inderdaad waardeloos zeg… Voor mij de reden dat ik niets thuis heb liggen. Ik ben er gewoon niet gerust op…
Succes/sterkte met de afhandeling!
inderdaad waardeloos zeg… Voor mij de reden dat ik niets thuis heb liggen. Ik ben er gewoon niet gerust op…
Succes/sterkte met de afhandeling!
De schoften!
Ik heb nog niet zoveel horloges dat ik ze moet opbergen vind ik maar als je dit dan weer leest begrijp ik goed dat mijn vader zijn collectie niet langer thuis bewaard…
Hopelijk pakken ze nog een keer een helertje die ze heeft liggen of zo…
sterkte iig.
Zo wordt je hobby wel goed verkl#@&t als je je horloges niet meer thuis kan
kan bewaren. Hopelijk pakken ze nog iemand en komt er nog wat terug.
Gr,
L.R.
Altijd weer vervelend om te lezen dat er ergens ingebroken is.
En al helemaal jammer dat het hier om een deel
van je horloge verzameling gaat.
Het is zowiezo jammer welke verzameling het ook is.
En zoals eerder vermeld ze hebben ook in je persoonlijke bezittingen lopen graaien
en dat voelt niet prettig.
Ik hoop dat de schade toch beperkt zal blijven middels je verzekering
en wens je bij deze veel succes met deze vervelende ervaring.
Vriendelijke groeten.
N.Visser.
Altijd balen als je dit leest of hoort…
Hopelijk pakken ze de daders en krijg je je horloges weer terug! Je gemoedsrust zal wel langer op zich laten wachten maar de kans dat er twee keer bij eenzelfde adres inbrekers langs komen is waarschijnlijk nihil. Een alarm en een (goede!)kluis zijn zeker als de collectie groeit wel heel verstandig. Koop dan een zware en redelijk grote kluis die je aan een muur kunt vastmaken en die van buiten helemaal glad is; dus zonder uitstekende scharnieren…Die kunnen er af geslepen worden.
Veel sterkte gewenst,
Marc ( met lekker veel horloges in huis maar ik zeg niet waar!:X)
maar de kans dat er twee keer bij eenzelfde adres
inbrekers langs komen is waarschijnlijk nihil.
Nee hoor, juist niet. Na een aantal maanden willen ze nog wel eens terugkomen (als zeg maar allerlei nieuwe spullen zijn aangeschaft). Sommige inbrekers stelen expres oude tv’s etc zodat ze weten dat er na korte tijd een gloednieuwe te halen is.
Goede beveiliging en een kluis zorgen in ieder geval voor het veilig bewaren van je spullen. TIP - zorg wel dat je kluis goed verankerd is - mijn kluis was (net nadat ik verhuisd was) nog niet vastgeschroefd en is dus in zijn geheel meegenomen. Teruggevonden met allerlei waardepapieren (autopapieren, certificaat van mijn MauriceLacroix) en andere spulletjes. Was gewoon met een apparaat helemaal opengebroken.
Nog beter, een vloerkluis.
Deze zet je vast vanuit de kruipruimte.
Daarna wapening aanbrengen in de kruipruimte en bekisting maken.
Vervolgens in gietbeton.
Dat is wel heel rigoreus (tu)
Mijn plan is om ergens in de komende 5 jaar een woning te laten bouwen, dan laat ik gelijk een grote kluis inmetselen Zo 1 waar minimaal 3 laptops in kunnen en wat ordners voor belangrijke papieren.
Het klinkt misschien heel suf en het is niet leuk om je hobby uit te kunnen oefenen, maar huur nu maar gewoon een kluisje bij de bank. Dat kost echt niet meer dan een kostbaarhedenverzekering en is veel gemakkelijker dan zo’n verzekering. Nadeel is wel dat je niet spontaan van horloge kunt wisselen of je collectie kunt bewonderen.
Het is natuurlijk wel jammer dat je je collectie dient op te bergen in een of andere kluis, een groot deel van de lol is gewoon kijken, vastpakken, opwinden, schudden, poetsen, weer kijken, rangschikken, kijken,lampje aan, kijken, lampje uit en weer kijken.
