Yep, ik probeer zo bewust mogelijk te kopen. Iemand moet er mee beginnen, anders blijf je gegarandeerd hangen in die vicieuze cirkel. Om diezelfde reden hebben we ook geen auto Maargoed, die discussie mochten we hier geloof ik niet voeren omdat het politiek is ofzo.
Klopt. Het is off topic net als mijn antwoord.
De mensen kiezen er zelf voor om voor dat geld aan het werk te gaan en doen er zelf niets aan. Geldt voor de volwassenen. En het niet hebben van een auto snap ik niet in deze context.
On topic: Ik heb nu een paar maanden een FNGEEN automaat die ik wel moet handwinden want de rotor doet t niet zo lekker meer. Boeit me niet en loopt net zo goed of zelfs iets beter op tijd als mijn ETA uurwerken. Puur gekocht om te zien wat je nu krijgt voor het geld en dat is dus prima. Ik gebruik hem nu dagelijks als mijn werkhorloge en krijgt het goed te verduren maar houdt het vol. Stalen band is vervangen want dat is van scheermesejs gemaakt. Bandje is duurder dan de klok
Kleine update:
De horloges bevallen prima. Blijf nog steeds verbaasd over de prijs / kwaliteit verhouding van deze mechanische babi pangang klokjes in positieve zin. Even het kaliber vergeleken met een nomos van een collega van mij. Natuurlijk een verschil van dag en nacht. Maar natuurlijk ook het prijsverschil.
Afwijking is ongeveer 30 seconden per dag en idd (Da_Watcher) De rotor van de automaat is niet je van het, maar lekker boeiend. Gewoon zelf elke dag ff opwinden. De horloges hebben geen stalen (blikken) bandjes maar van leder. Of het echt leder is zoals er op staat merk ik komende tijd wel. Als het tegenvalt bestel ik wel bij aliexpress een ander bandje van een tientjeā¦
Blijven leuke horloges voor ook de kleine portemonnee.
Toch blijft mijn citizen titanium horloge de favoriet, qua lekker om de pols zittenā¦
De Chinese meuk valt inderdaad niet tegen. Helemaal de āechte merkenā die niet alleen design kopiĆ«ren, maar ook steeds meer met hun eigen klokjes op de proppen komen. Heb zelf ook een paar prachtexemplaren van onder andere Sinobi en QuanQin, beide quartz. Eentje heb ik al 2 jaar en loopt nog steeds (+5 tot -5 per dag) zonder batterijwissel. En dan te bedenken dat hij maar 7,59 was
ahh laatst ook 2 horloges op alieexpress gekocht, gewoon om te kijken wat de kwaliteit zou zijn en voor zoān 15 euro per stuk moet ik zeggen dat ze niet tegen vallen. zien er mooi uit en lopen beide goed op tijd.
Beide zijn automaatjes.
bij de 2e zat een silicone bandje wat ik niet zo fijn vond maar hier voor kon ik ook op alie express een mooi ander bandje kopen met vouwsluiting.
Leuk man. Gewoon lekker kopen wat je leuk vind. Ik zag er hier op hf iets over voorbij komen en dacht ook, hoe kan dat nou wat zijn? Ik vind het gewoon geweldig hoe een horloge van dat geld nu al een ruime maand het dagelijkse installatiewerk overleeft. Nog indrukwekkender vind ik dat het uurwerk van geperste groenteblikjes onder die marteling exact gelijk aan mijn dure eta uurwerken loopt en max 20-30 s plus doet per week. En dat handwinden is geen moeite. Voor dat geld wilde ik het gewoon weten. Ik hield het eigenlijk altijd bij de casioās. Prima prijs en degelijk. Wat ik tijdens werk gebruik is bij aankoop al afgeschreven. Maar denk dat ik nog wel iets erbij neem om te variĆ«ren. Met deze aanschaf was prijs/kwaliteit in prima verhouding.
Ondanks dat het topic al tijden niet meer wordt gebruikt toch even iets posten:)
Ik heb een week of twee geleden een goedkoop chinees horloge gekocht. Voor een euro lag hij vandaag op de deurmat.
Het is niet het beste wat er te verkrijgen valt, maar voor de leuk, waarom niet? Ik heb er een vouwsluiting bij besteld en nadat ik die ook binnen heb zal het ātestenā beginnen. Misschien trouwens ook even een nato doen.
Ach, als je Gerrit heet leuk ding
Hoe ze dat voor de prijs van een postzegel op de mat kunnen krijgen?
Helaas, het is een vrouw. Gerryda;)
De lage prijs wordt waarschijnlijk mogelijk gemaakt door enorme hoeveelheden vracht in een keer te vervoeren. Hierdoor kan het ook van een paar dagen tot maanden duren tot je je pakketje hebt. De containers moeten nou eenmaal vol.
Productiekosten zullen ze niet veel hebben, maar toch is het verbazingwekkend dat het kan. Een horloge voor een euro.