Inflatie: wat gaan de prijzen in 2023 doen van de grote merken?

Beste horlogeliefhebbers,

De inflatie in Nederland zit inmiddels al op 17%. Wat denken jullie dat de inflatie gaat doen met de prijzen van de grote horlogemerken? Te weten nieuwprijzen en 2e hands prijzen?

Zullen ze de prijzen in 2023 laten stijgen met de inflatie? Is er al iets bekend over prijsstijgingen van Rolex, Omega, Tudor voor 2023?

Nog snel voor 2023 een nieuw / 2e hands horloge aanschaffen of niet? Ik ben benieuwd naar jullie inzichten!

Fijn dat hier pas 20 andere topics over gemaakt zijn.

5 likes

Stijgen natuurlijk.

4 likes

Ik zie op diverse websites dat de 2e hands prijzen juist dalen. Maar het lijkt me dat de kosten voor fabrikanten stijgen wat effect heeft op de nieuwprijzen voor 2023?

het eerste wat ik denk is, snap je hoe de huidige maatschappij werkt qua geld of zie je het getal 17 en laat ik eens een topic aanmaken?

1 like

Helemaal niks.

Het werkt omgekeerd. Inflatie beïnvloedt geen prijzen. Stijgende prijzen worden gereflecteerd in een hogere inflatie.

6 likes

Met de stijging van grondstofprijzen gaan ze zeker 28% de lucht in.

1 like

Blue is the new :shorts: :kissing_heart: . Sorry dan maar. :thinking:

Ze zouden vast niet gaan stijgen toch???
:scream:

1 like

Een Rolex nog snel kopen, tegen 2026?
Je bent ruim te laat om snel te scoren.

De prijzen gaan omhoog, dat is nu eenmaal inflatie. Maar je gaat er geen kunnen kopen want iedereen wilt er nu al één, inflatie of niet.

1 like

Inflatie zorgt voor hogere productiekosten en veelal loonkosten (loon-prijsspiraal) en vervolgens potentieel voor hogere prijzen (en weer een hogere inflatie).

5 likes

Inderdaad.

Probleem is vervolgens dat de hogere prijzen voor meer groepen niet te betalen zijn en de vraag naar o.a. horloges dus zal afnemen.

1 like

Jup. Dus dit.:point_up:

1 like

Top.

3 likes

Inflatie zorgt juist voor vraaguitval, en hiermee lagere inflatie

1 like

+30%

1 like

Op langere termijn meestal wel inderdaad. Op dit moment nog niet.

1 like

Mijn Rolex zooi gaat al weer omhoog :joy:

2 likes

Ik was afgelopen week bij een Rolex AD en hij gaf aan dat er in oktober/ november een prijsverhoging komt.
Hij dacht rond de 10%.

3 likes

Er zijn al diverse merken waaronder Omega die prijsverhogingen hebben doorgevoerd. Dus dit zou geen verassing zijn. Überhaupt niet, crisis of niet, inflatie of niet. Die prijzen verhogen ze toch wel.

3 likes