Informatie over dit horloge

Beste forumleden,

Ik ben nog steeds zoekende naar een nieuw horloge. Na

wat rond gekeken te hebben bij de huidige juweliers. Staat dit horloge “Tissot tradition perpetual calendar” boven aan mijn lijstje. Graag zou ik van jullie wat meer informatie/meningen willen krijgen over dit horloge. De prijs van dit horloge is 395€ is dit het geld waard etc? Verder zou ik alle bijbehorende informatie over dit horloge van jullie willen weten. Ik ben een nieuwe horloge liefhebber die nog weinig verstand van horloges heeft Haha.

Groetjes

google ook zelf eens even, dan vind je al heel wat, zoals 2 youtube filmpjes o.a. :slight_smile:

1 like

Heb ik zeker al gedaan :slight_smile:

1 like

Over het algemeen zitten de Tissots aan de onderkant van het prijsspectrum van Zwitserse horloges. Sterk punt van dit horloge is het saffierglas: krasvrij. Echt wel een goed horloge, vind ik. Al zou ik 'm niet kiezen. 'k Ben nu eenmaal geen liefhebber van kwarts.

Wat is de reden dat je geen fan bent van kwarts horloges?

Ik houd van mechanische uurwerken en aanvaard het minder nauwkeurig bijhouden van de tijd, wat er vaak mee gepaard gaat. En batterijen laten verwisselen vind ik al helemaal een crime.

3 likes

Voor velen mist quartz een beetje de ziel van een mechanisch horloge.

4 likes

De wijzerplaat lijkt op een clown.

4 likes

Een boze clown dan toch…

Ik heb zelf dit horloge gehad met zwarte wijzerplaat, ik vind het wel een fijn horloge. De retrograde wijzers zijn leuk om naar te kijken. Veel value for money.
Toch ook verkocht omdat ik automaten verkies.

Ik heb de GMT-uitvoering. Prachtig horloge en met quartz is helemaal niets mis, hoewel ik ook automaten en handopwinders zat heb. :wink:

3 likes

Dit. Als je dat eenmaal gezien hebt…

1 like

Over dit specifieke type kan ik je niets vertellen, sorry.

Ik heb zelf een andere Tissot, namelijk de Couturier Chrono Quartz:

Deze valt ongeveer in dezelfde prijsklasse (425 euro). Hoewel de prijs misschien aan de hoge kant is voor een quartz, vind ik hem het geld zeker waard. Ik heb hem nu bijna 5 jaar en hij loopt nog steeds perfect. Batterij is pas 1 keer vervangen. Door het saffier heb je ook geen last van beschadigingen op het glas, dus hij ziet er nog steeds top uit!

Als jij hem mooi vindt en het je niet uit maakt dat het een quartz is, zou ik hem gewoon kopen! :+1:

misschien is hij er nog

Prima horloge met een leuk ontwerp vind ik. Daarnaast is het een perpetual calender, wat best gaaf is voor dit geld.

Heb hem zelf gehad. Enige nadeel vond ik dat hij relatief luid was. Verder gewoon een erg leuk ding voor het geld.

Wat?

1 like

Oh je hebt er ook een. Leg hem even buiten op je oprijlaan en loop naar binnen. Dan vertel ik het je nogmaals, hoor je me wellicht wel.

4 likes

Heb mijn broertje een Tissot Tradition cadeau gedaan.
Ik moet zeggen, al met al meer dan het geld (€270) waard.
Mooi afgewerkt, vlinder sluiting aan de lederen band, safierglas. En van Zwitserse kwaliteit ondanks dat het een quartz is.
Mocht je een goed horloge willen als je net in het horloge gebeuren instapt dan zou ik een Tissot zeker aanraden.
Het horloge de 42mm draagt best groot ondanks dat die zo plat is.

@Logie:Dat is toch niet zo bijzonder voor een quartz (van deze prijsklasse)?

Ken je er meer? Ik niet eigenlijk…