Ingersoll

Ik ben al de hele dag op zoek naar een winkel of dealer in NL waar ik deze horloge zou kunnen zien en een keuze kan maken welke ik wil kopen. Ik heb al de hele dag het hele internet af gestruind, maar helaas zonder veel resultaat. Ik heb wel in Duitsland een verkoper via internet gevonden, maar ik heb de horloge nog nooit in het echt gezien en daar er verschillende modellen zijn zou ik deze toch graag eerst willen zien. ook op de horloge of horloge merken pagina kan ik niets vinden.
Is er iemand die me verder kan helpen door een adres, telefoonnummer van een winkel die dit merk verkoopt?

Bvd!

Christel,

Als ik mij niet vergis heeft Neckerman deze in hun assortiment, tegen redelijke prijzen. Geen winkel waar je langs kunt dus, maar misschien toch een interessante optie. Op marktplaats en Ebay staan ze ook wel eens. In ieder geval succes!

Niels

Excuus, even gecontroleerd, maar ze zijn op de site van Otto.nl te vinden i.p.v. Neckermann.

Niels

Ja klopt, neckermann en Otto hebben ze. Maar inderdaad, geen winkel waar je zomaar langs kan gaan én, ze hebben beide niet alle uitvoeringen. En ja hoor, juist die ik zoek hebben ze niet…
Ik zoek dus echt een dealer of juwelier…

van Willegen (http://www.juweliervanwillegen.nl/) in de Hoogstraat in Den Haag is sinds ongeveer 3 weken dealer en heeft een groot aantal modellen op voorraad.

Groeten
Rutger

hé, bedankt!
Ik had hem ook net gevonden op internet en heb hem via mail gevraagd of hij alle modellen inderdaad op voorrraad heeft.
Helemaal toppie.
In ieder geval bedankt voor jullie respons!

Is dit in Nl nu een zo onbekend merk, is er niemand die zoiets heeft??

Hoi Christel

Het merk ik niet echt onbekend. Het is een oud Amerikaans merk dat beroemd is geworden met de zogenaamde Mickey Mouse horloges. Het merk is bijna 100 jaar oud als ik me niet vergis, maar volgens mij is de merknaam opgekocht en worden er nu horloges geproduceerd in Azië onder deze naam.

Zelf heb ik er op dit moment 1 en vorig jaar was ik in bezit van een nog een ander model. De kwaliteit is redelijk, precies wat je voor het bedrag mag verwachten. In mijn ogen een goede prijs / kwaliteit horloge.

Welk model zoek je eigenlijk?

Ik wil er 1 voor mezelf en twijfel daarbij tussen de cobham en de princes omdat ik niet weet hoe groot het model van de cobham is aangezien dit een unisex model is.
Daarnaast zoek ik er eentje voor mijn man en tijfel daarbij tussen de topecca en de richmond.
Daarom ook dat ik de graag eens aan de pols wil zien, dan kun je toch echt een betere keuze maken.
Bovendien; misschien vallen ze dan wel tegen…

volgens mij heeft neckermann of wehkamp deze in zijn pakket. Bestellen en dan terug sturen…succes

Ik heb ze wel gezien in Duitsland (Düsseldorf) bij de winkelketen Karstadt, deze zijn over het algemeen in elke grote plaats te vinden.

Ja die winkelketen ken ik, ligt ook in Krefeld.
Bedankt voor de tip!

ik heb 5 ingersolls, ze zijn inderdaad te koop bij van willegen (0703463016) in den haag, ik heb zeker een half jaar geleden er daar 1 gekocht.

ik heb een paar oude zakhorloges van ingersoll maar weet niet zeker of het een engels of amerikaans merk is.

Ingersoll Dollar Watches of Yankee watches , the watch that made the dollar famous = is Amerikaans :slight_smile:
Groet, Andre

kan het zijn dat de merknaam ingersoll meerdere keren bestaat ?
ik heb net mijn zakhorloges aan een nadere inspectie onderworpen en er zijn zowel 'made in Gt Britain’
als ‘made in USA’. bij één staat : ROBT H INGERSOLL & BRO U.S.A.
groet, frank.

Robert H. Ingersoll & Brothers - New YORK is de volledige officiële naam voor INGERSOLL (1892-1922)
Ingersoll Ltd zijn inderdaad in Engeland geproduceerde Ingersolls.
maar die zijn gemaakt nadat Ingersoll was overgenomen door de Waterbury Watch Company in 1922
en nadien is Ingersoll weer verkocht aan de US Time Corporation in 1944

groet, André

@ andré,
dank je wel voor deze info, ben weer wat wijzer geworden.
groet, frank.

Op de rikketik beurs heb ik al verschillende keren een buitenlandse stand gezien die Ingersoll verkocht met een behoorlijke korting.

21 april aanstaande is de volgende. @fredpanarai1 gaat mee. :boom:

1 like