Ingersoll of perigaum? HELP!

Ik ben al een tijdje op zoek naar een nieuw horloge en stuitte in mijn zoektocht op 2 horloges die ik erg mooi vind.
Volgens een aantal forumleden dus allebei plakmerken maar weet iemand een vergelijkbaar horloge met een leuk uurwerkje erin?

de Ingersoll

de Perigaum

Alvast bedankt voor de reacties!

Sambal bij?

Plakmerken, horloges van chinese origine. Gebruik de zoekfunctie op meer te vinden over het fenomeen plakmerk.

Vr.gr.

Wat een plakmerk is weet ik dus no need for sarcasm.
was gewoon niet bekend met de merken. Hoe kan het dan dat die Perigaum toch nog 685,- kost? Die chineesjes zijn meestal toch niet zo duur.
Weet een van jullie een vergelijkbaar horloge met een redelijke prijs (<600) die wel kwalitatief in orde is?

heuij Schreef:

Weet een van jullie een vergelijkbaar horloge met
een redelijke prijs ( orde is?

da’s de goeie vraag.
(en als die er niet zijn is het dus per definitie GEEN plakmerk)

een Perigaum voor 685euri.
Onzin, op timeshop24.nl kost deze 235 euri,dat is toch een boel minder.
Ook een ok site ,heb hier ook al eens een klokje gekocht,
trouwens er is niets mis met de kwaliteit van de Perigaum,een vriend van mij heeft er ook een en die loopt prima.
Ik heb zelf ook zo een plakmerk in mijn collectie ( bossart) en die loopt ook prima.
Ingersoll idemdito.Niks mis mee.
Als je hem mooi vindt ,gewoon kopen.

Groetjes,

Lenno

Maar kijk dan ook even bij Alpha, Herc en Parnis. Kwalitatief denk ik nog net iets beter, maar een stuk goedkoper! Er zijn nog veeeel meer chineesjes die er ongeveer zo uitzien, maar minder dan 100 euro kosten. M.a.w. meer waar voor je geld.

Niels

Ik weet nog niet zoveel af van plakmerken enz. maar volgens mij hoeft niet alles wat uit china komt slecht te zijn. alle waar is natuurlijk wel naar zijn geld. dergelijke horloges zijn niet te vergelijken met high end merken maar je kunt er toch een hoop lol van hebben toch? al was het alleen maar om de prijs…

Ah kijk dat scheelt idd al een hoop. Die 685 stond op de site van perigaum zelf, beetje vreemd.
Heb zelf och he vermoeden dat wanneer je zon model met zwitsers uurwerk zoekt je toch op een behoorlijk forser bedrag uitkomt.
Ik ben nog maar student dus dat kan ik dan nog net niet betalen:p
Anders had ik nu ook al wel een portuguese om mijn pols haha.
Maar mocht iemand nog ideeen hebben hoor ik het graag en anders ga ik toch maar voor een van deze twee.
Trouwens zwarte wijzerplaat is ook geen probleem.
Hoe zit het dat met Russische merken als Poljot etc. en waar zijn die allemaal te vinden?

Niels2 heeft gelijk. Zulke horloges mogen niet meer dan 50 tot 80 euro kosten. Nou vooruit, 100, als er een mooie doos bij zit.

Heeft Parnis een site ofzo? Ik kan die iig niet vinden.
Ik zal die Alpha en Herc eens even gaan bekijken.

Bedankt!

Sommige mensen kunnen het niet laten om een beetje lullig uit de hoek te komen omdat ze jouw smaak niet delen of iets niet waardig genoeg vinden in hun ogen…
Ik zou gaan voor de Ingersoll …met name de grand canyon vond ik nogal leuk…

Niemand komt lullig uit de hoek en ik geef absoluut geen oordeel over hoe mooi deze horloges al of niet zijn. Ik vind ze best wel leuk en zeker niet minderwaardig. Ik gaf alleen iemand die om advies vroeg de goede raad om er niet te veel voor te betalen.

Ik zou voor de Ingersoll gaan, die ziet er het mooist uit.

Ik vind Ingersoll dus ook echt mooie klokkies.
Zie ze vooral in Keulen en Düsseldorf en afgelopen weekend in Frankfurt.
Maar voor 2 tot 300 euro ga ik dan weer voor bijvoorbeeld Steinhart enzo.:#

Je voelt jezelf klaarblijkelijk aangesproken?

Ja.

voor 200 a 300 euro ???

zeker een steinhart,saffierglas ,echt zwitsers uurwerk,garantie,kwaliteit en goede service.

Poljot is zeker goed spul, maar dan zit je alweer in een andere prijsklasse.
kijk eens op Ebay. Ebay.de heeft zelfs per merk horloges staan. Je kunt dan bijv. kijken bij de wat onbekende merken (onder "neue Uhrenmarke).

Bijvoorbeeld:
http://cgi.ebay.com/Tourbillon-Style-Mechanical-Genuine-Leather-Men-Watch_W0QQitemZ250436234615QQcmdZViewItemQQptZUK_Jewelery_Watches_Watches_MensWatches_GL?hash=item3a4f29ad77&_trksid=p3286.c0.m14&_trkparms=72%3A1326|66%3A2|65%3A12|39%3A1|240%3A1318|301%3A1|293%3A1|294%3A50

Ik zou niet voor de Ingersoll gaan: best mooi, maar het is ook gewoon een Chinees (maar van origine wel een oud zwitsers merk). Deze is daarom behoorlijk aan de prijs vergeleken met andere chinese horloges. Probeer dan zo’n Ingersoll via bieden op Ebay te pakken te krijgen voor minder dan 100 euro.

Oftewel: mogelijkheden te over een leuk horloge te pakken te krijgen, maar het vergt wat zoekwerk. Overigens is dat chinese spul prima om mee te beginnen, zeker als je budget (nog) niet zo hoog is, maar ook voor de ‘ervaren’ horlogegekken absoluut leuk spul om er bij te hebben.

Succes met je speurtocht.

Niels

Inderdaad, was ff de weg kwijt. moet zijn 385 euro en duurder. >X