Informatie Heuer De Luxe

Ik heb een mooi vintage horloge gekocht.

Nu zou ik graag wat meer informatie willen hebben over dit horloge.
Heeft iemand misschien verstand van dit type?

8 likes

Ik doe eigenlijk over het algemeen research voordat ik een klokje koop, en niet achteraf. :wink:
Maar evenwel veel plezier met de aanwinst!

(Ik heb overigens geen kaas gegeten van Heuer, dus ik kan je wat dat betreft niet helpen).

4 likes

Felsa 465?

Volgens mij heb ik hier de veiling, en daar staat inderdaad Felsa 465 bij vermeld. :sunglasses:

Tja, dit horloges met een klinkende naam :alien: en een " confectie " uurwerk ( wel een goede ), en dan zo een bedrag neer tellen :scream: maar goed dat is mijn mening :wink:
Door de of beter gezet voor de diverse fabrikanten zijn horloges gemaakt met dit uurwerk en te koop van €50 t/m 120 :blush:

http://www.ebay.com/sch/i.html?_from=R40&_trksid=p2047675.m570.l1313.TR0.TRC0.H1.XFelsa+465.TRS0&_nkw=Felsa+465&_sacat=0

Succes met je keuze, maar voor dat geld kocht ik eerder een Seiko KS :heart_eyes:

Groeten Iwan :motorcycle:

3 likes

kaleiwan,

Wat leuk dat je me aankoop afzeikt.
Ik heb dat ding niet gekocht voor het uurwerk maar omdat ik hem mooi vind.
En jij hebt dus liever een nieuw aziatisch horloge waar er heel veel van zijn dan een horloge uit Zwitserland die net na of tijdens de oorlog is gemaakt?

tja smaken verschillen denk ik. succes met je Toyota.

@Tagman Jammer dat je dit als afzeik ervaart :disappointed_relieved: een mening geven, is iets wat hoort bij een discussie op de forum.
Meest belangrijkste is wat jij als een nieuwe eigenaar erover denkt :wink:
Veel draag plezier
Groeten Iwan :motorcycle:

1 like

Ik vind het een faire prijs. Mooi klokkie hoor.

Gefeliciteerd met je aanwinst en welkom op dit forum Pieter.
De Heuer komt mi. uit de jaren '50 en niet uit de jaren '40 gezien de zwaardwijzers en het cal.

Een eerlijke mening over een aankoop geven is normaal je vraagt daar nl om in je topictitel…
Als je wat langer had rondgelopen zou je kunnen weten dat @kaleiwan nooit iemand afzeikt…
Ook de Seiko die hij aanhaalt is meer dan 40 jaar oud en in die conditie en voor die prijs redelijk
zeldzaam itt. tot wat je beweert…

Veel draagplezier in ieder geval :wink:

2 likes

Frans, dank je voor je antwoord. Ik vind het leuk dat je me wat meer kon vertellen dan dat er te vinden is op Google.

Mooie klassieker, voor de rest heb ik er geen kennis van.:slight_smile:

1 like

Ik vind de heuer ook mooier dan de seiko :slight_smile: Gefeliciteerd met je aanwinst!

1 like

Over afzeiken gesproken. 7 uur lid van dit prachtige forum, je niet voorstellen en meteen een grote bek tegen een gewaardeerd lid? (@kaleiwan)

Volgens mij werkt het hier niet zo. :sob::sob::sob::sob:

3 likes

+1 !

1 like

Scan van een Heuer brochure uit 1957:

Bron: http://www.onthedash.com/Guide/_Catalogs/1957_Brochure/?show=1957BrochureP020304.jpg

Van harte, mooi klokje!!

Graag een PBtje als je hem weer van de hand wilt doen :+1:

5 likes

Leuk ding hoor. Prima koop.

mooie koop.

@XXoF Mooi informatie :thumbsup: bedankt :blush:
Groet Iwan :motorcycle:

1 like

Verwijst de luxe nog naar iets?

XXoF,

Dank hiervoor. echt leuk.

Ik zie nu ook dat de ster ingevuld met goud betekend dat ie waterdicht is.
Horloge is net vanochtend binnen gekomen.
Ziet er echt als uit als nieuw!! had ik niet verwacht. Net alsof hij zo uit de winkel komt. geen krasje of iets.

Horloge(kast) is alleen wel erg klein. te klein voor mijn pols. jammer :frowning:

Zeker normaal voor Heuers uit die tijd?