Goedendag allemaal,
ik heb een budget van rond de 300 tot 350 euro voor een horloge en ben iemand met een vrij eigenwijze smaak.
Onlangs trof ik twee horlogemakers aan die werkten met iets wat ik nog nooit eerder had gezien: afwerking van een groene steen (in dit geval marmer) in de wijzerplaat. Vind ik persoonlijk erg gaaf, zeker in het groen. Ik ben eruit: ik wil een horloge met een groene steen afgewerkt in de wijzerplaat.
Maar nu: de merken die zoiets produceren werpen bij mij wel vraagtekens op. Eentje die ik heel erg gaaf vind bevindt zich in de onderstaande link:
Ik kan qua history van Vincero-horloges filmpjes terugvinden van kickstarters (alarmbel!) die enthousiast zo’n dergelijk horloge in elkaar flansen. Er is geen duurdere versie van een horloge met een groene steen in zijn wijzerplaat dus heb ik geen keus. Maar mijn vraag is: met een betaling van 165 euro, hoeveel teveel betaal ik voor de beschreven kwaliteit? 30/165 maak/verkoop ratio of valt het nog enigszins mee?
Toen stuitte ik op een ander merk die ook hetzelfde truckje toepaste. Te zien in de onderstaande link is nog een horloge die ik qua voorkomen erg prachtig vind (jawel, eigenwijs) maar ook hier weer afvraag of het voor die prijs niet gewoon 150 euro te duur is.
https://www.holzkern.com/de/stanleypark-sandelholz-marmor.html
Ik wil dus heel graag zo’n apart horloge met een (groene) steen afgewerkt in de wijzerplaat, maar kan geen duurdere modellen treffen. Vrijwel geen keus, maar in hoeverre ben ik ‘de Sjaak’ bij deze aankopen denken jullie?