Inkoopactie Invicta Pro Diver 1953 ref. 31290 (update in post 2236)

Definitief geen horlogefanaat maar eerder een simpele ziel. AliExpress materiaal.

5 likes

Het gaat niet zozeer om het woord Hommage denk ik.
De 8926 is voor zijn geld ook een topper voor velen ( al dan niet geweest ).
De 1953 is dat ook voor velen.
Het zit hem veel meer in de zg Bang for Buck denk ik.
Er wordt ongeacht welk horloge altijd wel een vergelijk getrokken met een ander horloge en niet altijd op specs maar vaak op looks.

Sommige mensen hebben wat moeite om dingen te zien voor wat ze zijn.

De 1953 is gewoon een leuk horloge voor een scherpe prijs met looks die veel mensen aanspreekt.
Dat is sinds de 8926 niet vaak gelukt bij Invicta en dat maakt het extra “bijzonder”.

2 likes

image

Rolex wellicht gechargeerd. Zitten veel meer idioot luxe horloges rechts van Rolex.

3 likes

Mooi ding, kroon en wijzers lijken wel heel erg Vostok Kommandirskie trouwens.


2 likes

Deze is gewoon veel mooier dan andere Invicta’s vind ik. Voor het eerst dat ik overwoog hem te kopen. Gezamenlijke HF-actie trok me over de streep.

5 likes

Mijn collega zag meteen dat het een echte Invicta is via de webcam :laughing::wink:

Maar je hebt gelijk. Collega van me kreeg ooit de vraag of hij een echte om had. Waarop hij antwoordde: tuurlijk ik ga geen neppe Seiko 5 kopen.
De persoon die het vroeg liep nu iets minder trots rond met zijn Roleks want dat zag je wel vanaf 1,5meter afstand.

2 likes

Tsja, waarom? Ik vind hem gewoon leuk, het design is prachtig, ook al is het voor 99% gekopieerd natuurlijk.
De verhouding prijs/kwaliteit/uitstraling is voor mij 100 punten. Het origineel zou ik niet eens willen, prachtig, maar die ben ik niet waard.
Deze kan ik gewoon dragen wanneer ik zin heb, bats ik ermee tegen een muur, jammer dan. Geeft mij een veel ontspannender gevoel dan een dure klok op de pols.
Ik denk dat er heel veel zo over denken. Zo zit de hobby voor een ieder weer in andere dingen, prima toch!

O ja, dat mensen in mijn omgeving denken dat de Invicta een ‘dure’ is ben ik ook niet bang voor. :joy: En dat is ook zeker geen doel


1 like

Veel plezier vanavond, dat gaat zeker lukken:

Gewoon een erg leuk en mooi gebouwd horloge uit een goed jaar😀.

12 likes

M.i. is 1951 nog beter! Maar smaken verschillen, Hans.

2 likes

Haha, er is altijd weer baas boven baas😀!

1 like

15 likes

Dagje eerder dan FedEx per mail had aangegeven, vandaag de Pro Diver ontvangen.
Eens kijken of de geboorte van ons eerste kind ook deze week een dagje vervroeg gaat worden ipv de uitgerekende datum van a.s. zaterdag :smiley: Op naar het volgende cadeau!

Nog bedankt voor de top-actie @KoningKlok & @Chillekasper.

15 likes

Laat dat kind toch gewoon even lekker zitten! (Sterkte, vooral voor de aanstaande moeder!)

Edit: HĂ©, @KeesR, je laat ons straks wel even weten wat het is geworden? Een ooggetuige verslag hoeft nou net weer niet. O, wee, o wee! Wel of jij braaf op tijd tegen de vlakte bent gegaan.

1 like

200 flappen.

De jouwe verkocht?

Komt goed!, ik zal me sterk houden:D en uiteraard vroegtijdig het horlogevirus overdragen

1 like

Heeft iemand al een douche, ligbad, zwem-duikervaring Wie maakt de eerste plons ?? Komende week ga ik mijn exemplaar flink uittesten. Eerst aan een stevig touw naar een diepte van 40 mtr. op de Nieuwe Meer en dan vol gas met de speedboot ! Als de pro-diver met glans slaagt kan het testresultaat wellicht mee worden genomen in het blauwe gedeelte :grin: Bij deze test wordt de horlogeband verwijdert want de pinnen vertrouw ik niet. De head-only wordt gewrapt in ducktape dat moet sterk genoeg zijn en dan flink het gas erop. Een verslag volgt
ook als de Invicta pro-diver door onverklaarbare reden is losgekomen van het touw.
Wish me luck :+1:

11 likes

Beste ProDiver 1953 kopers/bezitters: wij hoeven toch geen (koop/aanschaf) verantwoording af te leggen aan al die “anders denkenden” ?

14 likes

Ik ben wel benieuwd overigens naar wat zaken omtrent het horloge.

Her en der las ik iets over droge pakkingen, hoe verhelp ik die bij dit horloge? Molycote er tussen?

Zijn er verder zaken waar ik rekening mee moet houden met dit horloge? Afstellen bijvoorbeeld?

Die rubber bandjes zien er top uit, gewoon via ome Ali of de baai?

2 likes

kijk er naar uit :sunglasses:
Hang je er een Rolex naast?

3 likes