Inkoopactie Invicta Pro Diver 1953 ref. 31290 (update in post 2236)

95 euro, wellicht 145 als ze gewoon in de verkoop gaan.
Het betreft geen limited edition (ik heb even navraag gedaan bij Invicta) de eerste batch is uitverkocht maar de productie loopt gewoon door.
Dus nu is er even een schaarste, maar als je gewoon even geduld hebt komen ze gewoon weer beschikbaar voor 145 euronen.

Invicta haters voorspelden dat het blauwe gedeelte vol zou stromen na een dag …
Zelfs een kinderachtige poll werd gemaakt over wanneer de eerste 1953 in het blauwe gedeelte zou verschijnen. Pff. kinnesinne. Iedereen is blij met de 1953.

6 likes

Maar als ik kijk op Youtube of op andere artikelen op internet is echt iedereen helemaal ondersteboven van dit model en dat heeft niks te maken met de inkoopactie van het model. Mijn punt is meer bedoelt meer op basis van het horloge zelf. Waarom de ene hommage haten omdat Invicta Rolex zou kopiëren om vervolgens deze hommage (1953 dus) de hemel inprijzen…?

1 like

Dat snap ik, maar als je een 1953 submariner wil bemachtigen die er een beetje netjes uitziet zit je al snel per ongeluk aan een replica of frankenwatcg ben ik bang. Niet door eigen keuze, maar omdat de verkoper die keuze voor je maakt omdat hij/zij jouw geld wil.

Misschien dat een AVW ofzo nog ergens een tevoorschijn kan toveren. Maar zelfs met al het gegooi met geld her en der, betwijfel ik of iemand hier deze zou kopen (het merendeel geeft zelfs dit soort bedragen zelden uit);

3 likes

Prijs valt nog mee alleen verzend kosten van E 165,00 is me teveel!
Dus doe ik het niet!

1 like

Maar wat zou de 1953 nu waard zijn ?

image

6 likes

Dat maakt toch niet uit ? Je koopt de 1953 omdat je het een leuk horloge vind met een leuk verhaal voor een fraaie prijs. Sommige mensen kopen een horloge omdat ze hem leuk vinden en niet omdat hij misschien meer waard wordt

2 likes

“Onze” Invicta Pro Diver 1953 referentie 31290 hebben “wij” gezamenlijk ingekocht voor een boterzacht prijsje, gewoon, omdat “wij” de pest hebben aan alle meningen over hommage en schaamteloos kopieren en omdat “wij” weten, dat geen enkele criticaster op anderhalf meter afstand - jawel, het nieuwe normaal!- in staat is om waar te nemen of het gaat om een Rolex, Tudor of, in “ons” geval, een Invicta! Joehoe!! Heerlijk, vanavond komt de mijne!

16 likes

Snap ik, maar ik denk dat dat voor veel invicta eigenaren ook zo is met de huidige Submariner. Ik denk dat zeker 70% een Invicta pro diver koopt omdat ze een Submariner niet kunnen betalen en toch een look-a-like om de pols willen hebben.

Mag je gerust denken, hoor. Vrijheid, blijheid, broederschap!

1 like

Wat moet het leven toch mooi zijn als je er zo simpel in staat

2 likes

15 likes

Sja, ik zie het probleem niet zo.

Legitiem horloge, al eindeloos gekopieerd ontwerp, nette prijs.

Mag ik je erop wijzen dat Rolex zelf ook gekopieerd heeft? Dus foei Rolex, dat je zomaar een Blancpain hebt gekopieerd met een draaiende bezel!!! :slight_smile:

6 likes

8 likes

@Chillekasper zou invicta hier ook een kopie van willen trekken?

https://shop.hodinkee.com/products/1950s-blancpain-fifty-fathoms-milspec-in-bronze?variant=46987967439

4 likes

Ik zei al, ik vind een hommage prima, ben geen Invicta hater, ik heb er zelf een. Ik vind het alleen raar dat mensen zo haatte op de andere pro divers en deze fantastisch vinden.
Wat betreft mijn idee over die 70%: ik heb het hier over de verkopen in het algemeen. Een jongen bij mij op de opleiding (geen horloge fanaat) zei letterlijk; ik heb deze gehaald omdat mensen dit zien als een Rolex. Tuurlijk snap ik dat dit niet voor iedereen zo is! Ik heb de mijne gekocht als (vakantie) beater.

1 like

Droeftoeter.

1 like

Vreemde interpretatie.

Precies. Maar ik weet zeker dat er zo wel een hoop meer mensen zijn die er zo over denken. Dat is klote, want een Invicta is gewoon een fantastische bang for your buck.

1 like