Informatie over 3 Seikos

Sorry leden, ik heb nog niet zo veel ervaring in het verzamelen van Seiko horloges.
maar ik heb de smaak wel te pakken!
Ik ben nog niet zo thuis in de prijzen van de horloges en zou jullie erg dankbaar zijn om mij daar een beetje mee te helpen…
Ik heb er weer 3 op het oog.!
Wat ik wil weten is de waarde van de hieronder getoonde horloges ze zijn alle 3 NOS
Alvast vriendelijk bedankt voor de reacties!

3 likes

Beste Leon,

Ik neem tenminste aan dat Leon je naam is.
Als ik de waarde van een horloge wil weten kijk ik op Chrono24. Dit omdat dit de grootste aanbieder is van 2e hands horloges, naar mijn mening. De prijzen op Chrono24 zijn echter vraagprijzen! Vaak is daar echt wel iets aan te schaven. ik zou minstens 35 % van de prijs afhalen om een idee van de waarde te krijgen.
Seiko 5 zijn daar volop aanwezig. De goedkoopste ligt rond de 40 euro, de duurste rond de 1000 euro.
Als ik jou was zou ik de modellen die jij op het oog hebt daar gaan zoeken. Let wel, de prijs die een handelaar vraagt zal hoger zijn dan een particuliere aanbieder. Logisch, de handelaar leeft ervan.
De waarde is een vaag begrip. Als je iets laat taxeren voor de verzekering is dat doorgaans veel hoger dan de waarde die jij ooit voor het item zal krijgen.

Succes ermee! Ben benieuwd naar je verzameling Seiko’s.
Ik heb er zelf 3 die ik stuk voor stuk geweldig vind. (Sarb065 cocktailtime, 6139-6012, 6138-0030 Kakume)

Deze zijn niet te vinden op chrono24

Ik heb
de Seiko Guzzimaze 1000/1500
De Dr Namjai 133/1000
Sarb075 green landmonster
Sarb077 purple landmonster 396/750
Sarb078 goldtone landmonster
Srp717k1 mini monster green 792/1500
Seiko SNDA63 velatura Orange
En nog een paar minder interessante modellen via Catawiki gekocht :grinning::grimacing:

Je kan ook kijken bij verkochte items op eBay voor een schatting

1 like

Thanks smelly finger​:grinning::joy:

1 like

Hoe doe ik dat? eBay vind de modellen zoiezo niet…:grimacing:

1 like

Bij filters, meer selecteren en dan deze

Ja alles geprobeerd maar geen resultaten op eBay en ook niet chrono24
voor de srp501 en ook niet voor de srp502
Krijg wel idee dat ze dan wel heeeel bijzonder moeten zijn😬

Hoeveel wordt er dan voor de horloges gevraagd?

Totaal 1500 meneer koekoek

Dat lijkt me een redelijk faire prijs.

Je koopt ze op catawiki… zonder te weten wat ze waard zijn en dan kom je hier vragen wat ze waard zijn?

Bedankt koekoek dat wou ik even horen zouden deze klokjes in de loop der jaren ook nog stijgen in hun waarde? Het is de bedoeling om ze niet te dragen maar ze de komende jaren te bewaren als new old stock… wie weet verkoop ik ze over een jaar of 20 weer

Nee die op Catawiki zijn me heel duidelijk en de modellen die ik hierboven vertoon en de vragen over heb komen ook echt niet op Catawiki voor beste frenk

Ah, je hebt ze nog niet gekocht. Excuus.

Maar je wilt weten of ze goede investeringen zijn? Succes, doe wat fondsen, obligaties of een aandeel… je weet het niet…

2 likes

Het zijn incourante modellen. Je moet er maar net een gewellig slachtoffer voor vinden. Die SRP’s zijn vanwege de verzamelwaarde nu wel waardevol. Of dat in de toekomst ook zo blijft? Kans is dat niemand dan meer iets geeft om de Urchin modellen. Ik zou ze vooral kopen omdat je ze mooi vind.

2 likes

Frank hoe kom je er nou bij dat deze horloges op Catawiki heb gekocht? Ik vraag me dat toch af?
Mijn tekst is letterlijk …
En nog een paar minder interessante modellen via Catawiki gekocht dat heeft toch niks te maken met de modellen waar ik de vraag over stel?:thinking:
En de modellen die ik daarboven in de tekst noem heb ik al in bezit
Maar goed bedankt voor je reactie ik zal nog eens nadenken over aandelen of obligaties :joy:

Ja dat is een ding wat zeker is ik hou erg van het monster model vandaar ook de verzameling
Koekoek bedankt ik ga er even over nadenken

Alles wat er duiker uitziet en geen 200m diep kan is faux bijoux. Dus daarvan verwacht ik niet dat het waarde zal houden.