Informatie over Enicar/laat je Enicar zien

Misschien een Mumbai special? Uit India komen ook slechte halfbakken (deels) namaak Enicar horloges.

Omhoog met dit topic :smiley:

14 likes

Een fraai exemplaar :hugs: :heart_eyes:

1 like

Heel gaaf! Sinds ik het Enicar boek heb van Martijn is het merk wel gaan groeien bij mij. Het heeft wel een behoorlijke twee splitsing.

De Sherpa’s vind ik echt geweldig maar enorm kostbaar en alles niet Sherpa is goed betaalbaar maar naar mijn idee niet mooi en enigszins irrelevant.

3 likes

Heet dat niet pixel?
Ik heb hem gehad in groengrijs

12 likes

Leuk om te zien dat Enicar nog wat liefde krijgt. Ik heb de mijne een jaar of 3 geleden gekregen uit een erfenis en hij straalt nog steeds regelmatig om mijn pols.

8 likes

Terugvanweggeweest :grin:

29 likes

Eindelijk terug? :+1:

1 like

Ik wie is hij geweest en wat is er gedaan?

1 like

:heart_eyes:

2 likes

Is ongeveer 5 maanden gerepareerd :sweat_smile: tand van cannon pinion was afgebroken

1 like

EINDELIJK :star_struck:

1 like

16 likes

Ook zeer fraai!! :heart_eyes:

1 like

terug van service!

10 likes

Goedenavond,
Ik ben erg gecharmeerd van de Enicar-horloges. Ik kende het merk amper, maar zag toevallig vandaag een Enicar Sherpa 320 te koop staan. Ik struin zo nu en dan catawiki af (ja, ik weet hoe hier tegen die site aangekeken wordt ;)) Dat type modellen vind ik erg mooi en nadat ik wat verder zocht op internet kwam ik erachter dat ik niet de enige ben, gezien de vraagprijzen.

Mijn oog viel vanavond op een Sherpa 320 met blauwe wijzerplaat. Toen ik echter wat verder keek, zag ik dat er een aantal zaken niet leken te kloppen, als ik ze vergeleek met andere exemplaren op het net. Zo is de secondewijzer verschillend, staat er achterop de caseback geen tekst of getallen en lijkt de iig ook de band niet origineel. Ik heb hem daardoor laten lopen.

Ik heb dit specifieke model hier nog niet voorbij zien komen, maar weet iemand of dit inderdaad een nagemaakt exemplaar is? Dan kan ik daar in het vervolg rekening mee houden. Als hij wel volledig origineel is, moet ik volgens mij flink balen, want dan is hij wellicht meer waard dan de 280 euro waarvoor hij verkocht werd. Ik merk dat ik soms iets té achterdochtig kan zijn. Ik weet niet of de link mag kopiëren, maar als je googlet op Enicar sherpa 320 en site:catawiki staat hij vrij hoog in de zoekresultaten.

3 likes

:roll_eyes:

8 likes

En er zijn er meer met de oranje secondewijzer :thinking:

Ik heb geen Enicar horloge maar wel een aantal Enicar gereedschappen uit de jaren 60. Een hele set speciale Enicar kastsleutels staat niet op de foto. Ik ga binnenkort een nieuwe eigenaar zoeken voor deze historische materialen …

7 likes

Wow leuke lot

1 like