Inkoopactie Invicta Pro Diver 1953 ref. 31290 (update in post 2236)

:rofl::joy::rofl:

Nu het wachten over is, ben ik in een zwart gat gevallen. Geen doel meer. Geen punt in de toekomst om naar toe te werken.
Zucht.
Wordt tijd voor een nieuwe inkoopactie.

Kasper ??

13 likes

Hopelijk ben ik de volgende die het horloge krijgt !

1 like

Binnen, zo uitpakken en binnenkort hier een review Invicta 1953 v.s. Omega SMPc, nu heb ik geen tijd meer😀.

14 likes

Hier ook binnen, leuk ding voor het geld inderdaad. Sluiting niet geweldig, maar eenmaal om de pols gewoon prima. Beetje SKX niveau.
Uitlijning is bij mij prima.
Enige waar ik me een beetje aan stoor is de binnenzijde van de bezel insert die blank aluminium is en waar je soort van tegenaan kijkt. Had m.i. ook zwart moeten zijn. Net als de bovenzijde.

Verder een mooi dingetje die ik vaak ga dragen.

Subtiel die Invicta vleugels op een vleugel!

3 likes

O, wat zijn wij allemaal blij, blij, blij…maar beste Invicta-vrienden de originele meegeleverde blikkerige horlogeband stond mij iets tegen maar niet getreurd de INVICTA pro-diver 1953 heeft al meerdere malen aangetoond een geboren bandenswapper te zijn.

Ik had uit een ander Invicta-avontuur een stalen band over. Ik geloof een Invicta 8926 OB dus goed zoeken in de Invicta-la en…jawel hoor gevonden van een beduidend zwaardere kwaliteit. Vouwsluiting dubbel zo dik en een gepolijste middenlink ff wat prutselen en dit als verrassend resultaat. De end-links van de 9826OB sluiten mooier aan.

Bovenste band is de “gewraakte” pro-diver 1953 onderste band van de 8926OB,

12 likes

Op rubber gezet. Via EBay op aanraden hier gekocht. Het is bij lange na niet zo comfortabel als een Zealande, maar hij kost dan ook maar 1/10 (!!) van de prijs. Ziet er gewoon prima uit! :+1:

12 likes

Een domper dus die band?

2 likes

Zojuist binnengekomen en ik heb hem direct op een tropic style bandje van Watchgecko gezet. De originele stalen band valt me tegen…

8 likes

Hier is ‘ie dan ook binnen! Voor €95 is dit een nobrainer, toekomstig bandenswapper. Maar niet de band die erbij zat, er is inmiddels genoeg over gezegd maar de sluiting is om te huilen. Dus voorlopig even op een (22mm) NATO gefrot, tot er e.e.a. binnenkomt. @KoningKlok en @Chillekasper top geregeld!!

10 likes

Ja, ik vind hem persoonlijk niet prettig zitten. Van de clasp had ik ook meer verwacht.

1 like

Pff :expressionless:

Bracelet ingekort en om de pols, zit fijn, perfect uitgelijnd en dus heel blij😊! Een mooi horloge.

15 likes

De stalen? Nee vind ik helemaal niet. Ik snap de vele negatieve reacties hier niet zo. Alleen de endlinks zijn hol maar alle andere links zijn solide. Sowieso een mooie Oysterlook.

Sterker nog: ik heb m’n nieuwe bandinkorter binnen en heb gelijk de links goed gezet en weer terug op staal gezet!

14 likes

Ergens in 2042 …

douglass-crockwell-the-storyteller

“Opa, vertel nog eens over 22 Mei 2020 toen de Eerste Nederlandse Invicta Dag gevierd werd.”

16 likes

Daar had ik nog niet eens aan gedacht, nu ben ik helemaal gevleugeld😀

En je hebt gevleugelde vrienden

1 like

Same here. Zit heerlijk, snap het niet.

1 like

Groen, bruin en “vintage” kleuren staan erg goed.
Dit is een groene nylon band, die bij mijn overige horloges er nooit goed bij paste. Deze is een alles kunner qua banden, bijna alles past.

10 likes