Sneller dan verwacht kwam mijn pakketje uit Frankrijk aan. Zoals ik een paar dagen geleden al in deze post meldde heb ik op Chrono24 een RZE Valour Chronograph gekocht.
Volgens de verkoper was het horloge als nieuw en daar is niks van gelogen. Hij is gewoon nieuw. Nog netjes in doos. Normale prijs rond de 400 euro en ik heb er net iets minder dan 300 euro voor betaald.
Allereerst de verpakking. Netjes en verzorgd, met een kaartje erin met de oproep om vooral te delen wat je met het horloge doet.
In de verpakking een keurige (kunst)leren etui met log erop.
En daarin dus het horloge zelf. Ik ben best onder de indruk. Door het titanium natuurlijk zo licht als een veertje. Leuke afwisseling van gepolijst en matte afwerking. Geschroefde kroon. Mijn enige kritiekpuntje is dat de pushers van de chrono niet zo strak gaan. Maar het is ook een kwestie van wennen waar je de druk moet leggen.
En dan natuurlijk (na het gelijk zetten van tijd en datum) om de pols gedaan. Met mijn smallere polsen heb ik het laatste gaatje nodig. Maar de band laat zich snel vervangen (kast heeft gaatjes in de lugs en de band heeft quick release.
Ik zal over een tijdje laten weten hoe het horloge in de praktijk bevalt en hoe het zit met de krasgevoeligheid. RZE gebruikt een speciale methode voor meer hardheid. Ben benieuwd.
Bij het registeren werd ik gevraagd om een serienummer op te geven. Dat van mij is 056/500. Ik kan met toch bijna niet voorstellen dat ze maar 500 van deze horloges maken per kleur (en voor deze prijs). Maar misschien zit er ergens anders nog variatie.