Incoming: Serica WWW Fieldwatch (N.A. is binnen! Scroll down voor foto's)

Ik heb niet zoveel met mil spec horloges maar deze is serieus mooi. Ben benieuwd naar de foto’s zodra het horloge binnen is.

1 like

Word verzonden vanuit Zwitserland, dus geen bijkomende kosten.

2 likes

In dat geval mag je gewoon 21% BTW + douanekosten aftikken, want Zwitserland is geen EU :wink:

2 likes

Maar wel met de EU afgesproken vrijstelling van import tax.

Preferenties Bewerken
Een tariefpreferentie is een handelspolitieke regeling. De EU heeft namelijk met een aantal landen preferentiële handelsovereenkomsten gesloten. Dit zijn afspraken waarin is bepaald dat wegens invoer van bepaalde producten uit bepaalde landen geen invoerrechten worden geheven. De EU heeft handelsakkoorden afgesloten met:

EVA-landen (IJsland, Noorwegen, en Zwitserland)
LGO-landen (bijvoorbeeld Aruba, Nederlandse Antillen, Nieuw-Caledonië, Frans-Polynesië, de Falklandeilanden, Maagdeneilanden en Groenland.

2 likes

Ik had een heel epistel geschreven over BTW-aanslag op aankopen buiten de EU, maar daar is al zo veel over geschreven :wink:
Wil het topic niet kapen verder. Back on-topic!

1 like

Normaal wel, maar de btw is al berekend bij het afrekenen.

Op de verzendkosten van 20 euro na geen bijkomende kosten dus.

2 likes

Geldt dus niet voor horloges.

https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/belastingdienst/prive/douane/goederen_ontvangen_uit_het_buitenland/van_organisaties_en_bedrijven/hoe_bereken_ik_de_belasting_bij_invoer_internetaankopen

1 like

In dat geval geen probleem! Ging mij erom dat het niet zo is dat aankopen uit CH BTW-vrij zouden zijn. Sorry voor off-topic.

1 like

Mooie aankoop! Zeer benieuwd naar de foto’s want deze staat ook hoog op m’n neverending lijstje!

2 likes

Geen probleem.

Altijd handig als die info gewoon in het draadje te vinden is voor degenen die er ook een willen bestellen.:+1:

Aankopen uit Zwitserland zijn idd niet automatisch btw vrij, dat komt er gewoon bij tijdens de invoer.

Soms bieden ze de optie aan om vooraf al het hele bedrag inclusief btw te betalen want dat scheelt een beetje extra gedoe. Ook met terugsturen bijvoorbeeld. Dan moet je de BTW apart terugvragen aan de douane wat een half jaar kan duren.

Ollech & Wajs bieden deze service ook aan.

2 likes

Waar staat dat? Privacy policy, legal notice, hoofdkantoor…alles op basis van Franse wet-regelgeving en kantoor ook gevestigd in Frankrijk. Webshop the Rake: product is located in France.

1 like

CHARACTERISTICS

Model: SERICA W.W.W. (WMB Ed)
Functions: Hours, minutes, seconds and hacking mechanism
Material: Stainless Steel 316L
Size: 37.7mm (without the crown), 46.5mm lug to lug
Lug Width: 20mm
Case thickness: 10.85mm (domed hardened mineral crystal included)
Crown: Screw-in crown
Case Back: Screw-in stainless steel case back
Dial: Lacquered, Black or White with painted numerals
Markers: Superluminova
Hands: Alpha or Broad Arrow (hours) and Dauphine (minutes)
Caliber: ETA 2801-2 manual-winding mechanical movement
Power Reserve: Approximately 42hrs
Water-resistance: 100m / 330ft
Straps: Smooth calfskin US Military type leather strap (Made in France) & Nylon NATO G10
Country of manufacture: Switzerland

1 like

Erg cool!
Laat weten hoe ie bevalt en meer foto’s! :smiley:

1 like

Gaaf horloge, veel plezier ervan. :+1:t2::sunglasses:
Leuk als alternatief ook wanneer je over een Hamilton Khaki Field nadenkt.
Ze doen het ook slim op de site van Serica, hoe je door buttons het uiterlijk kan zien veranderen zeker hun nacht modus met de brede wijzers direct toonbaar.

2 likes

Dankje! Gaat wel lukken hoop ik. :+1:

Die nacht modus op de website is wel een animatie he.

Ik heb op YouTube een echte lumeshot gezien en die was meer dan prima.

1 like

@n_visser > Citaat Die nacht modus op de website is he.

Jahahhaa…:grin: En toch goede marketing :+1:t2:

1 like

Er zijn geen bijkomende kosten binnen EU, ze worden verzonden vanuit Frankrijk.

2 likes

Oky doky.

1 like

Is hij al binnen? Ben erg benieuwd hoe hij er in real life uit ziet.

Vind hem met de nummerals en gebrushte bezel wel een klein klein beetje weg hebben van de Aquanaut ook.

Of ben ik de enige die dit ziet?

2 likes

Hij is binnen. Ik ben er heel tevreden mee! Ik zal straks een paar foto’s droppen in dit draadje.:+1:

2 likes