Informatie Omega Constellation

Geachte Horloge kenners,

Ik heb en Omega Constellation in mijn bezit,en zou hier graag wat meer informatie van willen weten, zelf lees ik al wat geruime tijd mee,en kwijl ik soms naar de zeer mooie horloges die de gebruikers hier hebben.

Mijn Omega Constellation, is dan ook gedragen zoals u ziet, romeinse cijfers zijn beetje vervaagd.
Dit jaar nog en nieuwe batterij gekregen, wijzerplaat zeer mooi,en loopt netjes op tijd.
Is het de moeite waard om de omega op te knappen, of heeft het te weinig waarde.

Wie kan mij meer vertellen over deze Omega Constellation.

groetjes!

Ligt er aan wat het opknappen kost en wat je er mee wil; dragen of verkopen;
band en kast richting oorspronkelijke staat brengen kost je toch wel minimaal 50% vd huidige waarde schat ik zo *

*Omega’s zijn altijd geld waard, maar deze quartz Conny (33mm?, staal?) is niet echt gewild. In nettere staat staan ze bij handelaren voor eur 600-800, dus reken zelf dan op max. de helft daarvan :wink:

1 like

Weinig gewild model en quartz. Beperkte waarde, ik zou er geen geld in steken om hem op te knappen. Tenzij hij emotioneel veel betekent.

1 like

Je zou de lunette kunnen laten opschuren en de cijfers weer opvullen met verf (door een hobbybopper)
Als je deze naar een horlogemaker brengt voor een algemene opknapbeurt ,ben je aardig wat pegels kwijt.

1 like

De band kan je misschien zelf opknappen. Was hier laatst iemand die dat ook deed en dat had een fantastisch resultaat vond ik.

1 like

Thx!,heb de gehele topic even door gelezen, heel wat bruikbare tips!, al ik wel dacht om hem eerst te verkopen,maar ik lees jullie ervaringen met en op marktplaats…pffff werd ik niet blij van :thinking:.

Ik heb trouwens nog en extra bandje orgineel, Omega Constellation,deze is ooit geknapt, en in zijn geheel vervangen.

Misschien toch zelf bezig gaan met schoonmaken enz…

Het is kwalitatief best een goed horloge van een groot merk. Helaas is het zo’n beetje het minst gewilde model dat ze hebben uitgebracht. Daarom zou ik hem vooral zelf blijven dragen en proberen zonder al te veel kosten te maken, hem zo goed mogelijk eruit te laten zien. Vooral schoonmaken en de band even borstelen zoals in het bovenstaande topic is gedaan. Dan heb je er nog jaren plezier van!

1 like

Eigenlijk wel bijzonder. In het laatste decennium van de vorige eeuw liep half Nederland met zo’n ding en opeens zag je ze niet meer.

Wellicht ben je naar de andere kant van Nederland verhuisd?

1 like

Verrek ja, zou dat de reden zijn?