Ja, dat vind ik ook jammer. Wel goed dat ik dat via dit forum te weten kom.
Neemt niet weg dat dit een goed waardevol horloge is
Jan is vaak op vakantie of dicht door werk op de vakschool of een enorm overschot aan werk dat hij heeft liggen.
Openmaken heeft hij zo gedaan hij is namelijk heel goed. Mocht je het horloge daar langs willen brengen voor onderhoud zou ik persoonlijk kijken naar een alternatief.
Ik heb er vaak lang gewacht zelfs meer dan een jaar.
Achja
Ojee, heb je een alternatief, Goes?
Ik heb je een persoonlijk berichtje gedaan maar heb eventueel een alternatief
Alternatieven hier op HF kunnen altijd waardevol zijn.
Misschien helpt dit je verder…
Oja, deze heb ik al gezien.
Als ik er vanuit mag gaan dat je verder geen kennis hebt van mechanische horloges is de volgende toevoeging nog wel even relevant: een mechanisch horloge heeft eens in de 5 a 10 jaar een service beurt nodig. Bij zo’n service wordt het uurwerk uit elkaar gehaald, gereinigd, waar nodig onderdelen vervangen en weer in elkaar gezet. Daarbij wordt ook minutieus op de juiste plekken ‘smeer olie’ aangebracht.
Als dit horloge minstens sinds begin jaren negentig geen service meer heeft gehad is dat wel echt nodig. Extra punt van aandacht is dat vroeger oliën werden gebruikt die na verloop van tijd uitdroogden. Als dat zo is dan loopt het uurwerk niet meer ‘gesmeerd’ en zal het extra snel slijten.
O, goed om te weten. Ja, mijn opa is in het jaar 1992 overleden. Het horloge zit vanaf 1992 tot voor kort (juli 2024) in een kistje. Het uurwerk loopt gelukkig nog wel.
Als je een goede band met je opa had dan zou ik 'm nooit weg doen persoonlijk…
Emotionele waarde kan belangrijk zijn.
Goed zo, en zo te zien heeft je opa er verder ook goed voor gezorgd. Maar ik zou je dus aanraden hem verder niet te veel te laten lopen voordat hij een service heeft gehad. Dat is net zoiets als in je auto rijden zonder motorolie… Veel succes ermee verder. En laat even weten hoe het verloopt, vinden we leuk
Welke wijsneus heeft dat gezegd? Niets van aantrekken. Draag wat jij leuk vind. Er lopen al teveel mensen met een Garmin of (al dan niet nep) Apple Watch rond.
Van een “vriend” . Ik ga het horloge laten opknappen en zelf dragen.
Heel goed besluit, lekker zelf gaan dragen als herinnering aan je opa. Emotionele waarde is onbetaalbaar en niet te vervangen.
Het is een mooi en stijlvol horloge!
Ik heb zelf de vergulde handopwind versie en mag er graag naar kijken en dragen.
Zo te zien staat ‘automatic’ ook niet mooi uitgelijnd met ‘OME GA’. (Tussen de E en de G lijkt een halve spatie te zitten om iets beter uit te komen)
Ik zie ook steeds meer. Hoe langer ik naar de foto’s kijk en vergelijk met een bijna dezelfde hier op het forum is het jammer. Maarja, “Ouderdom komt met gebreken”
FTFY
I like that.