Serica; wie kent ze?

Kwam dit merk tegen, weet niet eens meer waar. Ik had er nog nooit van gehoord maar vind ze wel mooi.
Iemand ervaring mee?

4 likes

Op Uhrforum een stukje leesvoer, wel in 't Duits.

Dat filmpje met die Jaguar E type en dat Mota Lita stuur is wel lekker.

Die 4512 vind ik wel leuk, die duiker vind ik net niet gelukt. Die vijf minuten markers creëren een soort onbalance door de overlap met de minutenwijzer en de 12 uur markers. Hadden ze op de normale plek gezeten was die ook erg interessant geweest.

@Fate_Amenable_To_Change weet hier ook wel wat van geloof ik!

1 like

Ik heb de eerste versie van de fieldwatch alweer een tijdje naar alle tevredenheid. :+1:

1 like

FatC is in blijde verwachting van de 5303, hij moet nog een klein beetje geduld hebben, kan elk moment op zijn schoot vallen.

2 likes

Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd naar die Serica duiker die Fate gaat ontvangen.

De indexen van de 5303 liggen er aardig dik op met luminova. Ik heb een vermoeden dat het zomaar een lumekanonnetje zou kunnen zijn. :+1:

1 like

:slight_smile: :joy:

1 like

Die duiker ziet er heel cool uit.

Ik heb, net wat @Mr.JokerBean zegt, zo’n 5303 incoming. Daar zal ik ome Jerommeke eens over aanschrijven, want hij wil 'm begin september sturen, en dan ben ik even niet thuis. :slight_smile:

Was het maar zo’n feest.

Tja, ik barst van nieuwsgierigheid, normaliter ben ik niet van de voorverkoop, maar deze was zo retecool… We gaan het meemaken, jullie horen het zodra ik 'm in de klauwtjes heb.

De tweede generatie van de 4512 fieldwatch is retegoed ontvangen. Schijnen supercoole dingen te zijn, video reviews zijn er ook nog wel van te vinden. The Time Teller is een fan, als ik het me goed herinner.

Helaas zat de 4512 serie me te veel in het vaarwater van m’n Yema FlyGraf M1, dus vandaar dat ik op die 5303 moet wachten. Zeg nu zelf:

Vandaar de duiker. Ook omdat ie übertof is, die witte.

5 likes

Yema er uit! :wink:

2 likes

Ik word nogsteeds blij van de 4512 WMB.
Af en toe een ander bandje erop naargelang de situatie waarin ik 'm draag.

Voldoende waterbestendig om mee te zwemmen, robuust genoeg om te mishandelen en in mijn optiek classy genoeg voor een formeel etentje.

7 likes

Hier is eerder wat over gezegd op HF

1 like

Hier de “California” versie. Lekker eigenwijs model met een bandje dat bij warm weer geweldig is dankzij de bijna traploze fijnafstelling.
Overigens ook een mooie diepzwarte wijzerplaat.

6 likes

Ik heb een 4512WMB. Heel er blij mee. Wat wil je weten?

Dat je er blij mee bent😜. Minpuntjes hoor ik ook graag.

Minpuntje is dat het bandje heeeel soms open gaat als je ‘m los draagt.

Zie NA: Serica 4512 WMB

Verder alleen maar lof. Bandenslet pur sang. Geschikt voor alle gelegenheden.

PS Ik kijk er nog dagelijks verliefd naar.
PPS Contact via webchat (direct met Jerome) was ook altijd zeer behulpzaam. Zie ook de podcast van Worn and Wound en Rico’s Watches waar hij laatst te gast was.

1 like

Hoe draagt zo’n bonklip bandje nou? Ziet er heel comfortabel uit!

Zie linkje hierboven. Drapeert heerlijk om de pols. Je voelt ‘m bijna niet. Bijna traploze fijn afstelling (~4mm per stap op dubbelgeslagen deel, dus ~2mm effectieve verandering).

Rammelt niet/nauwelijks, lang niet zo erg als Seiko bandjes met gevouwen eindschakels.

Draag ‘m met veel plezier.

1 like