Info gezocht

Goedendag ik ben Klaas en nieuw op dit forum en dat heeft een reden natuurlijk.
Ik heb uit erfenis een 20 tal horloges gekregen en heb er de ballen verstand van.
Alle horloges zijn getest op werking maar omdat ik niets weet van al die knoppen aan de zijkanten
Kan ik dus niet zeggen of alles werkt.
Het gaat om de merken Lascono sport, AND met de ND verkeerdom geschreven, Citizen, Pierre Lannier,
Pulsar,Jaques Lemans, Ditto, Lorus, Seiko, Zeppelin, Belmond (automaat.).
Er is 1 Seiko Solar bij waarschijnlijk batterij stuk.
En dan is er een Breitling Navitimer bij die nogal prijzig geweest moet zijn.
Waar ik naar op zoek ben is info over de waarde van diverse klokjes.zoals bijvoorbeeld als er iemand is die zegt van merk a is tientjes werk of merk b is wat duurder of erg duur.
Zo heb ik de Breitling op MP gezet en een bod gekregen van 100 euro, geen idee of dat dat goed is.
De meeste horloges werken wel maar ik moet ze nog wat langer testen met de juiste batterij voordat ik ze kan verkopen op Marktplaats of E-Bay.
Alle info welkom, vriendelijke groeten, Klaas

2 likes

Mensen zullen gaan vragen naar foto’s van de diverse klokjes om iets zinvols te kunnen zeggen.

2 likes

Ik ben normaal niet zo’n azijnpisser, maar dit! Man, we zijn hier geen taxatiebureau!

8 likes

We zijn geen taxatieforum hier. We kunnen wel met grote mate van stelligheid zeggen of iets echt of nep is. De Navitimer klinkt als een vreemde eend in de bijt en ik gok er nu al op dat het geen echte is. Show me pictures!

Die Navi ga ik opzoeken op MP. :face_with_monocle:

5 likes

Is die van Eagleswing denk ik :thinking:

1 like

Duidelijk. @weger, je Breitling is nep. En het is illegaal om die als Breitling te verkopen. Heb je dat zojuist ook via MP nog even ingewreven.

3 likes

Net ook even opgezocht en idd., die “Breitbling” met vuurvergulde kast hoort in de kliko.

2 likes

Overigens: alle merken die je noemt zijn niet als bijzonder te zien.

Het is vermoedelijk weinig soeps.

1 like

Ook bij de legitieme merken zal het geen fraaie bedoening zijn als ik de staat van de nep-Navi zie. Ik zou als topicstarter me erbij neerleggen dat er eigenlijk geen eer te behalen valt aan verkoop.

1 like

Klopt maar ik heb liever antwoord op de vraag hoe je kunt zien of het nep is.

Ga verzamelen en bekijk teveel plaatjes.
Dan komt dat vanzelf.

3 likes

Dat ga je niet van mij krijgen, los van het feit dat er ueberhaupt al geen batterij in hoort te zitten. Verder heb ik bij Breitling gewerkt dus ik zie het wel hoor.

2 likes

Neem ze gewoon allemaal mee naar een dealer, vragen stellen over ‘hoe kan ik zien of het Nep is’ zonder foto’s en/of onderbouwing redelijk kansloos :thinking:

3 likes

€ 100 voor een Navitimer is iets te weinig (als jet een echte is) :joy:

Spoor hem nou niet aan om hogere prijzen te vragen, FCS.

2 likes

![I

Vooral leuk spul voor will it blend, of onder de pers :wink:

De Citizen is een prima en degelijk horloge.
De rest zou bij mij naar de recycling gaan.

3 likes

Na verkoop nooit meer hoeven te werken heeft ook wel wat :+1::champagne:

1 like

Welkom Klaas, om eerlijk te zijn zijn je getoonde horloges eigenlijk niks waard, misschien kun je die geven aan een leerling horlogemaker, die daar wat op kan oefenen. Het verschil tussen echt en nep te kunnen zien moet je toch al wat jaartjes met de horloge hobby bezig zijn, en dan nog kun het soms niet weten. Nou veel leerplezier hier gewenst.