via persoonlijk bericht heeft hij me uitgebreid geholpen
Goed, hij is dus iig besteld, foto’s komen er gauw aan en als het niet bevalt wordt het volgende keer zoiezo een ander merk 
bedankt voor de hulp iedereen!
- geen ervaring, maar vind ze er wel netjes/mooi uitzien
- geen expert, maar de jewels zitten op punten van veel bewegende onderdelen, met name radartjes. Ze helpen met olie volgens mij slijtage te minderen. Ingewikkeldere horloges met meer onderdelen hebben daarom ook vaak meer radartjes. Zegt dus volgens mij niet direct iets over de kwaliteit.
- automatische horloges hebben t.o.v. quartz horloges een relatief grotere afwijking. Kan voor en/of achter lopen. Kan ook zijn dat het voor en achter lopen elkaar compenseert. Maar per saldo wijken de meeste automaten per dag wel enkele secondes en paar maand wel enkele minuten af. Beter afgestelde horloges en kwaliteit dragen bij aan een kleinere afwijking.
- geen een oordeel.'t merk. dus ik waag mij niet aan een oordeel.
Suc6!
Beste Horlogefans,
Vanmorgen mijn horloge binnengekregen, en net even wat foto´s etc gemaakt 

Ik heb jullie hulp wederom nodig, zoals op o.a foto 30, 32 & 34 te zien is is het een klik-sluiting en moet ik voor de eerste keer het bandje erop vastmaken.
Ik heb alleen geen id hoe! het bandje past niet over het pinnetje en ik heb het gevoel dat het kapje over het pinnetje omhoog geklikt moet worden maar ik weet alleen niet hoe, en ben bang het te beschadigen.
Weet iemand hoe dit moet? bedankt!
Ziet er goed uit! (tu) Foto’s zijn een tikje aan de grote kant 
Zo te zien zit er een SeaGull ST25 uurwerk in, wat een prima motor is, daar hoef je je geen zorgen over te maken.
Veel plezier ermee,
Martin
Je moet idd het kapje losklikken(dit kost een beetje kracht) zodat er een ruimte ontstaat voor de band.
zodra je de band er door heen hebt kan je hem op maat schuiven door het pinnetje eronder in het juiste gaatje te penetreren en daarna het kapje weer terug klikken
je moet volgens mij het kapje richting het scharniergedeelte losklikken (dus niet naar de kant waar de sluiting aan vast zit.
maaare konden die foto’s niet wat groter? ik zie ze bijna niet…
Zoals Astonmartin al zei, maar nu met een paar fotootjes:
Clip openen:
Open clip schuin houden zodat de opening optimaal is en de band er in schuiven:
Band doorduwen tot +/- gewenste lengte:
Pin in het gaatje duwen en vastklikken:
That’s all !! 
MVG,
Morse.
Beter kon het niet uitgelegt worden
Dank voor de fotoaanvulling
He, die Ingersoll ziet er helemaal niet slecht uit. Gefeliciteerd en veel draagplezier…
Ziet er zeker niet slecht uit.
Geniet ervan.
Groet,
Gerard
(De GJ zonder puntjes ;-))
Allen bedankt weer 
Nadat ik net jullie berichten las was het heel gemakkelijk en logisch om het houdertje te openen 
GJ Schreef:
Ziet er zeker niet slecht uit.
Geniet ervan.
Groet,
Gerard(De GJ zonder puntjes ;-))
He!!! Ik dacht al ( ik had toch maar één bericht gepost??? )
Groeten, G.J. met puntjes
Ziet er inderdaad goed uit, veel plezier er mee en iedereen bedankt voor de foto’s.
Mooie klok, gefeliciteerd!(tu)
gr Ron
Ondanks dat het erg veel geld is voor ene chinees, ziet ie er wel goed uit. Chique uitstraling.
Veel plezier ermee :)-D.
Groeten,
Niels
Thx allen, en de foto’s zijn idd een beetje groot:p
Gefeliciteerd en veel draagplezier (tu)
Radjoe