Dit is mijn laatste aanschaf. Kan iemand mij vertellen of dit horloge van voor of na de Seiko “Helmet” series gemaakt is.
Op het net kan ik weinig info hierover vinden. Het lijkt wel of alle chronograven van Seiko uit begin jaren 70 door elkaar heen lopen. Hoop dat iemand mij hierover iets meer kan leren.
Dan zou je Seiko catalogi door moeten neuzen. Het zou me niets verbazen dat deze en de helmets en nog veel meer modellen voor een groot deel tegelijkertijd werden gemaakt. Deze is trouwens behoorlijk gepoetst en de seconde en minutenteller zijn niet origineel. (de rode wijzers)
Over de kroon heb ik twijfels, maar dat kan ik niet goed zien.
Dank voor de info. Moet ik toch contact opnemen met het veilinghuis. Bandje heb ik zelf net vervangen, wat er bij zat vond ik niet mooi. Maar voor de rest moet het origineel zijn.
Dat is helaas niet het geval. Ook het deksel matcht niet met de kast en wijzerplaat. Geheel een frankenwatch dus helaas Dit zou een 6139-7070 moeten zijn.
Volgens mij zijn er ook zoveel 6139 (en 6138) modellen en (sub)varianten en kastvormen dat ze ook inderdaad door elkaar lopen.
Maar velen werden wel de nodige jaren gemaakt, vaak vanaf 1969 of 1970 tot en met 1979. Maar niet allemaal.
Serienummer kun je jaartal afleiden
Dank voor het delen van je kennis. Ga ik toch weer terug naar mijn grote liefde, Omega.
Serienummer is 6 N 9178.
Hou vol! Iedereen koopt ooit een kat in de zak, en ooit vind je je eerste helemaal originele Seiko chrono. Goede verkopers op ebay zijn b.v. http://www.ebay.nl/usr/reed0702 en http://www.ebay.nl/usr/saitama_jp Met wat geduld komen daar soms hele leuke Seiko’s voorbij.
November 1976…
Dank. Bij deze wordt dit dus mijn klus-horloge.
Inderdaad, het is een 6139-7070. Op de achterkant was het vaag, maar eenmaal open gemaakt was het goed te lezen. Dat verklaart een boel. Op het net vind ik trouwens dezelfde horloge langs komen. Met rode seconde-wijzer. Er is nog hoop.
Leuke naam trouwens, “Frankenwatch”.
Mooi! Ga nu toch ook mijn andere twee vintage Seiko’s nalopen. Dank voor al je inzet.
Denk dat ze deze wijzers gebruikt hebben
Kan vast korter die link