Niet meer te koop, vervangende nieuwwaarde is dan vlgs. huidige prijslijst.
Dat de LE goedkoper was doet hier dan niet ter zake.
Hangt helemaal van de polisvoorwaarden af.
Beste mensen, zomaar een ideetje hoor,
Iedereen vind het verschrikelijk erg wat er bij Maardein gebeurt is aan de reacties te lezen. Logisch natuurlijk ga maar na hoe je je zou voelen als het bij jou zou gebeuren.
Misschien kunnen we met zijn allen een medeforumlid helpen om het verlies enigszins te verzachten door een of andere actie op touw te zetten? (of gaat dit te ver?)
Ik lees dat er een limited 2011 aankomt? Kunnen we dat niet koppelen door ervoor te zorgen dat Maardein dit horloge kan krijgen misschien voor een verlaagde prijs of zelfs voor niks? Ben zelf bereid om een bedrag te storten dit moet natuurlijk goed geregeld worden via dit forum ofzo? Met vele mensen kan je met een klein bedrag inleg al gauw een eind op weg zijn natuurlijk.
Ik roep maar wat he!
Laat ik nog even melden dat ik forumlid Maardein absoluut niet ken en geen banden met hem heb, Maardein zal dit bevestigen.
Het kan ook nog zo zijn dat Maardein geen behoefte heeft aan liefdadigheid ook dat kan hij dan mededelen op het forum, ik vond het wel een stoer idee.
Ik wacht de reacties wel af.
Met vriendelijke groet,
Patrick.
Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.
Enkele posts van hem, inzake raden naar de plaats van de meeting, zijn verwijderd.
ik heb daar ook wel wat voor over (tu)
na mijn oplichtings topic toen, werd me dat ook aangeboden, en dat heb ik als heel prettig ervaren ook al heb ik daar geen gebruik van gemaakt (tu)
mocht er iets geregeld worden en maardein vindt het goed dan doe ik mee !
@anon2091070na: Ik vind het heel aardig dat je met zoān voorstel komt, maar voorlopig ga ik er nog even van uit dat de verzekering het grootste deel (hopelijk alles) vergoedt. Dan zou ik er dus uiteindelijk geen schade van ondervinden, behalve wellicht emotionele.
@SuperC: dhr Vis zat de hele tijd te gissen naar de lokatie van de meeting, terwijl die juist bewust niet openbaar werd gemaakt. Niet echt een lekkere binnenkomer voor een net nieuw lid.
Wat betreft het op mijn gemak voelen, ik dacht dat dat wel mee zou vallen. Maar ik merk dat het me toch erg dwars zit, en ook nu aldoor maar vanalles mee neem, omdat ik het eigenlijk niet meer thuis wil laten liggen. Het helpt ook niet dat ik nog 0 zekerheid heb over wat wel en niet wordt vergoed e.d. omdat de verzekering dat pas wil zeggen als ik alle formulieren heb ingevuld. Ik ben in ieder geval blij als alles achter de rug is.
Een kluis nemen ze toch gewoon mee, makkelijker kan je het niet maken, stop al je waardevolle spullen in een kluis, 3 keer raden wat ze mee nemen, ik denk dat de gemiddelde crimineel die kluis sneller open heeft dan je denkt, misschien wel sneller dan jij zelf met sleutel en/of pincode.
En ja verankeren kan, is handig op zich, tot dat ze je gewoon opwachten en een vuurwapen op je slaap zetten, dan pak je die sleutel wel effe voor ze hoor!
En nog iets, als je een flinke kluis koopt zijn er dus mensen die dat weten, misschien ben ik heel achterdochtig, maar ik kan me voorstellen dat informatie over een kluis geld waard is, dus jij koopt een flinke kluis, mannetje die hem komt brengen, of vrouwtje die de administratie doet bij het kluisjes bedrijf, belt effe een op naar een crimineel met info dat er bij jou thuis een hele mooie kluis is afgeleverd, je informeerde misschien ook naar de beste kluis die geschikt is voor je horloge collectie oid(laatste zou wel heel dom zijn maar goed) crimineel heeft nu de info dat jij een kluis in huis hebt, wacht effe een paar weken(jij moet hem nog vullen natuurlijk), kom je na een poosje thuis, crimineel wacht je op thuis, of je kluis is leeg/weg.
Ok misschien kijk ik teveel ocean eleven films, maar ja les 1 vertrouw niemand, je beste vriend kan morgen je grootste vijand zijnā¦
Dat je niemand vertrouwd kan ik me voorstellen, maar dat leeft niet echt lekker.
Dat leeft uitstekend hoor
maardein Schreef:
@anon2091070na: Ik vind het heel aardig dat je met zoān
voorstel komt, maar voorlopig ga ik er nog even
van uit dat de verzekering het grootste deel
(hopelijk alles) vergoedt. Dan zou ik er dus
uiteindelijk geen schade van ondervinden, behalve
wellicht emotionele.@SuperC: dhr Vis zat de hele tijd te gissen naar
de lokatie van de meeting, terwijl die juist
bewust niet openbaar werd gemaakt. Niet echt een
lekkere binnenkomer voor een net nieuw lid.Wat betreft het op mijn gemak voelen, ik dacht dat
dat wel mee zou vallen. Maar ik merk dat het me
toch erg dwars zit, en ook nu aldoor maar vanalles
mee neem, omdat ik het eigenlijk niet meer thuis
wil laten liggen. Het helpt ook niet dat ik nog 0
zekerheid heb over wat wel en niet wordt vergoed
e.d. omdat de verzekering dat pas wil zeggen als
ik alle formulieren heb ingevuld. Ik ben in ieder
geval blij als alles achter de rug is.
