Best een leuk horloge voor het geld maar ja, marmer hoort op de vloer.
Je koopt een stuk afgekeurd marmer van een vierkante meter voor een paar tientjes en daar draai je een paar honderd wijzerplaten uit.
Maar van de twee voorgestelde horloges is de Vincero ( wel mooie naam ) de leukste natuurlijk.
Als horloge gadget is die wel geslaagd en kwalitatief prima.
Marmer hoort op een vloer, staal op een bouwplaats maar ik weet simpelweg geen horloges die op die manier met een type natuursteen werken. Wel dank voor uw advies betreft kwaliteit en welke de leukste is,
Die eerste twee zijnj zeker niet binnen de 350-500 euro, plus dat ik ze ook minder mooi vind. Nr 3 lijkt een wijzerplaat met brandschade. Nummer 4 is erg mooi, maar nog niet mooier dan de bovenstaande. Hoeveel scheelt de kwaliteit tussen de Vincero / Holzkern en de akribosXXIV? Gaat het hier vrnl om merk gebonden aan prijs?
Wel dank voor het zoekwerk overigens, dat kan ik waarderen!
Welkom op HF!
Over “waarde”, PVD, maremeren vloeren etc. is al genoeg gezegd.
Qua vormgeving de “Holzkern” dan maar, ondanks die naam. Die Vincero kan
qua maat nogal eens (vies) tegenvallen. 43mm met een dunne bezel is voor een man al fors. Wat is je polsomtrek?
De duurzaamheid van van saffier van de Vincero wordt teniet gedaan door het PVD. In de Holzkern kun je later saffier zetten voor een paar tientjes, doorgesleten PVD is total loss.
Die natuurstenen kosten haast niets. @Drex laat al een link met losse dials zien. Je bent nogal van “uniek”: Koop een “gemstone dial” en laat hem in een echt horloge zetten:
Dankuwel voor uw reactie ik heb nog niet echt stilgestaan bij het zelf in laten zetten van een wijzerplaat. Als ik dit custom made ga doen (de Vincero heb ik inmiddels al gekocht) dan zou het toch op de manier van Holzkern Stanley Park gaan. Weet u toevallig of ik aan een betere kwaliteit kast (eentje met hout-inlegging) kan komen überhaupt? Want ik zoek al een tijdje naar iets soortgelijks maar niet gevonden. Ik wil graag dat de Holzkern na bijv 10 jaar ook mooi oud wordt (moeilijk te definiëren).
Overigens moet ik u teleurstellen, ik ben geen vrouw, de ‘w’ achter M staat voor mijn doopnaam: ‘Wieger’.
Er is een reden dat voorwerpen die dagelijks veelvuldig gehanteerd worden niet van hout zijn (kraanknoppen, deurklinken, vorken etc.) In de oorlog reed men op houten banden, dat was niet omdat dat zo’n geschikt materiaal was. Een horloge heeft minder te lijden natuurlijk, maar ingelegd hout wat in een horloge níet onder glas zit is over het algemeen niet erg duurzaam, tenzij je heel harde tropische houtsoorten gebruikt. Een materiaalkundige zal niet snel met een houten horloge lopen.
Overigens is er een groot aanbod van houten horloges. Die vallen bijna allemaal onder de noemer snuisterijen. Ook de dure van een kwart miljoen euro (geen grap, met houten kaliber) mijns inziens.
Er is één merk wat wereldwijd veruit het meest wordt gebruikt als basis voor modificaties: Seiko. Een enkeling op dit forum is hier met grote toewijding hobbymatig mee bezig. Er is ook iemand die er zijn werk van heeft gemaakt (naast parallel importeur zijn), die is goed, niet duur, maar wel heel druk bezet: Rob van Monsterwatches. Je moet je dan wel inlezen en weten wat je wilt, en geduld hebben. Misschien kan @HanDavinci nog tips geven, een stralende ster aan het firmament van toegewijde hobbyisten.
Ik snap de vraag niet helemaal. @MwBakker, je wil een groene marmeren wijzerplaat? Of is het een houten?
Alles is te maken met een volle knip. Maar dan zou je iemand moeten zoeken met een laser snijmachine (ofzo?) om je wijzerplaat op maat uit een blok te laten snijden. En heel erg dun.
Daarna iemand zoeken met een tampondrukmachine die voor jou de logo’s en text erop wil drukken. Markers zijn nog wel een keer gevonden, dat is het probleem niet.
Hnmmm hoe zou een SKX staan met een groene wijzerplaat van marker met Shogun markers en Sumo wijzers?
Ik zal het anders verwoorden: ik vind beide eerstgenoemde horloges heel erg gaaf, maar zou best meer willen betalen voor wellicht betere kwaliteit (is het nodig?) omdat ik wel een horloge wil die ‘mooi’ oud wordt en qua techniek niet ruk is.
De bovengenoemde modellen zijn er in duurdere varianten niet te vinden en dus vraag ik hier of het überhaupt alsnog een verstandige aankoop is. Dit blijkt van wel, maar mocht er iets soortgelijks van betere kwaliteit (beter materiaal oid, NIET enkel dat ik betaal voor merk) zijn dan ben ik ook erg benieuwd. Budget 350-450 max.
Zo niet, ben ik gebonden aan of de Holzkern of de Vincero en moet ik er vrede mee hebben haha. Hopen dat ze beetje ‘mooi’ oud gaan worden met het gebruikte materiaal in de productie.
Een Hong Kong made horloge met een low end Ronda quartz kalibertje van een paar knaken, een voorruit van mineraal glas en een behuizing zonder enige verfijning. We zagen al dat die schijfjes steen tussen de 1 en 15 dollar kosten. $385 is heel veel geld voor zo’n ding, 100 piek komt meer in de richting van een redelijke prijs. (En vind ik nog veel, helemaal los van smaak).