NA: Angular Momentum

De afgelopen maanden heb ik veel geruild. Eerst mijn Blancpain Vileret eruit, daarna een JLC reverso erin en eruit en dan een Glashutte Original Senator Panorama date. Toch bleef er wat knagen. De Glashutte was in mijn ogen het mooiste horloge dat ik had maar het bleef voelen als een “net niet lange”. Ik wilde in eerste instantie een Grand Seiko ruilen voor mijn Glashutte maar uiteindelijk liep het allemaal wat anders. Toen @Stikvoort zijn NA topic (zie hieronder) schreef heb ik hier met veel belangstelling naar gekeken. Wat een vet en uniek horloge (er is maar slechts een van). De specs zal ik jullie besparen want die zijn al eerder besproken (zie vorige NA topic).

De flipper drang is erg groot dus wat kan die drang wellicht stoppen? iets echt unieks wat niet een “net niet X” is. Nadat ik zag dat @Stikvoort zijn Angular Momentum wilde verkopen schreef ik hem een bericht over een mogelijke ruil en gelukkig voor mij zag hij dat wel zitten! Vandaag lekker wat gedronken samen en over horloges zitten kletsen. Het resultaat? foto’s spreken meer dan woorden (betere foto’s volgen later en zijn in Stikvoort zijn NA topic te vinden).

Wat maakt dit zo’n bijzonder horloge in mijn ogen? Onder een loop is pas echt te zien hoe bijzonder de wijzerplaat is. Het is veel meer dan een schilderij als wijzerplaat. De pigmentkorrels die met naalden zijn aangebracht hebben als voordeel dat de details echt prachtig zijn. Deze techniek (Églomisé) heeft als bijkomend voordeel dat mogelijke water in de kast het schilderij niet beschadigd. Ik moet wel even wennen aan de unieke (gepatenteerde Revolving disk system ) manier van tijdsweergave maar hopelijk went dit snel. Hopelijk kan met dit bijzondere stuk de flipperdrang wat tot rust komen.

16 likes

Wat een kunststuk, gefeliciteerd en nu snel rustig worden :smile:

Heel nice!

mooi stukje kunst, gefeliciteerd.

Nice en uniek.
Maar niet eenvoudig om deze te flipperen, denk ik.
Dus hopelijk blijft hij je boeien voor lange tijd.

Mijn beste,

Kunst is een uitdrukking!!
Ik wens je dan ook een eerbiedwaardige tijd met deze unieke TijdGeest. :hourglass_flowing_sand:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

Dank jullie wel! Ik hoop ook dat het een blijvertje is. Het is voor nu in ieder geval een kunstwerkje voor de ogen​:heart_eyes::heart_eyes:.

1 like

Die is met recht een kunstwerk! Wat een speciaal horloge. Veel plezier er mee.

Ik zie wel een thema in je collectie / horloges…
die Blancpain was toch van een bekende generaal?
Dan zal dit vast de boot van Piet Heyn zijn…

Dank je wel! Die Blancpain was bij toeval van een berucht iemand ja… maar daar hoef ik niet nog een keer op in te gaan😂. Het schip is de cutty sark (bekend om thee transport in de 19e eeuw omdat het een van de snelste schepen was).

1 like

Wat een heerlijk onorthodoxe keuze, en wat een gaaf horloge om te zien! Martin Pauli a.k.a. Angular Momentum maakt indrukwekkende dingen. Niet voor iedereen weggelegd, maar altijd ontzettend knap en interessant als je het mij vraagt! Geniet er van, veel draagplezier!

1 like

Het is denk ik zeker een “controversieel” horloge of tenminste een horloge wat veel verdeeldheid zaait. Sommigen zullen de uniekheid waarderen en anderen zullen het kitsch vinden. De een zijn troep ej andermans schat.

Gefeliciteerd