Heb ze ook gezien die sherpa ops is gaaf!
Heb ze vandaag zelf mogen bewonderen in Düsseldorf. Echt super gaaf gedaan, het is gewoon een volledige Enicar verrijzenis. Maar daar hangt wel een (te) stevig prijskaartje aan helaas. Maar nogmaals echt zeer gaaf.
Ik zou alsnog altijd voor de vintage gaan ookal zijn ze nog zo mooi
Vind het een ja hoe zeg ik dat netjes, een rip van orgineel en dan 6k daar kan je wel een ops voor vinden.
Ik volgde het en dacht te maken te hebben met horloges in prijsklasse 300 tot 600 euro, is toch gewoon een zoveelste merk die een poging doet.
Replica-In-Perfectie? Want dat is het wel, een functionele replica van een Supercompressor, dat is nog nooit vertoond en daar zal wel het meeste geld in zijn gaan zitten omdat alles naar eigen specs wordt gemaakt.
Zie hierboven, als je enig idee hebt van het werk wat hierin is gaan zitten dan zit je sowieso aan de 3,5k. Eerlijk is eerlijk, ik vind 6k ook (te) veel, ik weet niet wie dit eventueel zou kopen voor dat geld, maar ik weet wel wat je voor 600 euro aan horloges kunt kopen, als het made in Zwitserland/Duitsland is, dan ben je heel snel uit geshopped. Dit is geen Chinese kloon oid.
Dat is het nou juist niet, er is nog nooit geprobeerd om een echt functionele Supercompressor na te bouwen. En er is dus ook nog nooit ook maar een poging gedaan om Enicar nieuw leven in te blazen.
Ja maar het is geen enicar, het is een sherpa. Enicar is een Chinees merk, nog steeds.
Ja ik kan misschien iets dat heel complex is om te maken heel simpel bekijken, maar door juist dat complex te kiezen krijg je dus deze prijs, en voor de normale consument was een schroefdeksel ook prima geweest. die boeit het alleen kan ik er mee douchen of zwemmen en de techniek er achter boeit een normale consument niks
Dan heb je niet begrepen waarom Sherpa hiermee is gekomen, je mist hier het punt wat gemaakt wordt en wat ik probeer uit te leggen:
er zijn al genoeg nep compressors, een horloge met twee kronen uitbrengen is geen kunst. Dit is niet voor de normale consument, wie dat ook is, die kopen dit sowieso niet. Maar goed, ieder zijn meug. Ik vind het fantastisch dat dit van de grond is gekomen al vraag ik me ook af wie het gaat kopen.
Mooi verwoord sluit ik mij bij aan, bovendien een originele vintage ops of een moderne voor hetzelfde geld
Ik zou voor het origineel gaan ookal is deze wellicht niet meer waterdicht
Ja precies de real deal is goedkoper
Of even duur
Dan heb je iets met geschiedenis in handen, neem aan dat je als je zoiets maakt je iets maakt dat iedereen zou willen kopen, nu ben je uit markt geprijsd direct denk ik.
Maar ja het is geen enicar, dus hoort niet eens in dit topic thuis en dat is vast ook een discussie
Nou, dit valt voor mij gewoon in het Enicar territory. Ik ben het ook met je eens dat ik ook liever een echt oude heb, en dat Sherpa zich hiermee uit de markt prijst, maar ik denk ook dat er wel over is nagedacht hoe duur dit zou gaan worden. En dus dat dit kennelijk de prijs is voor een dergelijk project.
Eerlijk is eerlijk: Christopher Ward heeft er ook een, en die kost rond de duizend piek…
Ik vind de Sherpa een leuk initiatief, maar uiteindelijk is het toch een wel erg dure hommage.
Ja aan Christopher Ward moest ik ook net denken toen ik het bericht getyped had. Ik weet niet of die CW dezelfde specs heeft, misschien dat Sherpa wel te moeilijk wil doen. CW kan het kennelijk voor 1000 euro, dat is heel iets anders als dit, alhoewel die kasten misschien in China gemaakt zijn. Hoe dan ook, dat er weer meer belangstelling komt voor deze oude techniek is wel heel leuk.
Dat sowieso. Ik weet niet waar CW de kasten vandaan haalt, maar die supercompressor heeft wel een serieus mooi ontwerp en de afwerking is ook meer dan in orde.
Ja dat had al wel gezien, heb daar op die site van CW al een paar keer begerig zitten loeren. Weet niet wat de L2L afstand is maar ik dacht net te groot voor me. Maar dat is de Sherpa ook, die is 49-50 als ik me niet vergis.
Helemaal mee eens. En degene aan wie ik lang geleden mijn OPS case heb verkocht gaf toen al aan dat met name de speciale modellen zeker fors in waarde zouden stijgen.
Niet onbelangrijk is m.i. ook dat er door die waardevastheid behoorlijk veel gerommeld lijkt te worden met zgn NOS Enicar duikers en chronografen. Daardoor zou er zeker een groep gegadigden kunnen opstaan die - zie ook Rolex, Tudor, Seiko - nieuw met garantie prefereert. Denk aan Explorers etc
Dus wanneer deze Sherpa’s werkelijk van het beloofde niveau blijken lijkt het mij een interessante ontwikkeling die misschien ook voor andere klassieke vintage horlogemodellen interessant is.
Dus…waar blijft het topic Sherpa only
Er zijn ook andere merken met mooie super compressor horloges die stukken goedkoper zijn
Ik heb m in huis gehad en volgens mij kun jij hem ook wel hebben. Toont vrij klein. Uiteindelijk vond ik de wijzerplaat te druk en stoorde de niet-gecentreerde wijzerplaattekst mij te veel. Dat laatste is inmiddels rechtgezet trouwens.