Ik kan het nog steeds niet geloven maar het is toch echt zo. Een handgemaakt horloge (stukje kunst) door Martin Pauli komt mijn kant op. Veel mensen zullen het geen mooi horloge vinden maar ik denk dat iedereen op dit forum de manier van produceren kan waarderen. Ik kan in ieder geval niet wachten!
De kast is gemaakt van 1.4435 Ncu “staybrite” stainless steel.
Het schilderij is met de hand geschilderd aan de binnenkant van het saffierglas met een methode genaamd “Églomisé“ wat op zichzelf al een hele lastige en techniek is. Het feit dat het schilderij aan de binnenkant van het glas zit maakt het nog moeilijker omdat het schilderij “andersom” geschilderd dient te worden.
Het horloge heeft geen wijzers maar gebruikt het gepatenteerde revolving-disk-system. Hierbij draait een “mother of pearl” plaat, gedrukt met de cijfers rond en laat zo de tijd zien door het kleine raampje op de 6 uurs positie. je kunt het vergelijken met de enkele wijzer van bijv. Meistersinger alleen draait hier de plaat inplaats van de wijzer.
Het uurwerk is een New Old Stock FHF 96 uurwerk wat door Martin is opgeschoond en klaargemaakt voor dagelijks gebruik.
Voor meer informatie over zijn werkwijze zou ik zeker google eens raadplegen!
Een kenner zou ik mezelf niet willen noemen, maar de scherpe vorm van de boeg en de hoeveelheid zeil doet mij aan een clipper denken (in het Nederlands blijkbaar een Klipper )
@wbcoupe klopt het is de klipper “Cutty Sark” gebouwd in schotland in 1869. Het schip transporteerde thee vanuit China en was bekend vanwege zijn snelheid. In 1873 was dat over, de stoomschepen waren sneller, sindsdien vervoer ie wol tussen Londen en Australië. Nu is het een museumschip te bezoeken in Greenwich. Ik vind haast alle miniature paintings van Martin Pauli prachtig maar deze trok mij toch het meeste aan aangezien ik zelf zeeman ben.
Zonde hahah ik zit nu op de FWN Merchant, een klein Multi purpose vessel geschikt voor zware lading. Op het moment onderweg vanuit Houston naar Bahia Blanca (Argentinië) met een ontmanteld boor eiland in het ruim.