Incoming: Tweede maal SKX013

Hey Guys and Dolls,

Al veel over gelezen hier, voor de tweede keer hetzelfde horloge kopen. Ik vond het in eerste instantie een idioot gegeven. Waarom zou je nu een horloge dat je verkocht opnieuw kopen?
Helaas tot scha en schande, voor de tweede maal in mijn leven een SKX013, de kleinere diameter-broer van de SKX007, aangeschaft via een forumlid.

Ik had eigenlijk redelijk snel spijt van de verkoop van bovengenoemd horloge, maar er kwam vanalles tussen. Deze moest er opnieuw komen, maar dan op de standaard jubilee, die ik de eerste maal niet in het pakket had. Nu dus wel.
In blije verwachting dus, ben benieuwd!

27 likes

Altijd weer leuk om met spanning op de postbode te wachten. Alvast gefeliciteerd met je aankoop en groetjes van zijn grote broer.

2 likes

Proficiat!

Oh en niet verder vertellen, maar ik vind de kleinere ook :ok_hand::ok_hand:

:beers:

2 likes

Gefeliciteerd. Leuke aanwinst. Valt het mee met de dikte?

2 likes

Geinig dat die dingen de laatste tijd zoveel genoemd worden. Veel plezier met die aankoop en de groet’n van zien grutte broer en zien neef.

SKXjes zijn altijd leuk, ook al zetten sommige onverlaten ze op staal. :slight_smile: Hee, als je 'm al eerder hebt gehad, heb je ook andere Seiko duikers gehad, en kun je iets zeggen over hoe hij draagt?

Ik ben altijd bang geweest dat ie topzwaar zou worden vanwege de ratio dikte versus breedte.

1 like

Draagt lekker hoor, no worries.
Heb de mijne inmiddels verkocht, maar het is voor mij de enige Seiko die ik leuk vind en de kleinere kast is totaal geen nadeel, ik vind hem daardoor veel subtieler dan zijn grotere broers.

4 likes

Mooi zo op die band ! Ik zit nog steeds in dubio over de grote broer maar gezien het feit dat je tot 2de maal tot aanschaf bent overgegaan maakt dat ik er ondertussen ook maar eens moet geloven :blush:

1 like

Grappig. Heb de mijne net verkocht aan een forumlid… Mijn zoon vindt het zonde. Wie weet koop ik… Of toch niet :scream:

2 likes

Ik heb 'm nog niet in bezit, is onderweg :wink: .

1 like

Maar je hebt 'm al eens gehad toch :slight_smile:

1 like

Ja, maar is al weer een tijdje geleden.
De eerste keer vond ik de dikte wel meevallen. Maar had deze vorige keer enkel op rubber en leer.
Ben benieuwd naar de nieuwe indrukken en 'm volledig op staal te zien/dragen. Ik ben intussen ook al meer gecharmeerd door kleinere horloges dan een paar jaar geleden.

1 like

Daarnet binnengekomen. Jubilee op maat gemaakt en rond de pols, dit sympathiek duikertje.:watch:

4 likes

Zelfs Hodinkee vindt de SKX013 leuk, een geestige review :wink:

Ik vind hem op mijn pols (17,5cm) fijner dragen dan de skx007, maar in de spiegel lijkt hij nét te mini

1 like

Ik vond 'm de eerste maal te klein, zo’n 2,5 jaar geleden. Intussen is mijn smaak wat bijgesteld naar kleinere horloges toe. Nu vind ik deze met z’n ongeveer 38mm ideaal. En zo blijven we bezig :wink:

:heart_eyes:

SKX013 met jubilee gekocht bij strapcode. Helemaal (over de) top :slight_smile:

3 likes

Echt leuk die SKX 013, zonde van het zeer basis uurwerkje dat er in zit.

1 like

SKX013 is een topper!

Ben nog op zoek naar een mooie ceramische bezel hiervoor…dus als iemand tips heeft?

2 likes

Past je goed :hugs:

1 like