Informatie over 3 Seikos

Sorry leden, ik heb nog niet zo veel ervaring in het verzamelen van Seiko horloges.
maar ik heb de smaak wel te pakken!
Ik ben nog niet zo thuis in de prijzen van de horloges en zou jullie erg dankbaar zijn om mij daar een beetje mee te helpen…
Ik heb er weer 3 op het oog.!
Wat ik wil weten is de waarde van de hieronder getoonde horloges ze zijn alle 3 NOS
Alvast vriendelijk bedankt voor de reacties!

3 likes

Beste Leon,

Ik neem tenminste aan dat Leon je naam is.
Als ik de waarde van een horloge wil weten kijk ik op Chrono24. Dit omdat dit de grootste aanbieder is van 2e hands horloges, naar mijn mening. De prijzen op Chrono24 zijn echter vraagprijzen! Vaak is daar echt wel iets aan te schaven. ik zou minstens 35 % van de prijs afhalen om een idee van de waarde te krijgen.
Seiko 5 zijn daar volop aanwezig. De goedkoopste ligt rond de 40 euro, de duurste rond de 1000 euro.
Als ik jou was zou ik de modellen die jij op het oog hebt daar gaan zoeken. Let wel, de prijs die een handelaar vraagt zal hoger zijn dan een particuliere aanbieder. Logisch, de handelaar leeft ervan.
De waarde is een vaag begrip. Als je iets laat taxeren voor de verzekering is dat doorgaans veel hoger dan de waarde die jij ooit voor het item zal krijgen.

Succes ermee! Ben benieuwd naar je verzameling Seiko’s.
Ik heb er zelf 3 die ik stuk voor stuk geweldig vind. (Sarb065 cocktailtime, 6139-6012, 6138-0030 Kakume)

Deze zijn niet te vinden op chrono24

Ik heb
de Seiko Guzzimaze 1000/1500
De Dr Namjai 133/1000
Sarb075 green landmonster
Sarb077 purple landmonster 396/750
Sarb078 goldtone landmonster
Srp717k1 mini monster green 792/1500
Seiko SNDA63 velatura Orange
En nog een paar minder interessante modellen via Catawiki gekocht :grinning::grimacing:

Je kan ook kijken bij verkochte items op eBay voor een schatting

1 like

Thanks smelly finger​:grinning::joy:

1 like

Hoe doe ik dat? eBay vind de modellen zoiezo niet…:grimacing:

1 like