Informatie over Enicar/laat je Enicar zien

Zojuist het Enicar boek opgehaald bij de schrijver. Nu hebben we wat te lezen.

16 likes

Mooi. Vind die ‘tijgeroogachtige’ wijzerplaat heel tof. En ook die dikke rand om de dag/datum! :+1:t3::grin:

2 likes

7 likes

En? moeite waard?:thinking:

1 like

Cool! Heb hem destijds ook besteld bij Martijn.

Ik wacht ook op het boek, inmiddels wel 2 enicars aan het verpatsen op mp, en hou de voor mij 2 mooiste gewoon, die hoop ik dan nooit meer weg te doen…

Deze blijven:

5 likes

Voor jou (en mij) is het goed te doen om het boek bij hem in Eindhoven persoonlijk te gaan halen.
Martijn heeft ook een paar leuke Enicars daar liggen.

1 like

Ja, het is een mooi boek geworden.
Wel veel aandacht voor de duurdere modellen en minder voor de gewone star jewels, maar dat maakt h et boek niet minder leuk.
Veel aandacht ook voor de Enicar organisatie als geheel en de gang van zaken destijds.
En erg veel foto’s van de fabriek. Erg mooi.

2 likes

Dank je wel, zal het op de volgende rikketik nog wel tegenkomen om in te zien. Die duurdere modellen zijn al genoeg in beeld online :thinking::wink:

1 like

Ja, misschien aankomende week een momentje. Als het al niet eerder op de post gaat.

de sherpa oogt een stuk frisser door een nieuw glaasje! bijkomend voordeel is dat het patina nu ook mooier uitkomt.

9 likes

Vandaag een Enicar met bijzondere wijzerplaat. Hoe noemen ze eigenlijk zo’n wijzerplaat ?

15 likes

Prachtig. :wink: toch?

5 likes

Geen idee hoe ze dat noemen maar id wijzerplaat is zeker mooi!

Digital camo :joy:

20191227_230308

1 like

Ook benieuwd naar, heb deze zelf in groen, bruin, blauw en wijnrood maar wist tot deze van Scudo ook niet welke kast/uurwerk er bij hoort. Ken het patroon niet van andere merken. Vermoed dat dit eind 60 begin 70’ er jaren modellen zijn. Misschien in het nieuwe boek te vinden?

1 like

2 likes

Is dit nog de originele dial? Lijkt of iemand zelf aan het tekenen is geweest.

1 like

Niemand schijnt te weten wat MRO betekent.

9 likes

Deze wijzerplaat heeft niets met Enicar te maken volgens mij. Alles eraan zegt namaak.