik de bezel vooral de zwarte er juist erg chic uit ziet. Een keramische bezelinleg met geprint de cijfers en niet gegraveerd. Door een glans finish lijkt de bezel onder een hoek met invalslicht bijna egaal. En frontaal goed afleesbaar. De cijfers zijn redelijk fors op foto maar in het echt ‘voelt’ het niet zo. De afmeting is wel in proportie :+1: de helemaal blauwe is wel tof, alleen die wijzerplaat is weer anders dan de versie met de rubberen band. Deze is echt blauw, met de rubberen band heeft een verloop van zwart naar blauw in het midden, het gevoel van diepte komt heel erg op. Dat icm de zwarte bezel maakt die kleuroptie echt het mooist, persoonlijk. Ik twijfel nu zelf nog tussen wat horloges maar de Tissot is zeker een van de kanshebbers. Was wel onder de indruk van de specs, afwerking en looks van dit horloge. Voor t.o.v. andere van mijn lijstje zoals een Edox Delfin automatic of een Longines Hydroconquest doet de Tissot zeker niet onder, durf eigenlijk wel te stellen dat de Tissot meer solide voelde. Hij is wel het meest uitgesproken van die drie, en daardoor ben je er wellicht ook eerder op uitgekeken.

1 like

Hier de blauwe en de zwart-blauwe wijzerplaten bij elkaar ter vergelijk

Wat ik bij de blauwe ook storend vind is de witte datum-achtergrond

1 like

Ja ,dan springt die er zo uit ,echt jammer .

Dank voor de verheldering. Misschien dat er ooit een komt, maar er staan nog andere horloges hoger op de lijst, en voorlopig ook even geen budget. :sunglasses:

Ik zou een mooie blumo halen voor een kleine 500 euro. Dat is een mooie waardevaste klok en dan doorsparen voor een mooie opvolger.

Als je een van bovenstaande horloges nieuw gaat aanschaffen ga je wel meteen een paar honderd euro afschrijven zodra je hem uit het plastic haalt. Als beginnende horlogegek die later misschien weer eens wat anders wil proberen is dat wellicht minder handig.

Bovendien doet de Blumo zeker niet onder aan eerder genoemde horloges. :ok_hand:

41113477_282942952306463_5926738237062530966_n

4 likes

Helemaal mee eens.

1 like

1 like

Dat is simpel en ruim binnen budget.
Citizen NY0040-17L “lefty” met blauwe sunburst dial.

Mooie geschiedenis waarin deze zich al bewezen heeft.
WR is 200m maar is voor goedkeuring Italiaanse Marine getest op 500m en is er doorheen gekomen.
Draagt mega comfortable o.a. vanwege de fijn afstelling welke in de stalen band verwerkt is. En draagt vanwege de vorm visueel kleiner dan hij is.
Oh en geen bedrukte indices zoals bij Seiko rond die prijs maar gewoon applied indices.

3 likes

Mooi horloge! Staan veel positieve reacties/reviews over op fora e.d., lijkt me een stevige concurrent voor de Oris. Alleen zo jammer dat ze in NL nauwelijks in het echt te bekijken zijn, op de website staat maar één Nederlandse AD.

Nog een keer het plaatje:
https://img.horlogeforum.nl/uploads/db9961/original/4X/5/0/7/507e459579dd3acee2cf7d4c1c66a2951d7bac86.jpg
:heart_eyes:

2 likes

Voor de geïnteresseerden; na veel wikken, collectie tot nu toe bekijken, overdenken en vooral passen en ogen goed de kost te geven ben ik, hoe ironisch ook, niet voor een duiker gegaan. Ik zag bij een dealer een wat sjieker horloge liggen en dat triggerde me om me wat meer te verdiepen in dress-achtigen. Ik heb gisteren van mede-forumlid Vamonos een Hamilton Jazzmaster automatic Chrono gekocht. Type; H32616553. Voorzien van zwarte band. Helemaal happy met mijn 1e ‘echte’ horloge. Ik ben nog niet het juiste trustlevel om een verkoper te beoordelen maar dat volgt later @Vamonos

Iedereen bedankt voor het meedenken, en wellicht hebben jullie bijgedragen aan mijn volgende ‘echte’ horloge :+1:

11 likes

Slim van je om de duikersfase over te slaan!

1 like

Ach ja; ieder zijn ding. Leek mij nu een betere aanvulling op mijn collectie om een dress-achtige te kopen dan nog een robuust/grof vormgegeven horloge :+1: die ‘echte’ duikershorloge komt er nog wel. Maar je kan je geld tenslotte maar een keer besteden hè :sunglasses:

2 likes

Om te zwemmen is een Gshock een goede keuze :wink:

Als je voor echte kwaliteit wilt gaan, dan zou ik zeker even Jaap @ten2two een mailtje doen dat je deze wilt reserveren.
De Ginault Rover. Ik denk dat hij kan bevestigen dat de kwaliteit van deze horloges erg hoog is ook qua afwerking.

Echt top kwaliteit. Tja en anders zou ik voor een goeie seiko duiker, de certina ds of een leuke 2e hands Oris aquis gaan, eigenlijk allemaal goed.

Hier kan je nog meer leuke duikers vinden, er is zat keus.

‘EDIT’ : zie nu dat je de Hamilton hebt… ook leuk.

1 like

Ik heb een zwak voor TIssot, en de Seastar vind ik best een heel geslaagd horloge, op die vreselijke lunette na, daarom heb ik hem nu al echt een aantal keer laten liggen, en besloten er niet meer naar te kijken…

In deze prijsklasse zou ik niet verder zoeken dan Seiko, Certina, Tissot of een aantal hier genoemde merken.
Gewoon goed spul voor het geld.

Het perfecte duikhorloge is iets heel anders in de ogen van een duiker.
Dan kom je eerder bij Oris uit.

Ik denk dat echte duikers uitkomen bij een Mares, Zoop of Suunto. Maar inmiddels ben ik al geslaagd in een andere categorie :wink: als ik toch voor de duiker was gegaan was t toch hoogstwaarschijnlijk de Tissot Seastar 1000 geworden op rubberen band :+1:

Tegenwoordig zijn het inderdaad allemaal duikcomputers i.p.v. horloges.
Maar een Oris Meistertaucher durf ik ook wel op te vertrouwen. :wink: