Ingersoll Pennsylvania 4403rwh

Beste horlogefans,

Ik kwam dit horloge tegen op internet : http://www.wereldhorloges.nl/ingersoll-heren-pennsylvania-in-4403rwh.html en het lijkt me een erg mooi horloge.

Ik ben erg gek van rose goud.

Nu heb ik een aantal vragen waar ik maar geen antwoord op vind/krijg :

1. Ik vind zo goed als geen informatie over het merk Ingersoll, heeft hier iemand goede of slechte ervaringen mee of informatie over?

2. Er staat bij : Aantal jewels 45. Ik las over het aantal jewels enekele artikelen dat het aantal jewels het horloge beter maakt, en een aantal artikelen dat het aantal jewels niets met de kwaliteit te maken heeft.

• Is 45 jewels goed voor een horloge?
  1. Ik lees vaker dat automatische horloges een aantal minuten achterlopen op de juiste tijd, klopt dit?

2. Kunnen jullie mij voor een budget van 300€ dit horloge aanraden?

Bedankt!

Ik weet er niets van maar ik vind de horloge wel mooi

Er schijnt een forumlid Fr3d te zijn die drie Ingersolls heeft. Misschien weet hij er meer van.

hans

Ja, en een stuk of 25 festina’s(:smiley:

gr Ron

http://www.ingersoll-watches.co.uk/index.php?SCREEN=about_ingersoll

die site ken ik al ja, daar staat hij ook op.

wat moet ik daar op zien ? :slight_smile:

je vraagt toch ook info over de historie van het merk Ingersoll? dat staat daar…wel beknopt maar toch…

klopt sorry, ik had die toevallig al gelezen en vond er niets nuttigs op staan, maar dat kon jij uiteraard niet weten.

bedankt voor het meedenken!

Zou dit een echte Ingersoll zijn of goedkope Chinese namaak :S

hij staat op meerdere websites die officieel dealer zijn van Ingersoll, ik neem aan dat het een echte is maar ik kan er gewoon zo weinig info over vinden.

ze hebben niet eens een officiele website zoals tw-steel oid.

volgens mij is het gewoon een chinees plakmerk.
Verder niks mis mee, ik heb een Bossart en dat is ongeveer hetzelfde uurwerk .
diep in de vorige eeuw was het een echt merk maar tegenwoordig???
Klokjes zijn verder gewoon prima

Groetjes

Lenno

Hey Lenno,

bedankt voor je reactie.

Met chinees plakmerk bedoel je dat het een chinees horloge is met een Ingersoll merkje erop (dus ingersoll niet echt meer een merk is?)

Maar de chinese modellen zijn wel van goede kwaliteit dan?

bedankt!,

Jimmy

ja hoor, niks mis mee.
Tenminste in mijn ervaring. alleen voor datzelfde geld zijn er ook echte merken te koop, het is maar wat je wil.
Als je een Ingersoll wil moet je dat wat mij betreft gewoon doen.
Maar ja ik zit nog niet zo lang op het forum en eigenlijk had ik er ook nooit mee kennis moeten maken want sindsdien ben ik een horlogejunkie.
Ik ben nu ongeveer een jaar lid en heb al een stuk of 10 klokjes aangeschaft.De drang naar meer blijft.
Er zitten zoveel experts op dit forum dat je vast wel meer reacties krijgt op het onderwerp Ingersoll.

Groetjes

Lenno

Het is niet dat ik persee een Ingersoll wil hoor, het is alleen de enige automaat in die prijsklasse van rosegoud die ik gevonden heb (heb flink rondgezocht :wink: ) en die ik mooi vind.

Wat versta je onder een echt merk? en wat zou bij een echt merk beter zijn dan Ingersoll? (gewoon een vraag ik suggereer niets :slight_smile: )

Ik krijg bij het horloge ook 24 maanden fabrieksgarantie en echtheids certificaten etc, zou dit dan van de chinese fabriek zijn?

Groetjes,

Jimmy

hier nog een draadje over Ingersoll

http://www.horlogeforum.nl/read.php?2,62409,62787#msg-62787

Groetjes

Lenno

ik heb nog even op wikipedia gezocht en van oorsprong is het een amerikaans bedrijf dat failliet ging in 1980.
Daarna is de bedrijfsnaam waarschijnlijk vrijgegeven ,maar als iemand op dit fantastische forum er meer vanaf weet hoor ik het graag.

Lenno

Het is een hele zoektocht:p

All are fitted with chinese movements and most of them look like chronographs but are in fact multi-functions watches only.

Voor zover ik inderdaad zie is het failiet gegaan in 1980, en wordt het nu gevoerd door Cristano, en zitten er chinese uurwerken in.

Daar kan ik ook weer geen info vinden op google (behalve hun website dan) en het lijkt erop dat hun enige merk Ingersoll is :stuck_out_tongue:

Hoi JimmyJones,

Het huidige Ingersoll heeft weinig meer te maken met het oude Ingersoll. Ze gebruiken inderdaad Chinese uurwerken, maar is zeker geen plakmerk.
Ingersoll heeft een eigen modellenreeks, en laat niet alleen maar een naam op een kant en klaar horloge drukken. De kwaliteit van deze horloges is zeker niet slecht, hoewel ik ze zelf een tikje aan de dure kant vindt. Maar doordat ze orginele modellen hebben, is het best te verantwoorden.

Het enige dat je tegen deze horloges zou kunnen hebben is de wat gezochte historie.

Wat betreft het aantal jewels, dit wordt voornamenlijk door het aantal complicaties bepaald. Door de dubbele tijd, en retrograde datum is dit aantal hier hoog. Maar de kwaliteit wordt er niet meteen beter van.

Dus als je hem mooi vindt, gewoon kopen dus. En foto’s laten zien!

Groeten,

Martin

Pas verwijderd van het verkoopgedeelte maar deze is ook rosé.

Hou je nog flink wat geld over ook.
Jur

Ingersoll is een echt oud amerikaans merk dat indertijd met de “dollarwatch” bekend is geworden…Ingersoll is in 1921 failiet gegaan en is toen opgekocht door US time Company…ik zou het dus geen plakmerk willen noemen.
Kan zijn dat de naam opgekocht is om heritage uit te stralen maar zover ik weet zijn de klokken nog niet zo slecht…er is een ruime collectie en de prijzen zijn ook vrij normaal.