In search of; het perfecte duikershorloge

De Oris staat bovenaan je lijstje en tikt alle boxen. Met een 2 a 300 erbij kom je echt wel aan een mooie gebruikte Aquis.

Uiteindelijk wil je m toch, maar die tissot verkopen wordt bloeden… en dan kun je die afschrijving beter direct aan de Oris besteden :slight_smile:

2 likes

Mooie optie, thanx :+1:

1 like

Heel mooi :+1: thanx

Ik zie nergens dat je geen Seiko wil ?
Voor 585 heb je een bloedmooie SPB053

Ebay link

https://www.verlinden.tv/juwelier/6/horloges/14264/oris-oris-aquis-date-oris-aquis-date

Een nieuwe voor 990 in NL

EDIT: al gereserveerd zie ik

Wellicht is vintage ook een optie voor je?

Citizen-Seven-Star-Diving-Watch-100M

3 likes

Ben er zelfs voor geweest bij Verlinden… Is de dames maat :wink::+1:

2 likes

Klopt inderdaad, sta ik voor open. Maar heb zelden een Seiko gezien in mijn smaak :+1:

1 like

Potige dame die wegkomt met 43mm

(Om de pols)

3 likes

Betere bezel en lume wel, beter uurwerk alleen vergeleken met de modellen die nog een ETA 2824 hadden, maar ik vind de wijzerplaat van de nieuwe Hydroconquest wel een beetje saai vergeleken met het vorige model.

Is de 36mm versie in de aanbieding bij Verlinden :wink:

https://www.verlinden.tv/juwelier/6/horloges/10061/oris-aquis-date-

Als je niet eens de moeite neemt om op mijn link te klikken zoek je het maar uit :smiley:

5 likes

Ik doelde op de blauwe @Erik11

Maar toch bedankt voor t meezoeken :+1:

1 like

Certina DS3 1000m

4 likes

3 likes

Persoonlijk zou ik in die prijsklasse gaan voor een Certina of Tissot of een gebruikte Oris.

De SBDC051. Heb ik zelf gehad (net als de Squale 1521 trouwens) en ik vind dit in deze prijsklasse 1 van de beste en mooist afgewerkte horloges.

Het nieuwere broertje vind ik ook erg mooi, maar heb ik niet in het echt gezien:

3 likes

Haha, ik had ook al gebeld voor die blauwe Oris.

Jammer dat de Tissot er niet met mooie stalen band is. Dat zou hem goed doen denk ik persoonlijk.

De stalen band die gemonteerd is op de seastar 1000 met zwarte of witte wijzerplaat past 1 op 1. En die is best fraai :+1: de band van de seastar heeft een breedte van 21mm en dat is best ongebruikelijk dus uitwisselen met andere merken of types zal niet zo handig gaan als met 20 of 22mm. Desalniettemin echt een mooie klok. Heb m ook omgehad en die rubberen band staat m echt wel mooi :+1: enige aan de horloge vind ik enigszins de ‘lompe’ wijzers

Edit; die band kost los 145 euro, wellicht dat je iets kan regelen met de dealer

Zelf heb ik een Aquis, welke ik van harte kan aanbevelen. Met 700eu, als budget, wordt het lastig maar als je hem echt wil is doorsparen misschien een optie.
De Tissot vind ik qua specs en op de foto’s erg mooi voor het geld. Ik heb hem nog niet in een etalge aangetroffen om hem aan te voelen.