Incoming: Serica WWW Fieldwatch (N.A. is binnen! Scroll down voor foto's)

De titel zegt het al.

Het horloge is nog niet binnen, maar ik dacht ik deel de voorpret alvast even in dit topic. :+1:

Ik ben al heel lang fan van “The Dirty Dozen” fieldwatches die destijds tijdens de 2e wereldoorlog aan de gealieerden zijn verstrekt.

Met name de Cyma variant was mijn favoriet, door zijn elegante en tevens stoere ontwerp van de horlogekast.

Nou kwam ik in het NA topic van Dao’s Smiths PRS-29 een Dirty Dozen homage tegen met hetzelfde kastontwerp als de Cyma destijds.

En aangezien ik vintage erg cool vind om te zien, maar zelf liever een nieuw en betrouwbaar horloge met werkende lume en waterdichtheid prefereer heb ik de Serica WWW besteld.

De Serica heeft een screw down crown en goede lume.
En wat ik uit filmpjes en foto’s op kon maken een prima afwerking voor een horloge in deze prijscategorie, dus de trekker was zo overgehaald!

Thanx for watching! :+1:

52 likes

Wat cool, ik ben benieuwd hoe hij bevalt! Mooi horloge in ieder geval, stond ook op mijn radar.

1 like

Nette prijs, nette specs. Ik kende dit microbrand niet, maar staat op mijn watchlist. Helemaal omdat de Vertex dirty dozen re-issue bij mij op de shortlist staat zou deze een leuke aanvulling daarop zijn.

Thanks for sharing!

1 like

Nice. :+1:t2: Benieuwd naar de real-life foto’s en ervaring.

1 like

Ik heb de Vertex ook bekeken.

Dat horloge was destijds niet “gewoon te koop” alleen te koop na introductie als verzamelaar dacht ik?

Dat kan ook voor de eerste batch zijn geweest, dat verhaal in combinatie met de prijs ben ik toen op afgehaakt.

Ik vind de nieuwe Vertex monopusher chrono wel een mooie trouwens! :+1:

Nee, hij is nog steeds niet gewoon te koop maar op uitnodiging, als je militair bent of een Vertex in het bezit hebt. De prijs is wel een ding ja, en de grootte.

Dan is deze Serica heel fair in alles. Ben benieuwd naar je bevindingen. Heb je die bonklip band er ook bij besteld?

1 like

Gaaf! En op deze foto’s mooier dan ik op basis van de foto in mijn topic dacht, heel nice. Ben benieuwd naar je bevindingen en foto’s straks.

1 like

Ja inderdaad, dat was het.

De Bonklip band heb ik er niet bij besteld, ik vind 95 euro voor een band die eruit ziet alsof er paperclips in verwerkt zijn gewoon te duur.

Die Bonklip band lijkt mij een band die je helemaal uit zijn verband trekt als je ergens per ongeluk achter blijft hangen, vandaar.

Mooi voor de vintage look maar daar houdt het wel mee op.

Ik wou de Tropic band erbij hebben maar die was uitverkocht.

2 likes

Serieus supercool. Ik hoopte dat mijn honger met de Hamilton Khaki Field Mechanical was gestild op het vlak van “oorlogshorloges”, maar :thinking:

3 likes

Ik heb het homage verhaal voor lief genomen in dit geval, omdat ik dit ook inderdaad een hele coole verschijning vond.:+1:

Qua military heritage and history zit je natuurlijk altijd goed met een Hamilton field watch. :+1:

1 like

Vooral de brede uur wijzer spreekt mij enorm aan. Ben benieuwd naar je eigen foto’s met wat meer invalshoeken zodat we de kromming van het glaasje goed kunnen zien. In neem aan dat dat een plexi is?

1 like

Die foto’s komen er wel inderdaad. :+1:

Het glas is mineraal. Het had mij niet uitgemaakt of het nou plexi mineraal of saffier was geweest hoor.

En het type uurwijzer moet je aanvinken bij het bestellen. Dit noemen ze de Broad Arrow variant.

1 like

Dit is zo cool!

1 like

Dankje Alex! :+1:

1 like

Ah, mineraal. Niet verwacht. Zal de productpagina eens bestuderen voor de wijzer opties :slight_smile:

1 like

Super gaaf!! Zeer benieuwd naar je ervaring.
Ook nieuwsgierig waar je uiteindelijk de Serica hebt besteld/gevonden.
Gedragen exemplaren ben ik namelijk nog niet tegen gekomen

1 like

Ik heb het horloge gewoon nieuw op de Serica website besteld.

Wordt gewoon vanuit de EU ergens verzonden dus ik verwacht geen toestanden met de douane. Zoals op hun website te lezen is is de VAT al inbegrepen.

Ik ben ook geen 2e hands exemplaren tegengekomen, maar dat zou wel eens kunnen komen omdat het horloge pas amper een jaar geleden is geïntroduceerd.

1 like

Gaaf horloge voor een redelijke prijs.
Die witte is ook wel lekker voor de zomer…

2 likes

Ben heel benieuwd naar je bevindingen. Ik heb vorig jaar lang getwijfeld maar uiteindelijk niet besteld, die 24u aanduiding vind ik er net iets te druk op.
Heb je de broad arrow of de alpha wijzers gekozen?

1 like

Ik ben ook wel benieuwd.

Ik vind de broad arrow wijzers beter bij dit model passen dus die zijn het geworden.

1 like