Info Omega

Ik kwam deze omega tegen op Ebay.
Maar ik ben geen omega kenner, dus ik kan dus niet oordelen of dit een originele omega is.
ik hoop dat iemand hier meer over deze omega kan vertellen.
Kroon is in ieder geval niet origineel

http://cgi.ebay.nl/OMEGA-Military-Cal-265_W0QQitemZ140299955567QQcmdZViewItemQQptZDE_Kleidung_Schmuck_Accessoires_Uhren_Armbanduhren?hash=item140299955567&_trksid=p3286.c0.m14&_trkparms=66%3A4|65%3A10|39%3A1|240%3A1318

Iets zegt mij dat de wijzers ook niet helemaal in orde zijn, de kleur van de lumen bevalt me niet.
Alsmede als dit zinnetje in de tekst:

… datiert aus dem Jahr 1950, also aus einer Zeit, als Omega noch richtige Uhren baute ;-)…

Hebben ze dat daarna niet meer gedaan dan?

Wat zal ik ervan zeggen?
Het werk ziet er op de foto proper uit.
Maar de wijzerplaat bezorgt me een beetje hoofdpijn.
Als ik bij Omega kijk naar de 15 modellen met dit werk, hebben ze allemaal een applique en geen gedrukt Omega teken.
Maar dat moet nog niets zeggen, want Omega zegt zelf "This watch may have existed with different dials."
Wat me verder stoort is de druk van de secondeschijf. Die ziet er echt heel slecht uit.
EN!!! het Swiss Made ontbreekt!!!
Het nummer in de bodem (2638-7 als ik t goed zie) kon ik bij Omega niet vinden, maar dat wil nog niets zeggen.
Al met al neem ik aan, dat iemand een oud horloge opgeknapt heeft, sommige delen beter, andere delen minder goed.

Ik had m gezien, maar niet in mijn “object volgen” opgenomen.
En ik wordt niet goed van al die minkukels, die denken een horloge op te waarderen door het military style o.i.d. te noemen.

Ik sluit mee aan wat Maurits beschreef de wijzerplaat lijkt mij opnieuw opgemaaqkt en wel door een slechte stempel
alsmede de min en uurwijzer zijn nieuw en niet van omega
Kroon is nieuw maar toender tijd was er geen logo erop en dan bedoel ik voor 1945

Dit heeft mijns inziens niets met Omega te maken…

Een van de lelijkste redials die ik ooit gezien heb!

Gr. Roel

het lijkt wel een stuk gecopieerd papier , dat in een rondje knippen en knutselen maar.(kijk maar eens naar de rand van de subdial)

Thanks iedereen.
Ik had al een raar vermoeden dat deze omega een fusion van onderdelen zou zijn.

Als je op de site van Ferrie Schweitzer kijk zie je er een te koop staan ik neem aan een echte Omega maar dan in zakformaat…met dezelfde wijzerplaat. www.vintagehorloges.nl

Heren,

Is dit nu een Helwegen?

Gr. Roel

Bedoel je daarmee dat dit horloge uit de Omega hel komt?:smiley:

Lijkt meer een Omega uit Taiwan. Ik zou er geen geld aan uitgeven!

Heeft weinig met analfabetisme te maken, maar goed.
Je bent er weer.

Voor jouw info : Rolex gebruikte in de jaren '30 bij bepaalde types al “swiss made”.

Toevallig van de week een Buren Swiss uit de jaren 40 gekregen :wink:

mvg, Frans

Ropa Schreef:

Heeft weinig met analfabetisme te maken, maar
goed.
Je bent er weer.

Voor jouw info : Rolex gebruikte in de jaren '30
bij bepaalde types al “swiss made”.

"In 1871 the Swiss were compelled by US law to put “Swiss Made” on their watch movements. They tried to hide it in a lot of damaskeening or in an obscure spot but it had to be there. "

De reden hierachter was om de amerikaanse consument te beschermen tegen de ‘inferieure zwitserse kwaliteit’ :smiley:

(bron watchuseek)

Groeten,

Martin

kubang Schreef:

Jullie zijn echte analfabeten. Het soort
wijzerplaat uit die tijd stond geen Swiss made op.
Dat kun je ook zien bij andere horlogemerken.

Pffff, Het ZENITH orakel leeft (nog) :frowning:

Is het ZENITH of ZEURNITH :)o:)o

Dat lezen we zo wel als het Orakel weer aan ons verschijnt.

Gelukkig tillen jouw posts dit forum weer naar een hoger niveau.

kubang Schreef:

Van dit horlogeforum hoop ik nog een hoop te
leren.

Moet je je er wel voor openstellen i.p.v. alleen maar te stellen dat Zenith zo geweldig is.

Beste Kubang,
Deze link is al eerder door u aangegeven…
Maargoed dit is een horlogeforum en niet een Zenith forum.
Graag hiermee rekening houden.
THX.