Info gevraagd over Seiko Astron GPS Solar World Time SSE093J1

Hallo allemaal, heeft iemand deze Seiko Astron, en bevalt die?
Ik ben geintesseerd in deze Astron, het is een van de weinige zonder chrono.

I

1 like

Dit model is dacht ik vrij nieuw dus zou mijn verbazen als er al iemand is die 'm heeft, maar ben zelf ook benieuwd naar de ervaringen…ik kijk ook met een schuin oog naar de Astron serie. Blijft erg gaaf!

1 like

Ps z’n broertjes zijn ook erg mooi…moeilijke keuze :thinking:

De 1e (sse085) vind ik erg geslaagd.

Ps sorry voor het hijacken van je draadje :blush:

http://forums.timezone.com/index.php?t=tree&goto=7222252&rid=2#msg_7222252

1 like

Enige Astron die ik zou overwegen.

Ik vind dit een prachtig mooi horloge en sluit een toekomstige aankoop niet uit.

Vraag anders info aan @Voordeligbijdetijd
Die weet er meer van

1 like

Deze is ook erg mooi, alleen wel prijzig, bij voordelingbijdetijd, €1999

2 likes

Ik heb zelf de sast021 bevalt prima zie foto

Vind het zelf erg prettige horloges. Heb vrijwel alle LE’s uit de Aston serie gehad. In het begin waren ze erg lomp en groot met slecht GPS-bereik. De huidige modellen zijn rank en technisch subliem. Heerlijk ook dat er een perpetual calendar in zit, dus altijd de juiste datum. Ik heb er nog nooit eentje met mankementen voorbij zien komen, maar de Astron is er pas vanaf 2012 dus misschien juich ik te vroeg :wink:

Ik zweer zelf bij de titanium modellen. Vederlicht want het blijven forse horloges die in vol rvs (incl. band) toch best zwaar aan de pols hangen. Op dit moment vind ik de SSE091 het summum, maar draag nog steeds met veel plezier enkele keren per week mijn SSE001. Behalve de Astron LE’s zijn er weinig andere Astrons die er echt uitspringen voor mij.

Van de week gaat er nog een Astron LE van mij de verkoophoek in, nog een paar daagjes geduld :yum:

1 like

EĂ©n van de LE Astrons die ik zelf nooit heb gehad, alleen in Japan uitgebracht:

Je vindt hem mooi of spuuglelijk, echt een hele aparte!
Model SBXA045 met gebold saffierglas (sphere)

3 likes

:heart_eyes:

6 likes

Die, op de lederen band ( is dat de SSE093? ) vind ik fenomenaal mooi.

Die, op de lederen band ( is dat de SSE093? ) vind ik fenomenaal mooi.

Ja inderdaad, met witte wijzerplaat met titanium kast is de SSE093. Bij de LE titanium SSE091 zit een extra croco lederen band naast de titanium/ceramics band. Als dresser te dragen op leer, op titanium voor sportievere momenten

Extra geld wat je voor de SSE091 betaalt zit m.n. in extra titanium/ceramics band. En is natuurlijk een LE.
Zie ook http://seikousa.com/collections/astron/ voor meer modellen

2 likes

Sorry voor deze misschien domme vraag maar
hoe lees je op dit horloge de GPS af?
Daar zou je een display voor nodig moeten hebben.

Grt.

Volgens mij is het de bedoeling dat het horloge zijn tijd/datum automatisch aanpast n.a.v. de GPS zone waar je je bevindt. En dus niet om af te lezen op welke GPS coördinaten je zelf staat op dat moment. Het aflezen is dan dus ook niet noodzakelijk.

1 like

Aha, dus hij gebruikt de GPS alleen voor de zone timecode.

Grt.

1 like

Yup…zoals de atoomklok-gestuurde horloges, doet de Astron het middels GPS signaal.

Als je de juiste knop drukt kun je ook zien in welke tijdszone je je bevindt (wij zitten GMT+1 in Nederland). Grootste wijzer in het uurwerk -is bij sommige modellen de chrono-wijzer, bij andere de secondewijzer (bij SSE091/93 het laatste)- wijst dan naar GMT/UTC positie op bezel. Uiteraard moet dan het horloge wel gesynchroniseerd zijn met de satellieten, minimaal 4 dacht ik zo uit mijn hoofd. Astron’s gaan niet zelf aan de haal met tijdszone, luisteren naar hun baasje :wink: Eerst knop indrukken om on-demand tijdszone opnieuw te bepalen.

Tot zover wat ik me herinner uit de 38 pagina’s handleiding. Er kan nog veeeel meer met zo’n Astron, maar moet eerlijk zeggen dat ik ze gewoon erg mooi/fijn vind om te dragen, verder weinig zelf uitgeprobeerd :blush:

Ik durf je bijna niet tegen te spreken als een van de Seiko meisters, maar ik las volgens mij dat een Astron 1x per 24 uur automatisch de GPS check tijd m.b.t. tijd. Als je het op andere momenten wil moet je het inderdaad handmatig laten uitvoeren.

Volgens mij klopt dit. Ook atoom-gestuurde horloges doen dit iedere nacht.

En hoe doet het horloge het in het vliegtuig.
Bijv op een vlucht Amsterdam- Seoul.
Krijg je dan ieder uur de actuele (zone) tijd ?
Of duurt het een dag voor dat het horloge op
de nieuwe locatie is gesynchroniseerd met de GPS?