We zitten hier op HF in een heerlijke horlogebubbel.
De buitenwereld begrijpt ons niet. Of andersom. Kan ook natuurlijk.
Iets met kip en ei. Oorzaak en gevolg.
De horlogeliefde begint.vaak met een plak- danwel modemerk. Wij zijn doorontwikkeld, op het idiote af.
Het is lastig uit te leggen dat we soms een getal met vier cijfers neerleggen voor een horloge.
Alleen wij bedenken dan dat er ook horloges zijn die vijf cijfers kosten, of zes…
De ‘achterblijvers’ vinden drie cijfers al idioot.
Conclusie, de onwetenden begrijpen ons niet.
Jammer voor ze, want uiteindelijk gaat het om de horloges en niet om het geld. Vintage horloges zijn vaak heel erg mooi, ook voor een prijs met twee of drie cijfers.
Dat ‘de maatschappij’ dit niet snapt ligt aan ons, misschien. Maar, dit is een andere discussie.
Waarom dit topic ?
Nou, niets beters te doen èn, mijn oog viel op een top 10, van een ‘kenner’ vindt hij zelf.
Ik kreeg er kippenvel van. Zo gaat het er dus aan toe buiten onze zeepbel ! The horror ! Man, man, man, alleen al het taalgebruik. Waterbestendig, wat bedoel je ?
En het ergste, de goedkoopste, nummer 8, vind ik eigenlijk best mooi, zeker voor die prijs van twee cijfers…
Hoe dan ook, even een kijkje in de horlogebeleving van de ‘anderen’.
Sterkte.
We zijn gewoon een beetje verwend denk ik.
MAN MAN MAN
Ik schaam mij soms voor de horlogesmaak van niet-liefhebbers.
Pure ‘sluik’ reclame voor de Bijenkorf. Ik denk echter dat 90% van de mannen dit een prima top 10 vindt
Er staat toch twee keer een Seiko in dit illustere lijstje. Zegt dat iets over het lijstje of over Seiko?
Ja, als ik zo naar de Top 10 kijk en mijn eigen voorkeur ben ik ook aardig ontspoort inmiddels denk ik…
Moet toch zeggen dat ik met name die Seiko ‘5KX’ en die Adidas (liever zonder logo…) wel erg leuk vind, ben ik toch niet zo heel erg ontspoort.
Sorry, hoor, maar ik ben niet met een plakmerk begonnen. Of is Casio een plakmerk?!
Er staat dan ook vaak…
Ik ook niet, mijn eerste horloge was een echte Zwitser… een Swatch
Oeps, over het hoofd gelezen. Excuus!
Ik denk dat dat wel meevalt. Iedereen in Nederland heeft een fors bestedingspatroon. Paarden, boten, reizen, interieur, horloges. In feite is het allemaal een pot nat.
Een paar schoenen van €130,- vind ik duur, een horlogebandje van €130,- niet.
Haha … viel mij ook op! “Mede mogelijk gemaakt door de Bijenkorf”
Stijlvolle horloges. En dan die mode troep van 44 mm. Treurige website.
Tja, ik zie geen verschil in relatief grote(re)bedragen uitgeven aan horloges of veel losse kleine(re) bedragen aan actiefiguurtjes, koffiepotjes, KLM huisjes etc etc. Ik vind het altijd leuk als iemand een hobby heeft. Wat die hobby is en wat die kost boeit mij niet zo. Ik verzamel verschillende dingen en vind het leuk om over mijn sneakers of borrelglaasjes uit verschillende landen te vertellen. Het enthousiasme voor het verzamelen van iets en daarover willen leren en kunnen vertellen vind ik interessant.