Ok Maardein, is prima hoor. Als de verzekering je een oor aan naait dan moet je het maar laten weten, en kunnen we misschien nog iets voor je regelen.
Ben ook redelijk nieuw hier op het forum dus ik wist ook niet echt of het aan mij was om zo iets te organiseren dus ik hoor het wel.
Met vriendelijke groet,
Patrick.
Tom Koerts Schreef:
Heel veel banken bieden deze diensten niet meer
aan aan nieuwe klanten omdat het veel meer kost
dan dat t oplevert
Ja, schandalig is dat :X
maardein Schreef:
Wat betreft het op mijn gemak voelen, ik dacht dat
dat wel mee zou vallen. Maar ik merk dat het me
toch erg dwars zit, en ook nu aldoor maar vanalles
mee neem, omdat ik het eigenlijk niet meer thuis
wil laten liggen.
Herkenbaar ik neem nu ruim 1 jaar na de laatste inbraak nog steeds alles mee (voor mijn gevoel ligt het achter in de auto veiliger dan thuis).
Klote inderdaad! Voor de mensen die een kluisje overwegen: alleen een loodzware 'bankākluis biedt bescherming. AL het andere is leuk om een inbreker duidelijk te maken āhier ligt alles en haal het maar van de muurā. Die dingen zijn leuk als je ook een zware kluis hebt. Wat prullaria in kleine kluisje doen, deze in het zicht hangen en daar zullen ze zich als eerste op richten.
Er zijn al gevallen bekend (amsterdam oud zuid waar mijn dochter woont)
Dat je bij thuiskomst een vuurwapen op je gericht ziet met het verzoek
de deur te openen en vervolgens je compu aan te zetten. Daarna komt het verzoek
om geld over te maken.
All Capone sprak toen al de magische woorden na zijn aankomst in de V.S. "Dit is een geweldig land. Je krijgt hier veel gedaan met een vriendelijk woord en een pistool in je hand.
Tegen dergelijke praktijken is niet veel te doen.
Gr,
L.R.
Tsjah, als ze met een pistool je in je huis staan op te wachten maakt het niet zoveel uit wat je doet inderdaad.
Ik woon echter in Amsterdam Slotervaart (in het vriendelijke en nette deel). Hier zijn het vooral jonge jongens van +/- 16-20 jaar die dit soort inbraken doen. Meestal geen zware criminelen of professionele inbrekers dus. Ik denk dan ook dat bij mij thuis een kluis wel zin zou hebben.
Ik zat overigens nu naar een CEN II kluis te kijken. Die zijn over het algemeen niet zomaar open te krijgen (ja, natuurlijk krijgt een professional alles open). Daarnaast is het daarmee mogelijk om kostbaarheden te verzekeren tot +/- ⬠50.000 en daar kom ik voorlopig niet aan (goede buffer dus). Verder is zoān kluis meestal ook nog 60 of 120 minuten brandwerend, dus ook bij brand zou het nog uitkomst kunnen bieden.
Erg naar te lezen dat dit soort dingen gebeuren.
Ik werk zelf al 12 jr in de beveiligingswereld en wij zien inderdaad een sterke verplaatsing van inbraken richting particuleren, simpel omdat ondernemers steeds meer aan hun beveiliging doen.
Nou lees ik hier wat dingen over kluizen! En dat is goed. Ik ben een voorstander van kluizen⦠waarom, simpel om het feit dat een inbreker vaak zoekt naar snel geld! Een inbreker word ook liever niet gezien en wilt dus ook meestal zo snel mogelijk weer weg zijn. Bij een kluis ( verankerd) is het vaak een tijdrovend gebeuren om deze mee te krijgen. dus zullen ze hem overslaan.
De verhalen over een pistool op je kop bij binnenkomst, gebeurd ook zeker! Maar waar gebeurd dit, dit gebeurd in dure wijken of villawijken waar men denkt iets te kunnen halen, of dit zeker weten! en dat laatste is vaak het geval.
Ik zelf heb mijn CvdK bij de bank in een kluis liggen, dat beperkt natuurlijk het draaggenot, maar heb ik hem dan weer eens een periode om, dan ligt hij snachts te rusten in een van de kluizen in huis. op een niet voor de hand liggen de plaats (advies kan ik altijd geven aan forumleden via pm)
Mijn huis is een soort van pilot qua systemen en ik heb zelf dan een heel klein webcammetje staan bij voordeur wat op beweging reageert en snapshots maakt van evt binnenkomende personen ( ja gelukkig alleen de kat die tot nu toe in het fotoalbum staat;)
verder hou ik mijn internetogen open voor je!
Sterkte met dit klote verlies
Gr
DJ
het spijt me dit te horen, wat een klotezooi.
en koop een kluis als je het kunt veroorloven, dat geeft rust.
Is lullig ik hoop voor je dat alles geregeld gaat worden door de verzekering (buiten de emotionele waarde)
Net politie aan de deur gekregen voor een buurtonderzoek ze hadden vannacht 4 deuren verder geprobeerd binnen te komen wat blijkt nu hij is een van de weinige die geen hond in huis heeft. Dat constateerde de agenten ook.
Met andere woorden dit is mijn kluis.
Leuke boxer, en ja honden werken echt hier verzorgd een am.staffordshire de bewaking, en misschien komt er in de toekomst een hond bij, maar we weten nog niet wat een engelse stafford, een herder, een boxer(is me vrouw helemaal weg van), er zijn zoveel leuke hondjes!