En dat gaat met een kluis een stuk minder.
Iedereen moet gewoon afblijven van andermans spullen.
Een nieuw huis laten bouwen om je horloge collectie veilig op te kunnen bergen.
Da’s pas rigoreus.
Wat mij betreft is voorkomen dat ze binnen komen eerste prioriteit.
Helaas is niet ieder huis daar bouwkundig geschikt voor.
(Ik heb een huis uit 1884)
Alarm dus maar.
Een kluis gaat er zeker komen. Wel gewoon in huis, want ik wil makkelijk kunnen wisselen, en bekijken enzo.
Bouwkundig beveiligen gaan we zeker weer een stapje opvoeren, maar goed je kan ook niet al je ramen gaan dicht metselen ofso.
Het klinkt misschien heel suf en het is niet leuk
om je hobby uit te kunnen oefenen, maar huur nu
maar gewoon een kluisje bij de bank. Dat kost echt
niet meer dan een kostbaarhedenverzekering en is
veel gemakkelijker dan zo’n verzekering. Nadeel is
wel dat je niet spontaan van horloge kunt wisselen
of je collectie kunt bewonderen.
(tu) (tu) (tu)
Het is natuurlijk wel jammer dat je je collectie
dient op te bergen in een of andere kluis, een
groot deel van de lol is gewoon kijken,
vastpakken, opwinden, schudden, poetsen, weer
kijken, rangschikken, kijken,lampje aan, kijken,
lampje uit en weer kijken.
En dat gaat met een kluis een stuk minder.Iedereen moet gewoon afblijven van andermans
spullen.
Ik zou het niet beter kunnen zeggen. (tu)
Vreselijk zo’n inbraak. Heel vaak komen de ‘heren’ met zoveel geweld binnen dat de braakschade groter is dan de waarde van de gestolen spullen. Als de daders gepakt worden staan ze met een taakstrafje snel weer buiten:?:?
Zelf denk ik ook aan een kluis, zo eentje die je in de vloer en muur verankerd met keilbouten. Het gaat mij om vervangbare juwelen met emotionele waarde, diploma’s. Een evt. insluiper neemt dat soort losse spullen dan niet zomaar mee:P:P
Alléén heb ik geen idee wat een beetje kluis kost en wat een goed merk/type is. Ik zoek een goede prijs/kwaliteit verhouding. Wie kan er een merk/type aanbevelen:S?
Het is niet zo moeilijk om iets te vinden
Ik heb gisteren contact opgenomen met kluiszorg nederland, en dat was een heel prettig gesprek. Ik had het idee dat het echt mensen met verstand van zaken waren, en bereid om je uitgebreid te adviseren.
sorcees Schreef:
Het is natuurlijk wel jammer dat je je
collectie
dient op te bergen in een of andere kluis, een
groot deel van de lol is gewoon kijken,
vastpakken, opwinden, schudden, poetsen, weer
kijken, rangschikken, kijken,lampje aan,
kijken,
lampje uit en weer kijken.
En dat gaat met een kluis een stuk minder.Iedereen moet gewoon afblijven van andermans
spullen.Ik zou het niet beter kunnen zeggen. (tu)
Heel veel banken bieden deze diensten niet meer aan aan nieuwe klanten omdat het veel meer kost dan dat t oplevert
Het is niet zo moeilijk om iets te vinden
Dan heb je mijn vraag niet begrepen: er zijn tig kluizen te koop tegen hele verschillende prijzen. Ik zoek de juiste prijs/kwaliteit verhouding.
Hmm, alle formulieren binnen gekregen, en moet dus aanschafprijs en ‘schatting geleden verlies’ aangeven. Heeft iemand van jullie enig idee hoe ik dit moet doen met de Azimuth? Want eigenlijk ligt de aanschafprijs onder het geleden verlies ( wat ik op vat als: wat zou ik kwijt zijn als ik hem opnieuw moet kopen)? Morgen zou ik ze kunnen bellen om het te vragen, maar ik ben wel benieuwd eigenlijk.