Indus horloge geerft. Zoek informatie

Hallo beste mensen.
Ik heb een horloge geerft van mijn vader. Hij heeft het vroeger in de jaren 80 veel gedragen. Hij staat ermee op fotos en droeg hem waarschijnlijk ook toen ik geboren werd. Ik wou het eigenlijk naar de juwelier brengen om het na te laten kijken en hem te laten oplappen… heeft iemand hier deze al eens voorbij zien komen?

6 likes

Nog nooit hier gezien. Hopelijk is de batterij niet gaan lekken.

Komt dat vaak voor? Hopenlijk heb ik geluk en valt de schade mee. Ik krijg wel de neiging om hem morgen gelijk weg te brengen, na deze reactie. Niet dat dat wat uitmaakt als het al gebeurd is.

Ik kan mij deze horloges wel herinneren uit die tijd, maar hier heb ik ze ook nog niet zien langskomen.

Als ik jouw verhaal zo lees, begrijp ik dat je emotionele herinneringen aan dit horloge hebt. Zeer begrijpelijk en reden genoeg om even bij een goede juwelier te laten kijken naar de binnenkant van het klokje. Als de batterij niet is gaan lekken kunnen ze er waarschijnlijk gewoon een nieuw batterijtje voor je inzetten en het uurwerkje even inspecteren/ reinigen. Dan zou hij zo maar weer eens aan de loop kunnen gaan… :relaxed:

Succes!

2 likes

Inderdaad een speciaal horloge, ik was aangenaam verast toen ik het vond. Ik zal er werk van maken en ik laat het hier wel weten of hij het nog zal doen. Ondertussen zit ik hier op het forum rond te snuffelen.

6 likes

Erg leuk jaren '80 icoontje!
Een van de wat goedkopere LCD’s, vaak met een ‘Hong Kong’ werkje.
Mocht ie het niet doen dan wil ik hem wel voor je nakijken. Stuur maar een PB’tje

10 likes

Bedankt voor het aanbod, ik zal het laten weten.

Goed idee! en ik zie dat je net een heel vriendelijk aanbod kreeg van forumlid @ernst . Dat is nou het mooie van het Horlogeforum! :relaxed: :+1:

1 like

Ja allemaal erg vriendelijk… fijn om te weten dat er nog een extra optie is mocht het niet lukken.

Ernst is erg goed met LCD horloges. Dus mocht de juwelier de Indus met alleen een batterij wissel niet aan de gang krijgen, zou ik het aanbod van Ernst zeer serieus gaan overwegen.

3 likes

Zal ik doen, ik ben benieuwd of het batterijtje zich na al die tijd heeft gehouden.

1 like

Indus is trouwens een "Nederlands " merk. Weliswaar niet gefabriceerd in ons land, maar de eigenaar van dit merk kwam uit Nederland. Ik heb een paar oude Indus horloges.

7 likes

Of topic!
Mooi horloge! Vooral dat patroon is gaaf!
En weer wat geleerd! :+1:
On topic, hoop dat je het horloge weer in ere kan laten herstellen, en hem op ten duur weer kan dragen!

2 likes

@mr_brakke heeft er ook een. Wel geheel analoog. :wink: Succes met het opnieuw “opstarten” van je erfstuk!

1 like

Ik houd zowiezo van oude dingen, bij horloges vindt ik het mooier met wijzers en mijn opa had het liefst met bol glas. Dat die van mijn vader digitale wijzers heeft vind ik wel te doen :wink: mooi patroon om dat glas hoe oud is deze?

Succes met het Quartz horloge van je vader en welkom op HF!

1 like

Niet de mooiste Indus,
Maar wel mooi die van mijn opa !
En super onder handen genomen door @PeterLC
en daarmee in glorie hersteld en geregeld om de pols!

10 likes

Dat is een stijlvolle :sunglasses:

1 like

De emotie overheerst/
Als ik zie welk leven ik mag leiden, dan gaat hij - ook al is hij al 29 jaar dood - vrolijk met me mee.
En dan ben ik wat blij om hem trots te kunnen maken.
Met dezelfde verfijnde randwielrjes die een kleine 20 jaar iedere dag om zijn pols tikte.
Wat je zei over die foto’s is heel herkenbaar. Ik bij hem op schoot etc…
Gewoon in ere herstellen en met trots dragen zou ik zeggen.

3 likes

Ik was erg jong toen mijn vader overleed, nu ben ik net zo oud als hij toen hij mij kreeg. Dus dat het horloge nu om de hoek komt kijken vind ik een mooie samenloop. En inderdaad de fotos had hij mij voor het eerst vast en aan zijn pols het horloge😁 zal het ook met trots dragen als hij weer opstart.

8 likes