In wat voor wereld leven we met onze versl ... hobby ?

Precies dat is het, iedereen begint ergens en je begint vaak met goedkopere spulletjes, ik heb in mijn ‘late jeugd’ een flinke collectie gehad van Japanse zwaarden, zakmessen en nu dan voornamelijk horloges. Je begint gewoon ergens en vanuit daar gaat het groeien en begint het op bepaalde plekken te kriebelen. En als je eenmaal voorbij een bepaald punt bent dan kijk je ook niet meer op een paar euro (helaas zou mijn vrouw/bankrekening zeggen)…

3 likes

Tja, m’n eerste horloge was een Roamer Rotodate II.
Denk dat Roamer een beetje van beide vertegenwoordigt, dus deels modemerk, deels toch wel serieus te nemen horloges.

3 likes

Horloges worden niet direct waardeloos als je ze aanschaft. Mijn fietshobby kost meer onder aan de streep dan mijn horloge hobby. Daar hoor ik niks over, maar een horloge van meer dan €100,- dat enkel de tijd aangeeft is de grootste onzin ooit lijkt het soms.

2 likes

Ze kunnen het ook weten, maar het belachelijk vinden. Je moet anderen niet te snel afserveren.

Ach, iedereen heeft wel een irrationeel verlangen.

Nee, jammer voor ons. Als ik bereken wat ik met die poen had kunnen doen… Daarom kap ik ook met kopen en ben ik nu meer met motoren en zonnepanelen bezig.

Ik neem die lieden niet serieus. Zowel inhoudelijk niet, als ook op de vorm lettend.

Ik ook. En vaak ook juist voor de smaak van wel liefhebbers. Zeker als je er misplaatst snobisme bij optelt. :thinking::innocent:

2 likes

Dat is gewoon dom. Je hebt maar één paar voeten en één rug. De tijd kun je ook op de telefoon zien. :rofl::roll_eyes:

4 likes

Heldere uiteenzetting weer!

Het ‘onwetende’ slaat op het niet weten hoeveel plezier je aan horloges (verzamelen) kunt beleven…:wink:

1 like

Het meeste plezier beleef ik aan dit forum. Ik heb al drie jaar geen horloge gekocht :thinking:.

5 likes

jammer idd van die benaming, gewoon een liefhebber in zijn bubbel en dat vind ik dan wel weer mooi.
Boeie wat je smaak is, welke merken en winkels jou snoep is, zolang JIJ het maar mooi vind en er dus plezier aan doet beleven.

Ik was laatst paintballen voor een vrijgezellen feest en daar kwam ook het verhaal horloges langs.
Man man die dingen slurpen je budget echt weg, overal is wel wat moois te koop en sja verslavend en dus vaak maar doen.
De verzameling doet snel groeien dus…
De laatste duurdere aanwinst verschijnt onder een jasje vandaan…juist zo’n ufo Diesel en ja heel wat wauws en gaaf reacties.

Ja, hun bubbel is ook mooi.

4 likes

Ik begrijp en accepteer dat de normale mens dit niet begrijpt, dit is iets wat ik leuk vindt en dat hoeft niet iedereen zo te vinden. Ben blij dat ik niet alleen ben met mijn gekte, dat ik hier medegezinden heb en ben af en toe ook blij als ik zie dat er altijd iemand is die verder heen is.
Dat ik vind dat ik er met 20 teveel heb en vervolgens andere zie die vitrines vol hebben. :sweat_smile:

2 likes

Hahahah.

Ik zou mijn meewarige blik niet kunnen onderdrukken.

1 like

Ik heb voor mezelf de max op 10 gezet. 1 er 1 is 1 er uit.

2 likes

Met motoren kun je je poen ook lekker oproken :wink:

Ik heb mijn max op 10 eigen aangeschafte horloges gezet, ik heb namelijk een stuk of 6 horloges die familie gerelateerd zijn en niet weggaan. Bij de 10 zelf aangeschafte wil ik ook 1 erin 1 eruit volhouden.

De genoemde 20 was mijn eerste keer dat ik echt dacht oke en nu heb ik er teveel…

Daar sla je de spijker meer dan een beetje op z’n kop.

Overigens vind ik het hier leuker dan op motor forum. :grin:

2 likes

Horloge bubbels :stuck_out_tongue_closed_eyes:

13 likes

Zie je wel !

1 like

Op een schaal 1-10 voor horlogekennis/-liefhebber/-eigenaar geef ik mezelf inmiddels een 6je.
Maar deze top10 kan wel naar zonder omweg naar de kringloop.

1 like

Ik ben niet op de wereld gezet om door andere begrepen te worden.

En daar ben je dan verdomd goed in? :stuck_out_tongue_winking_eye:

2 likes