Dit is inderdaad een ref 161.009.
Is 14kt gouden kast.
Zal ergens rond 1965 uitgegeven zijn.
Servicen zou ik grof rond de 400 eur schatten, via Omega wellicht wat meer.
Dit is inderdaad een ref 161.009.
Is 14kt gouden kast.
Zal ergens rond 1965 uitgegeven zijn.
Servicen zou ik grof rond de 400 eur schatten, via Omega wellicht wat meer.
Vlissingen. Ik heb een adresje in Middelburg en Goed gekregen. In het nieuwe jaar even langs, ben benieuwd.
Welkom Julia, mooi horloge
18k kan ook, verschillende opties: staal, staal/goud, 14k of 18k. Deze is één van de laatste twee.
Goed = Goes*
Van harte welkom @Julia
Het zou deze kunnen zijn. Maar… andere lugs.
De wijzerplaat klopt sowieso niet. Gelukkig in het glas wel het Omega-logo zichtbaar. Zoals al aangegeven, in het deksel staat het referentienummer en op het uurwerk het uurwerknummer.
Voor het vinden van een horlogemaker bij jou in de buurt, zie onderstaand overzicht:
Met dank aan @Chlorophyl
Bedankt! Ik hiermee naar Middelburg.
Zat te wachten tot iemand hier wat over zei, die wijzerplaat lijkt me heropgemaakt.
Ow, de gehele wijzerplaat?
Succes met de verdere speurtocht over dit horloge.
Maar wat wil je er precies mee? Ik lees uit jouw verhaal dat het uit een erfenis van jouw opa komt? Wil je het behouden vanwege emotionele waarde enzo?
Yes. Kwam vroeger vaker voor bij waterschade bijvoorbeeld.
Omdat je horloge goud is heb je nog wel kans dat je een originele plaat kan vinden, want relatief veel gouden horloges zijn omgesmolten. En dan blijven uurwerk, plaat en wijzers over.
Maar goed, dan is het niet meer zoals je opa het droeg.
Bandje lijkt me generiek, maar is net zoals banden op je auto iets dat je om de zoveel tijd moet vervangen.
Oké, ik begrijp het. Mijn opa was een fanatiek zeiler, dus misschien met zeilen om gehad. Hij is in iedergeval gedragen .
Bedankt!
Klopt, uit foto’s weet ik dat het horloge van mijn opa was en mijn oom had het in een doosje op zolder liggen, denk al vanaf 1992. Ik weet nog niet wat ik ermee wil. Heb hem zelf 1 dag om gehad . Ik ga in het nieuwe jaar naar een horloge kenner en beoordelen of dit een “mooi” goed werkend horloge is.
Je hebt hem een dag gedragen, houd het horloge goed de tijd?
Ja, geen hele dag, toen ik de opmerking krijg dat het een mannen horloge is, heb ik hem afgedaan. . Het horloge werkt volgens de tijd.
Wat maakt dat nou weer uit
Vroeger waren herenhorloges kleiner dan dameshorloges nu. Zo’n omega kan prima zolang je er maar niet mee gaat sporten/ zwemmen / douchen etc.
Idd de dameshorloges zijn nu vaak groter. Hij ziet er mooi stijlvol uit. Ga hem lekker dragen. Zou opa misschien ook gewild hebben?
Ja, mss ga ik dat doen.
Je kunt hem ook verkopen, of aan een goudhandelaar verkopen. Die laatste smelten hem vaak, dat zou jammer zijn maar het is natuurlijk jouw bezit. Van de opbrengst kun je een sieraad kopen die je goed past en ook een aandenken aan je opa kan zijn.
Mocht je hem verkopen, biedt hem dan eerst hier te koop aan, genoeg liefhebbers die er wat moois in zien.
Dat mag over een jaar.