Incoming: RZE valour Chronograph

Zit al een tijdje te dubben om een leuke, betaalbare, chronograaf toe te voegen aan de collectie.

Ik had eerder mijn ogen laten vallen op de Boldr Rally. Spreekt me zeker aan, maar wat me tegen hield is dat er geen secondewijzer op zit. Het was de reden om te wachten met mijn Anordain model 2 tot ik zeker wist dat er een secondewijzer aan zat te komen. En hoewel ik een paar keer op het punt heb gestaan viel die Boldr dus af.

Ook de Moonswatch is een paar keer langs geweest in mijn gedachten. Een paar keer tevergeefs naar Rotterdam geweest, maar recent in Antwerpen wel een keer kunnen passen. En toch niet met een exemplaar de winkel uit gegaan. Ik vind het een gaaf ontwerp en heb zeker wat met zowel Omega als Swatch. Maar ik vond het voor mij toch niet helemaal passen. Ik hou het maar bij mijn Swatch Pay. Dat past ook beter bij de klassieke Swatch.

Een tijdje terug kwam ik RZE al een keer tegen. Ze hebben verschillende modellen in Titanium. En dat tegen aantrekkelijke bedragen. Een bespreking van de Valour Chronograph op Fratello plantte bij mij definitief een zaadje voor een nieuwe aankoop. En toen ik van de week op Chrono24 aan het kijken was, werd er daar een aangeboden voor nog wat onder de nieuwprijs. Dat was de spreekwoordeljke druppel. Nog wat onderhandeld over de prijs en nu is hij onderweg. Ben benieuwd.

15 likes

Elke chronograaf geef toch een secondewijzer? Twee dus eigenlijk. Die van de chronograaf is meestal de grote omdat je de secondes dan makkelijker kan aflezen.

Ohw wacht, met twee subdials misschien.

Titanium is wel lekker trouwens!

Ja klopt. Die Boldr (en ook de voorganger van deze RZE) heeft maar 2 subdials. En Titanium is inderdaad heerlijk. Zal een verslag doen als ie binnen is.

Lekkere klassieke Reverse Panda Racing Chrono, gave seventies vibe kast, lekker licht titanium, betrouwbaar meca-quartz uurwerk!

1 like