Inbraak

Heel erg vervelend!

Even over het idee dat er is ingebroken door je aanwezigheid bij een meeting: met alle respect, maar dan gaan ze denk ik wel bij anderen shoppen met een wat duurdere collectie. Ik bedoel het dus niet lullig, alleen logisch.

Vraag me af wat iemand met een ip-adres kan doen,kunnen ze daarmee een adres achterhalen?

gr Ron

Dat wordt dus MP in de gaten houden. Heel veel sterkte gewenst, hopelijk doet dit geen afbreuk aan je plezier met horloges.

Gaan we weer, wanneer zou iedereen gewoon eens met z’n poten van andermans spul kunnen afblijven.

Sterkte Maarten, hopelijk is er nog wat terug te vinden.

Wellicht maar duurdere zullen ook wat lastiger te verkopen zijn i.v.m. registraties, of heb ik dat mis?

Verschrikkelijk zeg! Inderdaad een naar idee dat misschien dit forum wel wordt gebruikt als informatiebron voor de inbrekers… De kans is klein, maar ik hoop voor je dat je spullen nog terecht komen!

De lokatie is wel gesuggereerd in een reeds verwijderd draadje, maar niet ā€œgeradenā€. De lokatie is alleen per mail naar betrouwbare mede forummers gegaan.

maniac2003 Schreef:

Wellicht maar duurdere zullen ook wat lastiger te
verkopen zijn i.v.m. registraties, of heb ik dat
mis?

Helaas niet want er is bijna niemand die bij aankoop controleert of de nummers niet gestolen zijn.
Weinigen die echt naar een juwelier gaan om bijvoorbeeld de echtheid te controleren. Als het al gebeurd dan kijkt de juwelier vaak ook de nummers niet na in het systeem.

Heel vervelend maarten! Hoop dat alles verzekeringstechnisch goed gaat en dat je er persoonlijk ook niet veel nasleep van hebt. Sterkte!

bikerplus Schreef:

Vraag me af wat iemand met een ip-adres kan
doen,kunnen ze daarmee een adres achterhalen?

gr Ron

Aan de hand van je IP kunnen ze achterhalen wie je provider is. Iemand met wat technischer achtergrond kan de node (zeg maar je wijk) achterhalen. Veel verder kom je doorgaans niet. Of je moet iemand bij de provider kennen.
Voorlopig houd ik het op zuiver toeval. Bij een inbraak is de kleedkamer/slaapkamer toch het eerste waar ze gaan kijken. Daar worden de sierraden immers bewaard.

Wow dat is echt balen man! Ga gewoon wat nuttigs doen ipv. iemand anders zijn spullen meenemen… stelletje eikels! :frowning:

Hmm, had toch gehoopt dat dat bij de Rolex’en etc. wel gebeurde. Ook wanneer een horloge voor verkoop, reparatie etc. wordt aangeboden.

Ik wil net gaan beginnen om de band van de deze week ontvangen Tudor Monarch en
Omega Seamaster te gaan inkorten en lees daarvoor nog ff dit bericht.

Bah! Heb er gelijk al een stuk minder plezier in om er mee te beginnen. Al helemaal omdat Maarten tijdens de meeting zijn mooie box naast mijn collectie had gestald en zo enthousiast over de inhoud kon vertellen. Wat een domper voor 'm!

Ook bij mij kwam gelijk de gedachte "toeval??"op. Is Maarten misschien gevolgd vanaf meetinglocatie naar huis of denk ik nu heel slecht?? Of wellicht recent zaken gedaan met iemand (misschien medeforumlid) die nu niet zo betrouwbaar blijkt?

Het moeten toch idioten met redelijke kennis zijn geweest want ze wisten welke ze moesten hebben. En waarom een doos openbreken en niet helemaal meenemen?

Ik realiseer me dat je zowel bij aan- als verkoop via dit forum toch de n.a.w. gegevens via p.b. uitwisselt. Tsja, als dat al niet meer kan…weet ik het ook niet meer.

De inbraakstand alhier is als volgt: buren rechts 1 x raak (o.a. horloges), maar geen alarm (nu wel) en raam open laten staan, buren links 1 x poging (dure auto’s met de ster altijd vol in beeld), wel alarm op woning. Zelf heb ik al jaren een professioneel alarm op mijn woning, aangesloten op meldkamer. Dit geeft me nog enigszins een veilig gevoel. Wel ben ik tegenwoordig nog zorgvuldiger met alle deuren op slot, zelfs al ga ik maar even naar boven.

Maarten, kop op en hopelijk komt er nog wat terug van je collectie!

Grt. MaRco

Wat betreft adres: ik heb wel een vermoeden hoe ze aan mijn adres zouden kunnen komen, maar dat ga ik niet hier vermelden natuurlijk.

@degene die vroeg om foto’s: zie mijn handtekening, daar staan linkjes naar foto’s.

@Henrik: ik snap dat mijn collectie niet de meest kostbare is, maar toch vind ik het wel erg toevallig. Daarnaast denk ik dus dat mijn adres wel te achterhalen valt voor degene die technisch een beetje onderlegd is. Verder was in de rest van het huis maar mondjesmaat het een en ander open gehaald, terwijl op mijn kamer echt Ɣlles overhoop lag.

Ik heb toch echt het vermoeden dat het toeval is. Ik geloof dat Maarten als een van de verste naar de meeting is gekomen, dit terwijl er deelnemers veel dichterbij wonen. Lijkt me dus niet dat iemand hem heeft achtervolgd.

Achtervolgd zijn lijkt me ook niet aan de orde inderdaad. Dat zou ook wel erg ver gaan.

Trouwens, de politie was wel gekomen, maar niet de mensen van de forensische dienst. Die zijn dus vandaag geweest.

De nachtmerrie van een verzamelaar! Sterkte!!

hans

wat ontzettend schrikken is dit Maarten.
Hopelijk zie je ze nog terug… sterkte!

Groet,
Arno.

Mooi klote (excusez voor taalgebruik) dat dit is gebeurd. Hopelijk dat ze de daders nog kunnen vinden. Heel veel sterkte Maarten.

Volgens mij doen bepaalde merken wel een check als het horloge wordt aangeboden voor een service/reparatie. Dus als een horloge ooit voor onderhoud door een onwetende koper wordt opgestuurd, wordt het horloge afgevangen. Maar goed, dat heeft alweer weinig zin als het bij klokje bij een random horlogemaker wordt aangeboden natuurlijk.

Laten we even een voorbeeld nemen: Stel ik koop hier op het forum een Seiko. Kan ik dan controleren of deze gestolen is? Niet echt. Meen dat er een website was waarop gestolen horloges stonden vermeld, maar meestal is dat alleen interessant (of wordt dat alleen interessant gevonden) voor de echt prijzige merken.

Het moet juridisch ook gecovered zijn als je een centrale registratie maakt, bv stel het horlogeforum wil een ā€œgestolen horlogesā€ gedeelte/topic aanmaken.
Hoe start je dat volgens de regels op zodat die info up to date is en op waarheid gebaseerd? Best lastig.

Bidle Schreef:

maniac2003 Schreef:

Wellicht maar duurdere zullen ook wat lastiger
te
verkopen zijn i.v.m. registraties, of heb ik
dat
mis?

Helaas niet want er is bijna niemand die bij
aankoop controleert of de nummers niet gestolen
zijn.
Weinigen die echt naar een juwelier gaan om
bijvoorbeeld de echtheid te controleren. Als het