In search of; het perfecte duikershorloge

Ik snap de keuze van tissot niet om de blauwe alleen met rubber te leveren. Laat ons lekker zelf kiezen.

De ultieme duiker, aldus Tissot. Maar ben t met je eens dat staal m ook goed zal staan :+1:

1 like

???

https://wristwatchreview.com/2018/06/13/hey-you-got-your-travel-watch-in-my-dive-watch/

Oris!

5 likes

Obris Morgan Infinity; de blauwe sunburst heb ik in bestelling, dus weet nog niet hoe die is, maar afgaande op de zwarte en grijze die ik wel al heb, maak ik me geen zorgen. Stevig horloge.

http://www.obrismorgan.com/images3/infinity/enlarge/SBLU01.jpg

2 likes

Of Magrette natuurlijk

https://cdn.webshopapp.com/shops/260536/files/210019949/512x512x2/magrette-magrette-dual-time-18.jpg

https://cdn.webshopapp.com/shops/260536/files/195746906/512x512x2/magrette-magrette-kara-10-years-anniversary-model.jpg

1 like
  1. Oris
  2. Certina

Maar voor het geld van de Oris kun je ook zo’n 3 Certina’s kopen!

Wauw mooi :+1: thanx

Vandaag weer even op pad geweest en enkele seiko’s gepast, de Oris Aquis, de Tissot Seastar 1000, Edox Delfin automatic en de certina DS action. De duikersmodellen seiko’s zijn gewoon niet mijn ding. Er is wel een ander Seiko die ik wel tof vind, maar dat is voor een ander topic (Seiko premier automatic). Met de Seiko’s had ik dus gewoon geen klik, die vallen af. De certina zag er keurig uit en netjes afgewerkt, enkel de band valt me wat tegen en de kroon-beschermers wat klein in verhouding met de rest van de kast. De Tissot nogmaals omgehad en blijft een prachtig horloge, goeie kanshebber. Ik wil eerst nog even de andere opties om hebben gehad dus definitieve keuze is nog niet gevallen. De Oris is echt een schitterend horloge echter valt deze voorlopig nog buiten budget en moet zeggen dat ik de meerprijs van 1100 euro t.o.v. bijvoorbeeld de Tissot behoorlijk fors vind. De Edox Delfin automatic was ook een mooie optie alleen voor mij wat te weinig eigen smoel…

Dus we zijn weer wat verder in de zoektocht. Na bovenstaande blijft de Tissot voorlopig nog over. Wordt vervolgd… :+1:

3 likes

Orient Triton

200m
saffier
in-house automatisch uurwerk
build like a tank
400 muntstukken

4 likes

In dit geval Oris

Hier ook een stem voor de Orient divers…

1 like

Of voor de Garmin descent, als het om duikspecs gaat.

Of voor de volledig blauwe gaan. :wink:

2 likes

Het gekke is zoals altijd; als je eenmaal een bepaalde combi in je hoofd hebt is bijna elke andere combi het net niet. Deze vind ik té blauw.

1 like

Ik houd wel van een kleurtje, dus ik zou hier best mee kunnen leven. :sunglasses:
Vind alleen de bezel bij dit model wat goedkoop ogen. (Op foto’s in elk geval, heb hem nog niet in het echt gezien) :thinking:

1 like

In het echt vind ik de bezel vooral de zwarte er juist erg chic uit ziet. Een keramische bezelinleg met geprint de cijfers en niet gegraveerd. Door een glans finish lijkt de bezel onder een hoek met invalslicht bijna egaal. En frontaal goed afleesbaar. De cijfers zijn redelijk fors op foto maar in het echt ‘voelt’ het niet zo. De afmeting is wel in proportie :+1: de helemaal blauwe is wel tof, alleen die wijzerplaat is weer anders dan de versie met de rubberen band. Deze is echt blauw, met de rubberen band heeft een verloop van zwart naar blauw in het midden, het gevoel van diepte komt heel erg op. Dat icm de zwarte bezel maakt die kleuroptie echt het mooist, persoonlijk. Ik twijfel nu zelf nog tussen wat horloges maar de Tissot is zeker een van de kanshebbers. Was wel onder de indruk van de specs, afwerking en looks van dit horloge. Voor t.o.v. andere van mijn lijstje zoals een Edox Delfin automatic of een Longines Hydroconquest doet de Tissot zeker niet onder, durf eigenlijk wel te stellen dat de Tissot meer solide voelde. Hij is wel het meest uitgesproken van die drie, en daardoor ben je er wellicht ook eerder op uitgekeken.

1 like

Hier de blauwe en de zwart-blauwe wijzerplaten bij elkaar ter vergelijk

Wat ik bij de blauwe ook storend vind is de witte datum-achtergrond

1 like

Ja ,dan springt die er zo uit ,echt jammer .

Dank voor de verheldering. Misschien dat er ooit een komt, maar er staan nog andere horloges hoger op de lijst, en voorlopig ook even geen budget. :sunglasses: